Skip to main content
Update

Update 08.99.02: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • July 20, 2026
  • 59 reacties
  • 847 keer bekeken
Toon eerste bericht

59 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Bedankt voor het melden! ​@tomscher86 We krijgen inderdaad meerdere soortgelijke meldingen hierover. We nemen dit mee, zodat het onderzocht kan worden. Bedankt ook voor het delen van een alternatieve workaround ​@PeterG. 😊

MavhRik
Topper
  • August 2, 2026

We zijn weer een 5 maanden verder na mijn vorige poging om te kijken of de KPN TV+ app al een verbetering is tegenover de oude. Helaas werkt de terugknop op mijn afstandsbediening nogsteeds niet en is de app mede daardoor nogsteeds niet fatsoenlijk bruikbaar.

Ik ben weer terug naar de oude versie….

Laatste bericht over de afstandsbediening met details: 

Hierin werd aangegeven dat het meegenomen zou worden: 

​​​​​​
ELKE andere app die op mijn NVIDIA Shield Pro staat werkt gewoon met mijn afstandsbediening, alleen de KPN TV+ app niet, de OUDE app ook niet, maar die had in beeld links boven een terug knop waar ik naar kan navigeren. Geen idee of die app wel met een andere afstandsbediening een terug/back knop ondersteund btw.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Helaas werkt de terugknop op mijn afstandsbediening nogsteeds niet

Hoi, ​@MavhRik . Dat ligt toch echt aan jouw Nvidia shield. (En het team mag in de code kijken waarom die knop op de ab van een nvidia niet werkt)

Hier chromecast Google-TV 4k. Zowel via z'n eigen afstandsbediening als die van de gebruikte tv uit 2012 (!) werken de terug knoppen met de app.

Dito Nokia streamingbox 8000 i.c.m. Sony uit 2016.

En ook de Samsung televisie i.c.m. Android-TV box zowel terug knop van de box als de Samsung afstandsbediening werken met de app.

Drie apparaten, 6 afstandsbedieningen. En bij allemaal werkt de terugknop met deze app. 08.99.02

In de oude app, versie 3.0.25, kun je inderdaad navigeren naar die knop. (Kom ik nu pas achter)

Dat vind ik een goed voorstel voor de nieuwe app! Maar dan moet die knop er eerst ook komen in beeld net als bij de oude…

Er is niks mis met de oude app. Streams zijn exact hetzelfde. 

MavhRik
Topper
  • August 2, 2026

Hoi Peter,

Het probleem is zeker niet de NVIDIA Shield Pro. Het zou dan eerder aan de afstandsbediening liggen (die is niet origineel bij de NVIDIA Shield Pro. deze heeft veel en veel meer knoppen, ook Infrarood en een airmouse en een full size toetsenbord aan de andere kant). Echter werkt elke andere app wel met de back knop.

Denk aan: Tivimate, Youtube, Youtube Music, Spotify, X-plore, TV Bro, Stremio, Nuvio, Kodi, Google play store, Projectivity Launcher, de standaard launcher etc etc etc., overal werkt de knop wel.

Ik verwacht zelf dat deze afstandsbediening een ander ‘signaal’ afgeeft met de back knop die door de huidge KPN TV+ app niet begrepen wordt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Ah, een vreemde afstandsbediening zou een hele goede verklaring kunnen zijn.

Heb je de originele afstandsbediening nog? Daar al mee geprobeerd? ​@MavhRik 

Of die van de televisie via hdmi cec. Staat dat aan in de Nvidia en de televisie?

MavhRik
Topper
  • August 2, 2026

Ja die heb ik nog wel ergens…, maar ga binnenkort verhuizen, dat deel is al ingepakt.

Maakt verder ook niet uit natuurlijk of hij het daar wel mee doet, het gaat om de afstandsbediening die ik gebruik en ook erg populier is bij andere die meer knoppen ed. willen voor een Android TV box.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De 3rd party afstandsbediening zou wellicht de reden kunnen zijn. Heb je voor de volledigheid nog merk en modelnummer van de afstandsbediening? Mogelijk hebben de ontwikkelaars daar iets aan. 

MavhRik
Topper
  • August 2, 2026

Oke, ik ben er zelf even iets verder ingedoken.

Ik heb nog een tweede NVIDIA Shield Pro op de slaapkamer, daar lag de originele afstandbediening nog wel in de buurt (wordt ook niet gebruikt, gebruik daar ook zo'n zelfde andere voor).

Op de originele afstandsbediening zit onder de circel een knop met een pijl naar links, dat is de back button en die werkt.

Ik heb een app geinstalleerd welke je kunt gebruiken om knoppen anders toe te wijzen.
Hiermee is het mij gelukt om te ontdekken wat mijn afstansbediening stuurt en zelfs om dit dan aan te passen dat hij als back wordt gebruikt.

Mijn afstandsbediening zend code 111 wat escape betekend.
Het werkt nu wel, maar wel erg traag dus dit is zeker geen oplossing.

Concreet verzoek aan de ontwikkelaars is dus om de escape key (111) OOK als back knop op te nemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Kijk, dit zien we graag! Zelfonderzoek naar wat er mis gaat en een concreet verzoek. We gaan het meenemen ​@MavhRik. Geen beloftes dat we het geen realiseren, maar we gaan kijken wat er mogelijk is.