Skip to main content

Vraag: is het mogelijk om de LG universele AB aan het werk te krijgen met nieuwe kastje? Werkte prima met oude kastje, maar de LG AB configuratie kan geen werkend profiel vinden voor nieuwe kastje. Nog een minpunt so far, zit weer aan 2 AB’s ipv eentje ☹️..

 

Afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Op je LG tv SimpLink aanzetten en op Tv+ naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 

 


Op je LG tv SimpLink aanzetten en op Tv+ naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 

 

Super, dank je wel. Vreemd dat dat niet default aanstaat. 
ook erg jammer dat cec de gids niet kan aansturen blijkbaar (kon wel met oude kastje). Die UX heeft nog erg veel issues zeg..  zou bv ook erg handig zijn als de terugknop ook gewoon teruggast naar tv kijken - ook als je in een app zit (netflix - lange druk op terug → terug naar TV kijken).


Op je LG tv SimpLink aanzetten en op Tv+ naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 

 

Ik merk dat je bijna niks kunt aansturen via CEC. Zelfs kanalen kiezen werkt niet op de LG AB. Ik zal een feature request doen want dit is zo goed als onbruikbaar nu.


Op je LG tv SimpLink aanzetten en op Tv+ naar > Instellingen >Apparaat >Apparaatvoorkeuren >Weergave en geluid > Hdmi-cec > CEC Switch aanzetten 

 

Super, dank je wel. Vreemd dat dat niet default aanstaat. 
ook erg jammer dat cec de gids niet kan aansturen blijkbaar (kon wel met oude kastje). Die UX heeft nog erg veel issues zeg..  zou bv ook erg handig zijn als de terugknop ook gewoon teruggast naar tv kijken - ook als je in een app zit (netflix - lange druk op terug → terug naar TV kijken).

Je kan de knoppen op je afstandbediening veranderen met de "Button Mapper: remap your keys" app



Ps als het een magic remote is van LG werkt alleen het geluid op de laatste stb


Ps als het een magic remote is van LG werkt alleen het geluid op de laatste stb

Andersom bedoel je denk ik? Ik kan geluid van de LG besturen met de KPN AB..


Nee ik bedoel dat niet.

Ik bedoel met de KPN ab kan je zowel beeld als geluid bedienen van de LG als cec aan heb en smartlink.

Wat betreft de magic remote is alleen de geluidinstelling actief mbt KPN.

Tenminste dat is mijn ervaring -:)


Nee ik bedoel dat niet.

Ik bedoel met de KPN ab kan je zowel beeld als geluid bedienen van de LG als cec aan heb en smartlink.

Wat betreft de magic remote is alleen de geluidinstelling actief mbt KPN.

Tenminste dat is mijn ervaring -:)

En dat probleem hebben ze nog steeds niet opgelost dat je gewoon de afstandsbediening van de TV kan gebruiken ?
aangezien ik ook vaak gebruik maakt van een ander kastje(Shield) dat ik aangesloten hebt aan mijn TV/Soundbar.
Aangezien als je de remote van KPN gebruikt kan ik weer niet de shield gebruiken.