Skip to main content

Het probleem dat Hugo89 beschrijft in een eerder reeds afgesloten onderwerp, ervaar ik ook op mijn Samsung tablet Tab S3. Sinds een paar weken haperen de uitzendingen van in ieder geval ESPN en Eurosport1. En dat niet alleen bij de sport uitzendingen, maar ook bijvoorbeeld op ESPN bij een praat programma.

Ik heb al van alles gedaan, reset, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (versie 7.2.13). Tot nog toe geen verbetering.

Gek genoeg is de weergave van de beide zenders  op mijn Huawei telefoon wel zonder haperingen.

 

Graag jullie hulp om tot een oplossing te komen.

 

Ben

Het probleem dat Hugo89 beschrijft ervaar ik ook op mijn Samsung tablet Tab S3. Sinds een paar weken haperen de uitzendingen van in ieder geval ESPN en Eurosport1. En dat niet alleen bij de sport uitzendinge,n maar ook bijvoorbeeld op ESPN bij een praat programma.

Ik heb al van alles gedaan, reset, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (versie 7.2.13). Tot nog toe geen verbetering.

Gek genoeg is de weergave van de beide zenders en op mijn Huawei telefoon wel zonder haperingen.

 

Graag jullie hulp om tot een oplossing te komen.

 

Ben

Admin: Afgesplitst en verplaatst naar je eigen topic


Neem onderstaande link eens door want m.i. ligt het aan de wifi verbinding

 

 


Jimny, bedankt voor je suggestie.

Ik heb de wifi manager doorlopen, 51Mb voor en 50Mb na de modem reset. Tablet ge-reset, maar ook met m'n tablet naast het modem blijven die 2 uitzendingen ESPN en Eurosport1 haperen als voorheen. Terwijl erop Eurosport1 op dat moment een praatprogramma werd uitgezonden.

Dus nog niet verder gekomen,

Andere suggesties zijn welkom,

 

Ben


Heeft de tablet de laatste updates gehad en heb je de tablet al eens opgeschoond, wat levert een speedtest op opde tablet 


De tablet is up to date en er staan niet veel apps op, ong 14. Net een speedtest via de kpn site gedaan met dit als resultaat;

Ping 6 ms

Jitter 2 ms

Download 48Mb

Upload 59 Mb


Het lijkt mij dat alles op to date is en wellicht dat je bij de klantenservice van samsung de oorzaak vindt


Wat mij verbaasd is dat de andere zenders dit probleem niet geven. Sterker nog; dit probleem doet zich voor sinds ong 4 a 6 weken. Mijn WiFi signaal sterkte/snelheid is ruim voldoende om tv door te geven. Ik kijk ook Netflix en dat geeft ook geen problemen.

Daarom heb ik het vermoeden dat het niet in m'n tablet zit.

Heb je nog andere suggesties? 


@BenGf Welkom op het forum.

Op het moment dat je op bijvoorbeeld een mobiele telefoon kijkt, ervaar je dit probleem dan ook? Of is dit er enkel bij de tablet? 


Op m'n telefoon, Huawei, doen de genoemde zenders het wel goed in de kpn app.

Ook via WiFi, zelfde plaats in m'n huis. 


@BenGf Op het moment dat het op een ander apparaat wel goed werkt dan lijkt het probleem dus in de tablet te zitten. 

Dit zou kunnen komen omdat ESPN en Ziggo "snellere" beelden uitzenden dan andere zenders (50 fps t.o.v. 25 fps). Wat je wellicht zou kunnen proberen is om op de tablet de kwaliteit wat lager te zetten

Mocht dat ook niet lukken dan zou je nog kunnen proberen te kijken via https://tv.kpn.com/, wellicht dat dit op de tablet beter werkt. 


Ruther, die kwaliteit instelling stond op Hoog en heb ik op Gemiddeld gezet. Daarmee zijn die haperingen ook verdwenen zonder dat ik nou een kwaliteitsverschil ervaar.

Daar ben ik blij mee. Bedankt voor de tip/oplossing.