Skip to main content

Update 08.93.00: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • May 6, 2026
  • 20 reacties
  • 276 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update Mei #1 2026

KPN TV+ App 08.93.00 (iOS en Android)

Wat zit er in?

Android en iOS

• Video
    Het kon soms lang duren voor een stream daadwerkelijk begon, dit is verbeterd
  • Ouderlijk toezicht
    De pincode wordt niet langer onterecht geblokkeerd na één foutieve invoer
  • Toegankelijkheid
    Verbeterde ondersteuning voor schermlezers tijdens de eerste installatie van de app

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor Android, iOS wordt later vandaag beschikbaar. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

20 reacties

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 6, 2026

nu net gecontroleerd op updates op mijn Samsung Galaxy S23 telefoon

ik heb de KPN TV+ app versie 08.91.02 (21310)

verschillende andere apps hadden vandaag wel updates, alleen de KPN TV+ app niet

die staat nog op bovenstaande versie

Forum|alt.badge.img+6
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • May 7, 2026

nu net gecontroleerd op updates op mijn Samsung Galaxy S23 telefoon

ik heb de KPN TV+ app versie 08.91.02 (21310)

verschillende andere apps hadden vandaag wel updates, alleen de KPN TV+ app niet

die staat nog op bovenstaande versie

De uitrol gaat altijd gefaseerd. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Ja maar vind dat laatste zeer irritant.

Daarin mag kpn haar beleid ook wel eens gaan aanpassen, of schrijf dan in de toekomst

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Kasper QA TV schreef:

Gefaseerd zodat niet iedereen een nieuw probleem heeft en in de gordijnen hangt omdat er een update is geweest en als er een probleem in de update zit? Dan moet ik maar afwachten wanneer ik de update krijg.

Kennelijk bied de Android ontwikkelomgeving deze mogelijkheid tot gefaseerde uitrol?

Overigens kan ik de reactie waar ik op reageer niet toevoegen in mijn reactie, Link naar reactie werkt niet

Ik heb de tekst uit de reactie waar ik op reageer gekopieerd en geplakt en "geQuote”.

Kasper QA TV schreef: is weggevallen dat heb ik nu met de hand weer toegevoegd

Jasper van KPN
Moderator

Nee hoor, die gefaseerde uitrol gaat over een aantal dagen. Het is niet dat iemand anders meerdere versies voorloopt op jou, of vice versa. Deze update moet volgens mij inmiddels voor iedereen beschikbaar zijn. Het kan ook zijn dat de app op de achtergrond al bijgewerkt is. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

die gefaseerde uitrol gaat over een aantal dagen. Het is niet dat iemand anders meerdere versies voorloopt op jou, of vice versa.

De gefaseerde uitrol gebeurt door appstore eigenaar en niet door KPN. Dit is om te voorkomen de de infrastructuur van de appstore overbelast wordt. Het valt nog mee met KPN apps, maar denk aan populaire apps zoals Whatapp, Youtube of Tiktok met miljarden gebruikers. De uitrol zelfs te regelen kan men allen via eigen hardware (KPN ontvanger) of beta kanalen. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Zowel Android als bij Apple mobiel is de update hier nog niet binnen gekomen 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

De update staat inderdaad nog niet in m’n automatische update lijstje in de iOS app store. Ik kan ‘m wel vinden via zoeken op “kpn tv” en van daar bijwerken als ik haast zou hebben. Of nog even wachten op de auto update.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is wel raar, ik heb 'm vorige week woensdag handmatig kunnen updaten op iOS. Als jullie in de TV+ app zelf kijken welk versienummer jullie nu hebben, welke is dat dan?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Ik heb KPN TV+ app versie 08.91.02 (21310)

Jasper van KPN
Moderator

Dat is de vorige versie nog, dat is raar. Als je 'm verwijderd en daarna opnieuw installeert, heb je dan wel de juiste versie?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Ik heb 'm verwijderd en daarna vanuit de Play store opnieuw geinstalleerd, dit is de nieuw geinstalleerde KPN TV+ app versie 08.91.02 (21310) hier is een schermafdruk van deze nieuw geinstalleerde versie:

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Dit is een schermafdruk in de Google Play store op de pagina van de KPN TV+app (Android)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 11, 2026

Ook ik heb na voorgaand advies mijn oude app weggegooid((08.91.02) en vervolgens nieuw aangevraagd via de app store. Nog steeds de oude versie.

Wat gaat er mis!

Jasper van KPN
Moderator

Dat had ik niet verwacht, ik heb het even nagevraagd om zekerheid te krijgen. De uitrol gaat bij deze update wat meer gefaseerd dan bij eerdere updates, waardoor het wat langer duurt voordat iedereen 'm krijgt. De komende dagen wordt die voor iedereen beschikbaar verwacht.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Op de laptop op mijn werk heb ik de pagina van de KPN TV+ app in de Google Play Store opgezocht en daar staat wel de nieuwe versie van 4 mei terwijl ik tegelijk (=zelfde moment) op mijn telefoon alleen de pagina van de oude versie zie.

Ik zal vanavond op mijn pc thuis kijken.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

Dat is wel raar, ik heb 'm vorige week woensdag handmatig kunnen updaten op iOS. Als jullie in de TV+ app zelf kijken welk versienummer jullie nu hebben, welke is dat dan?

Bij de apple heb ik nu wel de laatste versie maar bij voor de pixel 9a nog niet

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

En jawel  nu ook binnen voor de Pixel 9a

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 11, 2026

Ik heb de nieuwe versie 8.93.00 (21311) nu ook

Alexandra van KPN