Skip to main content

Update 08.91.02: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • April 8, 2026
  • 17 reacties
  • 265 keer bekeken
UPDATE
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update April #1 2026

KPN TV+ App 08.91.02 (iOS en Android)

Wat zit er in?

Android en iOS

• Nieuw: Opslagruimte voor opnames in de app
    Vaak door jullie gevraagd en vanaf nu beschikbaar; als je naar het kopje Opgeslagen gaat kan je zien hoeveel opslagruimte je nog hebt
  • Nieuw: Zoeken op kanalen
    Met de zoekfunctie kan je nu ook zoeken op een kanaal. Weet je niet op welk kanaal een zender zit? Zoek via de zoekfunctie rechtsboven op de naam van de zender

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor Android, iOS wordt later vandaag beschikbaar. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

17 reacties

• Nieuwkomer
  • April 8, 2026

De update is bij niet geïnstalleerd maar sinds 7 april kan ik niet meer programma's die ik opgeslagen heb terug kijken op mijn Samsung tab 6. Op 6 april werkte alles nog prima. Ik vraag me af of er misschien een onvolledige installatie heeft plaats gevonden. De zoek functie die hier genoemd wordt, heb ik wel. Desondanks staat er versie nummer 08.90.04 (21308) Wat nu?

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • April 8, 2026

@Jasper van KPN ik heb de update ontvang. En fijn dat we nu kunnen zien hoeveel opslag we nog beschikbaar hebben. Alleen waarom is de manier van noteren niet hetzelfde gehouden als op de TV+ ontvanger? Als voorbeeld, bij mij staat in de app '817 van 1000 uur over' en op de ontvanger '183 van 1000 uur gebruikt'. Ik zou zeggen kies een van de twee en gebruik overal dezelfde notatie.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 9, 2026

Bij mij toont de app 300 uur en op de tv ontvangers 1000 uur.

graag rechttrekken dat ik op de app ook 1000 uur zie waar ik ook voor een abonnement heb.

uitloggen en weer inloggen maakt niet uit.

als ik op abonnement wijzigen druk in de mijn kpn app en hij zegt dit heeft u nu staat het niet aan. Maar wel op rekening staat het en op me ontvangers zien ik het wel.

Jasper van KPN
Moderator

De weergave van wat er over is aan opslagruimte is gelijk gemaakt aan tv.kpn.com, zodat het daarmee overzichtelijk is. We nemen het verzoek mee om het gelijk te trekken met de tv-ontvanger (of andersom 🙂).

Dat is raar, het zou gelijk moeten zijn aan het aantal wat je hebt. Ik heb zelf 300 uur en dat zie ik ook in de app staan. Het screenshot in het startbericht heeft wel 1000 uur zichtbaar. Als je opnames maakt, kan je ze dan ook op zowel deze telefoon/tablet als de tv-ontvanger afspelen?

De update is bij niet geïnstalleerd maar sinds 7 april kan ik niet meer programma's die ik opgeslagen heb terug kijken op mijn Samsung tab 6. Op 6 april werkte alles nog prima. Ik vraag me af of er misschien een onvolledige installatie heeft plaats gevonden. De zoek functie die hier genoemd wordt, heb ik wel. Desondanks staat er versie nummer 08.90.04 (21308) Wat nu?

Een onvolledig installatie zou niet moeten kunnen, maar je kunt de app verwijderen en opnieuw installeren. Kijken of het daarmee opgelost is. Als het daarmee niet beter is kan je hier het beste een nieuw topic voor aanmaken.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

@Jasper van KPN ik heb de update ontvang. En fijn dat we nu kunnen zien hoeveel opslag we nog beschikbaar hebben. Alleen waarom is de manier van noteren niet hetzelfde gehouden als op de TV+ ontvanger? Als voorbeeld, bij mij staat in de app '817 van 1000 uur over' en op de ontvanger '183 van 1000 uur gebruikt'. Ik zou zeggen kies een van de twee en gebruik overal dezelfde notatie.

In de app is nu wel in één oogopslag duidelijk hoeveel ruimte je nog over hebt voor nieuwe opnamen. En het is ook in lijn met de oude “x% vrij” notatie op de klassieke iTV ontvangers en (vooralsnog) tv.kpn.com.
Dus als er aangepast gaat worden zou ik ervoor pleiten om dat in de TV+ ontvangers te doen, dat scheelt dan ook daar weer wat hoofdrekenen als je wilt weten hoeveel ruimte je nog vrij hebt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

graag rechttrekken dat ik op de app ook 1000 uur zie waar ik ook voor een abonnement heb.

als ik op abonnement wijzigen druk in de mijn kpn app en hij zegt dit heeft u nu staat het niet aan. Maar wel op rekening staat het en op me ontvangers zien ik het wel.

Dat klinkt alsof je tv abonnement administratief niet helemaal goed gekoppeld is met je KPN ID. Ik zou sowieso even contact opnemen met klantenservice om daar naar te kijken - wat je ziet in MijnKPN hoort overeen te komen met wat je ziet op je tv ontvanger en je rekening.

Hoe ben je nu ingelogd in de app? Verandert de weergave naar 1000 uur als je daar inlogt met tv abonnementsnummer + pincode ipv. KPN ID?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 9, 2026

Dat is raar, het zou gelijk moeten zijn aan het aantal wat je hebt. Ik heb zelf 300 uur en dat zie ik ook in de app staan. Het screenshot in het startbericht heeft wel 1000 uur zichtbaar. Als je opnames maakt, kan je ze dan ook op zowel deze telefoon/tablet als de tv-ontvanger afspelen?

Heb op tablet en telefoon zelfde (wellicht iOS ding) en op me tv ontvangers toont hij wel 1000 uur

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 9, 2026

Dat klinkt alsof je tv abonnement administratief niet helemaal goed gekoppeld is met je KPN ID. Ik zou sowieso even contact opnemen met klantenservice om daar naar te kijken - wat je ziet in MijnKPN hoort overeen te komen met wat je ziet op je tv ontvanger en je rekening.

Hoe ben je nu ingelogd in de app? Verandert de weergave naar 1000 uur als je daar inlogt met tv abonnementsnummer + pincode ipv. KPN ID?

Maakt niet hoe ik inlog KPN Id of abonummer.

Klantenservice zegt dat het goed staat aangezien het wel goed staat als ik tv kijk via me ontvangers.

Jasper van KPN
Moderator

Heb op tablet en telefoon zelfde (wellicht iOS ding) en op me tv ontvangers toont hij wel 1000 uur

Als je het percentage wat gevuld is van het balkje bekijkt, is dat op de tv-ontvangers evenveel als in de TV+ App? Of is dat ook verschillende hoeveelheden? Als dat een vergelijkbaar percentage is kan het zijn dat het totaal aantal uren niet goed wordt weergegeven bij jou, maar dat je de uren wel goed hebt.

We hebben het ook al even getest en nog niet kunnen reproduceren.

Forum|alt.badge.img+6
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • April 9, 2026

Klantenservice zegt dat het goed staat aangezien het wel goed staat als ik tv kijk via me ontvangers.

We hebben verschillende pakketten gecheckt en de getallen worden gepakt uit het abonnement van de gebruiker. Als je op tv.kpn.com kijkt zie je daar wel 1000 uur?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 9, 2026

We hebben verschillende pakketten gecheckt en de getallen worden gepakt uit het abonnement van de gebruiker. Als je op tv.kpn.com kijkt zie je daar wel 1000 uur?

Daar staat geen uren maar 40%

Jasper van KPN
Moderator

Is het balkje in de TV+ App ook zo'n 40% gevuld?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

60% gevuld ​@Jasper van KPN want 40% vrij.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 9, 2026

Is het balkje in de TV+ App ook zo'n 40% gevuld?

Ja die lijkt zelfde. Ik zal straks als ik thuis ben even tv screenshot maken

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@MennoG78 en andere meelezers, ik heb voor jou een apart topic hiervoor aangemaakt en je getagged omdat het lijkt dat jouw 700 uur extra opnemen zijn uitgezet. We pakken dit daar verder op, dit staat los van deze update namelijk. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

Het lijkt erop dat het aantal uren wat nog beschikbaar is niet automatisch wordt bijgewerkt op het Opgeslagen scherm als er iets nieuws wordt opgenomen of als er opnames zijn verwijderd. De enige manier die ik tot dusver heb kunnen ontdekken om het weer up-to-date te krijgen is om de app af te sluiten en opnieuw op te starten, tenminste op iOS.

(Ik kan me best voorstellen dat dit automatisch bijwerken lastig is om efficiënt te doen, dwz. zonder elke keer als het Opgeslagen scherm wordt bezocht de hele Opnamelijst opnieuw op te halen van de server. Ik zie ook niet zo snel een andere oplossing, zeker omdat opnames ook vanuit andere apparaten verwijderd kunnen zijn. Misschien is een Ververs knop op dat scherm het minst slechte compromis…)

[reactie opnieuw geplaatst, was per abuis hier weggehaald.]

Hermanqwerty
Helper

Ook fijn als bijvangst dat de keuze “lijst of tegels” in de map Opgeslagen nu bewaard blijft bij schakelen tussen Opgenomen en Gepland. 👍

(Per sessie dan, keuze voor altijd vastleggen zou nog mooier zijn).