Skip to main content
Update

Update 08.88.00: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • February 23, 2026
  • 6 reacties
  • 119 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update Februari #2 2026

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.88.00

Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

• Witte gids na stand-by opgelost
    Als je verder ging in de app nadat deze een tijdje stand-by had gestaan kon je een witte gids krijgen, dat is opgelost
  • Gids laadt soepeler
    Na de eerdere update waarbij de gids sneller ingeladen werd, zijn er met deze update verdere verbeteringen mee gemaakt
  • Serieopnames verwijderen werkt weer
    Het verwijderen van een serieopname werkte niet, dat is met deze update verholpen

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.88.00 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 24, 2026

Voor mij werkt het allemaal goed.

Heb nog wel een opmerking. Het zou mooi zijn als ook een soort van zappen kan tussen de zenders.

Ik navigeer nu zelf met de tv gids naar een andere zender als ik die wil bekijken.

Op de app voor telefoon tablet kun je swippen naar een adere zender. Ik weet dat dat een andere versie ia dan deze. 

Maar een zap functie zoi mooi zijn.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • February 24, 2026

Hoi ​@Arnold21, gebruik je de app op jouw Google Streamer 4K die op je profiel staat, of op een ander apparaat?

Ik heb 'm zelf op mijn Sony tv, en daar kan ik de P+ en P- knoppen gebruiken om te zappen. Die functie is er dus, maar de afstandsbediening van de Google Streamer 4K heeft die knoppen niet.

Wat je kunt doen is tijdens het kijken 2x het pijltje naar beneden indrukken, dan krijg je de minigids in beeld. Via die weg kan je sneller naar een andere zender gaan.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 24, 2026

Hoi ​@Arnold21, gebruik je de app op jouw Google Streamer 4K die op je profiel staat, of op een ander apparaat?

Ik heb 'm zelf op mijn Sony tv, en daar kan ik de P+ en P- knoppen gebruiken om te zappen. Die functie is er dus, maar de afstandsbediening van de Google Streamer 4K heeft die knoppen niet.

Wat je kunt doen is tijdens het kijken 2x het pijltje naar beneden indrukken, dan krijg je de minigids in beeld. Via die weg kan je sneller naar een andere zender gaan.

Idd op de Google Streamer 4K. Dan komt het daar dus door dat ik niet zappen kan.

De beschrijving van de minigids gebruik ik al.

Dan is het helaas niet anders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Hoi, ​@Arnold21 . De afstandsbediening van de Streamer heeft géén zaptoetsen en ook géén nummertoetsen. Dat maakt wijzigen van zender lastiger. Dat kan alleen via mini-gids en gids.

Maar…. de Comfort+ afstandsbediening van kpn is te koppelen met de Streamer. En die heeft al die knoppen wel. (Tip: als je 'm éérst koppelt met de DIW7022 dan zijn ook de tv knoppen functioneel, tenzij je de DIW7022 op een ander merk televisie hebt)

En heb je een Sony televisie dan moeten, via HDMI CEC, de p+, p- en cijfers ook de kpn app in de Streamer moeten bedienen. Hier wel athans met een Nokia 8000 Android-TV kastje op een Sony uit 2016.

Op de Samsung televisie en Philips televisie worden wel (!) de cijfers ondersteund en dat is al een hele verbetering. Zapknoppen helaas niet.

Ikzelf heb de voorloper van de Streamer, namelijk Chromecast Google-TV 4k. Op een oudere Philips. Om snel naar een andere zender te gaan gebruik ik dan de cijfers op de oude Philips afstandsbediening. Zappen (zenders langs lopen) werkt ook met die dus niet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 24, 2026

Bedankt weer voor je nuttige toelichting ​@PeterG 💪🏻

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 24, 2026

Hoi, ​@Arnold21 . De afstandsbediening van de Streamer heeft géén zaptoetsen en ook géén nummertoetsen. Dat maakt wijzigen van zender lastiger. Dat kan alleen via mini-gids en gids.

Maar…. de Comfort+ afstandsbediening van kpn is te koppelen met de Streamer. En die heeft al die knoppen wel. (Tip: als je 'm éérst koppelt met de DIW7022 dan zijn ook de tv knoppen functioneel, tenzij je de DIW7022 op een ander merk televisie hebt)

En heb je een Sony televisie dan moeten, via HDMI CEC, de p+, p- en cijfers ook de kpn app in de Streamer moeten bedienen. Hier wel athans met een Nokia 8000 Android-TV kastje op een Sony uit 2016.

Op de Samsung televisie en Philips televisie worden wel (!) de cijfers ondersteund en dat is al een hele verbetering. Zapknoppen helaas niet.

Ikzelf heb de voorloper van de Streamer, namelijk Chromecast Google-TV 4k. Op een oudere Philips. Om snel naar een andere zender te gaan gebruik ik dan de cijfers op de oude Philips afstandsbediening. Zappen (zenders langs lopen) werkt ook met die dus niet.

De diw 7022 heb ik niet meer die heb ik de laan uitgestuurd. Dit door de beroerde prestatie die het levert met o.a. apps die steeds vastlopen mede dankzij de verouderde android software. En F1 tv niet in 4 k wordt weergegeven met de diw en wel met de streamer (heb er idd de premium abb voor). 

Moet trouwens zeggen dat wij thuis allemaal vinden dat de android tv app net zo goed tot zelfs beter beeld vinden ipv mer de diw. Maar goed dat kan smaak zijn.

Daarom ook nu standaard de Google Streamer 4K.

Net als de box 12 van KPN, ben er geen fan van sinds ik nu zelf een fritz in huis heb nergens meer last van, maar goed dat is offtopic.

Bedankt voor de tip van de afstandbediening, ga het eens overwegen.