Skip to main content
UPDATE

Update 08.85.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • January 15, 2026
  • 11 reacties
  • 559 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update Januari #1 2026

KPN TV+ App 08.85.01

Wat zit er in?

Android en iOS

• Verbeteringen voor Chromecast
    Een bug waarbij de verbinding met een Chromecast wegviel is opgelost
  • Autorotatie bij Eredivisie
    Bij het kijken van Eredivisie wedstrijden werkte het roteren voor fullscreen niet goed. Dat is met deze update opgelost
  • 'Inhoud niet beschikbaar’-melding
    Soms kon er een pop-up in beeld komen met de melding dat de 'Inhoud niet beschikbaar’ is, dat is verholpen

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

11 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Dit is helaas nog steeds niet opgelost. Heb dit voor het eerst sinds 14 oktober 2025 gemeld:

De functie “Vanaf begin” kijken is ook al een tijdje kapot op mijn iPad. De voortgangsbalk springt naar het begin maar het beeld blijft gewoon live en seconden later is de voortgangsbalk ook weer terug naar live gesprongen.

Op mijn Android telefoon werkt het wel naar behoren. 

• January 16, 2026

@ITVkijker, als je vanuit de gids direct “vanaf begin” kiest gaat de uitzending inderdaad naar live. Als je eerst “nu kijken” kiest en dan “vanaf begin” werkt het terugkijken wel op de IPad.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • January 16, 2026

Dit is helaas nog steeds niet opgelost. Heb dit voor het eerst sinds 14 oktober 2025 gemeld:

De functie “Vanaf begin” kijken is ook al een tijdje kapot op mijn iPad. De voortgangsbalk springt naar het begin maar het beeld blijft gewoon live en seconden later is de voortgangsbalk ook weer terug naar live gesprongen.

Op mijn Android telefoon werkt het wel naar behoren. 

Ik snap het punt inderdaad. We gaan het de komende tijd oppakken.

• Nieuwkomer
  • January 20, 2026

Ruim 2 jaar heb ik tot volle tevredenheid gebruik gemaakt op mijn Android 11 met Google TV based mediaspeler (Transpeed XS4).

Begin november 2025 kreeg mijn TV+ app een update (aanpassing auto rotatie) en deze had tot gevolg dat het beeld nu standaard portrait georienteerd is.

Full screen weergave werkt niet. 

Via de reviews in de Play store heb ik gezien dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft.

Op mijn telefoon (Xiaomi 14T Pro) werkt de app wiebelig op het gebied van auto rotatie.

Graag zou ik de functionaliteit hersteld zien aangezien de app nu maar ongeveer 1/3 van mijn TV gebruikt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je voor jouw feedback Marco. We nemen dit erbij mee en zullen het intern terugkoppelen richting de ontwikkelaars.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Jou box, Transpeed XS4, heeft geen Android-TV maar Android. Hierdoor maakt ie gebruik van de mobiele app. En die heeft functies als auto rotatie. Dat zit niet in de app voor smart-tv's die via Android-TV beschikbaar is.

Een box met Android is niet geschikt. Want dan gebruik je de mobiele app op een televisie toestel in plaats van de daarvoor bedoelde smart-tv app.

@Marco_ ​@Remco van KPN 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat wist ik niet Peter! Dank voor de uitleg, dat verklaart het een en ander dan.

• Nieuwkomer
  • January 22, 2026

Dat wist ik ook niet. Feit blijft dat het perfect werkte tot de update van begin november 2025. Dus daar is wel degelijk iets in veranderd.

@PeterG Heb jij enig idee hoe ik de app zonder auto rotatie kan downloaden. Al dan niet als APK bestand. Heb al gezocht, maar kan het niet via de Play store volgens mij.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2026

De app voor smart-tv's is alleen beschikbaar via Android-TV.  Die ga je niet vinden bij Android. 

Mogelijk via alternatieve app store apkmirror. 

Je hebt een box waarvan de fabrikant geen zin had om de vereiste licentie voor Android-TV te nemen. 

Maar ik zou wel geschikte officiële apparatuur kopen. 

Jasper van KPN
Moderator

Laten we het hier op de community niet over het downloaden van apk bestanden hebben. Wij kunnen alleen helpen met de officiële apps, en daarom raden er het af om het via apk's te doen. Het is beter om de app te gebruiken op de daarvoor bedoelde geschikte apparatuur.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2026

Jasper van KPN schrijft: is beter om de app te gebruiken op de daarvoor bedoelde geschikte apparatuur.

Dat gaf ik dan ook aan.