Skip to main content

Update 08.90.04: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • March 25, 2026
  • 3 reacties
  • 200 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update Maart#2 2026

KPN TV+ App 08.90.04 (iOS en Android)

Wat zit er in?

Android en iOS versie 08.90.04

Een extra update met een bugfix:
We hebben een probleem opgelost waarbij de gids na de overgang naar zomertijd niet meer correct werd geladen. Met deze fix werkt het laden van de gids weer zoals verwacht. Deze update wordt vandaag gefaseerd uitgerold.

• Longpress toegevoegd voor het startscherm
    Als je een uitzending op het startscherm langer ingedrukt houdt krijg je een menu met opties. Zo kan je programma's snel starten, inplannen als opname en meer
  • Favoriete kanalen worden direct bijgewerkt
    Als je je favoriete kanalen aanpaste was dit niet direct overal zichtbaar, dat is nu wel het geval
  • Acteurs en regisseurs toegevoegd
    Bij films en series kan je zien welke acteurs er in spelen en wie het geregisseerd heeft, klik op de naam op meer te zien over deze persoon, inclusief foto's
  • Direct live kijken
    Als je een programma aanklikt op het startmenu of in de gids wat op dat moment gaande is, speelt het programma direct af als je het opent
  • Probleem met inloggen opgelost
  • 'Inhoud niet beschikbaar’-bug opgelost
  • Autorotatie en de deelfunctie op iPad werken nu weer

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Leuk al die nieuwe features maar kunnen de schoonheidsfoutjes er ook een keertje uit? 🤔  Blijft dit onder de aandacht brengen. Heb dit zelf ook op mijn iPad en óók op mijn Android telefoon (OLED scherm). 

Feedback van een jaar oud nu:

• Bij “Nu op TV: stel dat ik na twee uurtje voetbal kijken klaar ben, worden programma's op de achtergrond niet ververst.  Zie gewoon nog oude programma van twee uur terug. Als je dat aanklikt zit je gewoon uitzendinggemist te kijken.  Aanbod wordt dus niet automatisch ververst.  Moet het dan handmatig verversen, door eerst weer “Nu op TV” af te sluiten. (Zit er sinds dag 1 in)
  • De app onthoudt niet of ik tegels of een lijst wil in de zenderlijst. (vooral op iPad met groot scherm handig)

Jasper van KPN
Moderator

In deze update zijn het 2 nieuwe featured, de andere 5 punten zijn fixes. Er worden dus weldegelijk dingen opgelost, de punten die jij aanhaalt zijn inderdaad nog niet opgelost. Die staan nog open, dat heb ik net nagevraagd. In de toekomst zullen ze aangepakt worden.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Een extra update met een bugfix:
We hebben een probleem opgelost waarbij de gids na de overgang naar zomertijd niet meer correct werd geladen. Met deze fix werkt het laden van de gids weer zoals verwacht. Deze update wordt vandaag gefaseerd uitgerold.