Skip to main content

Ik kijk vaak TV via mijn laptop (Acer Aspire onder Windows 8.1 Versie 6.3 (build 9600)).  Sinds een aantal weken stopt elk programma enkele minuten voor het einde met de mededeling "Dit programma kan je niet terugkijken" en de fout “Undefined (500 REF-99). Hierdoor mis ik altijd het slot. Hij loopt dus ook niet meer automatische over in het volgende programma van dezelfde zender, maar ik moet opnieuw vanuit TV-gids starten.

Ik kijk met de browser Chrome, maar ook met Firefox heb ik hetzelfde probleem. Erg irritant en gebeurt dus pas de laatste tijd, daarvoor nooit.

Op de laptop van mijn vrouw (Lenovo, Windows10) treedt het probleem niet op (maar zij heeft een klein scherm dus daar kijk ik liever geen TV op :wink: )

Hoi @AdHoefnagel en welkom op het forum! Goed dat je hier je bericht plaatst. Constant het slot van je programma missen lijkt me niet erg prettig. 😬 Het klinkt alsof de tijd van de iTV Online omgeving en je laptop niet overeenkomen. Wat als je de tijdsinstellingen op de laptop op automatisch zet of handmatig op Amsterdam? Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat! 


Hoi Sanne_M, de tijdsinstellingen staan al op automatisch (op Amsterdam). Toch heeft het er wel iets mee te maken. Mijn tijd liep 2 minuten achter op de wereldklok, die ik op internet zag. Ik heb de tijd nu 2 minuten vooruit gezet en inderdaad ik krijg de fout op dit moment niet meer. Hopelijk blijft dat zo :wink:

Maar hoe kan deze tijd 2 minuten achter zijn gaan lopen terwijl de instelling op automatisch staat? En wat is de kans dat de tijd binnenkort weer achterloopt en de fout weer terugkomt?

Hoe dan ook: heel erg bedankt voor je reactie!


Gek dat de tijd achter liep. 😕 Dat heeft met de wereldklok zelf op je laptop te maken en de instellingen daarvan, of de synchronisatie van je laptop met de klok via het internet. Lastig te achterhalen voor mij in elk geval waarom hij 2 minuten achterliep, maar ik hoop dat hij nu bij blijft. Mocht je toch dezelfde foutmelding weer krijgen, dan kun je weer een kijkje op de klok(instellingen) nemen. Ik heb ook dit topic op Tweakers gevonden met een aantal tips voor als de klok steeds fout blijft lopen, dus wellicht staat daar voor jou ook de permanente oplossing tussen mocht het toch weer misgaan! 


Nogmaals veel dank. Alles werkt tot nu toe helemaal goed.

Als de klok weer “raar” gaat doen dan weet ik wat ik moet doen en als het te snel/vaak gebeurt dan volg ik je andere tip.


Nog nooit zoveel ellende gehad als sinds Telfort is overgenomen door KPN. Nu weer melding Undefined (500 REF-99). En ja ik probeer het met een andere browser, ja ik installer de app opnieuw. En dan heb ik het nog niet over de tv die iedere keer weer geen verbinding maakt met de TV gids en opnames en ja we starten het hele systeem 2 keer per week wel weer opnieuw op. Paar weken geleden constant de melding: Kan geen programma-informatie laden (500-REF-403) en Fout bij het starten van de video. 

Zat al jaren bij Telfort en diens rechtsvoorganger, heb denk ik in al die jaren 1 keer eens moeten bellen over iets, maar nu……..


Heb je ook bovenstaande tips al geprobeerd @vannidejo? Zo ja, wanneer komt de melding bij jou precies in beeld?

Dan de ontvanger, heb je hiervoor ook de software al opnieuw geïnstalleerd door middel van een reset?


Heb je ook bovenstaande tips al geprobeerd @vannidejo? Zo ja, wanneer komt de melding bij jou precies in beeld?

Dan de ontvanger, heb je hiervoor ook de software al opnieuw geïnstalleerd door middel van een reset?

Ik heb alles al tientallen keren gedaan, maar dank voor je reactie. Uiteindelijk heb ik nu toch, na vele jaren een abonnement zonder veel problemen bij Telfort (en haar voorgangers) gehad te hebben, nu mijn contract opgezegd. Eens kijken of het bij een ander provider ook tobben is, zo ja kan ik altijd nog terug overstappen over 1 jaar. We zullen zien. 


Jammer om te lezen. 😕 Hopelijk spreken we elkaar in de toekomst toch weer en heel veel plezier bij je nieuwe provider gewenst!


Reageer