Skip to main content
Vraag

Uitvallend beeld op Samsung The Frame

• August 10, 2026
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Hallo,

In juni dit jaar een Samsung The Frame (model 2025) gekocht bij Hello TV. Als ik televisie kijk via de KPN TV+ box valt regelmatig het beeld uit. Soms uren niet en dan weer om de paar minuten. De  televisie gaat op zwart en schakelt na 15-20 seconden weer vanzelf in. Alles geprobeerd (bekabelde verbinding, andere HDMI-kabel, andere KPN TV+ box, instelling Dolby Vision naar HDR10, resets van moden, glasvezelkastje, KPN TV+ box), niks helpt.

Als ik televisie kijk buiten het KPN-kastje om (dus Netflix of Youtube via de tv, of casten via de KPN+App op mijn telefoon) heb ik dit probleem niet. Ook met mijn vorige televisie (een Sony) had ik dit probleem niet.

Samsung zegt dat het daarom niet aan de televisie ligt, en KPN zegt dat het niet aan het kastje ligt. Daar zit je dan tussen als consument.  Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand een oplossing?

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2026

Op welke ingang zit de TV+ box. Ik zou in ieder geval niet die met e-arc gebruiken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 10, 2026

Hallo Peter,

Nee, in de HDMI-poort met e-arc zit de soundbar. De tv+box zit in HDMI-1 (maar bij HDMI-2 heb ik hetzelfde probleem). 

Mvg,

Wytze

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

Valt dan alleen het beeld uit en blijft geluid doorlopen op de tv? Of gaat de tv echt helemaal uit?

Beetje vergezocht, er zou misschien iets mis kunnen zijn met de automatische scherm resolutie detectie tussen TV+ box en tv. Je zou kunnen proberen de Schermresolutie vast te zetten in de TV+ box op bijv. 1080p50 om te kijken of dat het probleem verhelpt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 10, 2026

De TV gaat echt helemaal uit, geen beeld, geen geluid, niks. Na 15 seconden verschijnt midden in beeld de tekst 'Samsung the frame'. Vervolgens komt boven in beeld een balk met HDMI-I en begint het beeld weer te lopen.

Ik had al van KPN begrepen dat Samsung geen Dolby Vision ondersteunt. Die instelling heb ik al naar HDR10 gezet. Ik kan jou suggestie ook nog eens proberen, maar heb er een hard hoofd in.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2026

Ik heb toch het idee dat de tv een defect heeft. Nieuw betekent niet dat het per definitie ook goed werkt. Neem nog eens contact op met Hello TV.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wytze1971, welkom op onze community! Ik heb hier onlangs een topic voorbij zien komen waar het toch iets in de TV/apparatuur was. Ik zou je dan ook willen aanraden toch even contact op te nemen met de leverancier of fabrikant. Wil je ons laten weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2026

Hoi Thomas, 

Ga ik doen!

• August 13, 2026

Deze Frame zal nagenoeg zeker een One Connect Box hebben met alle aansluitingen, het probleem zal nagenoeg zeker in die box zitten. Mogelijk de connector van die box naar het scherm.

Als je de apps op de TV zelf gebruikt gaat dat niet via dat apparaat hooguit eventueel geluid naar een audiosysteem. Daarom klopt de uitspraak van Samsung dat het niet aan de tv ligt niet helemaal.