Skip to main content

gisteren werd ik geconfronteerd met een niet werkende update van de iTV ontvanger.

mag KPN zonder tussenkomst van de gebruiker zomaar de ITV ontvanger inschakelen en de update plaatsen. lijkt mij eerder zo netjes dat dat de gebruiker toestemming moet geven om de update te installeren en dat je in ieder geval als je de ITV aanzet een melding krijgt dat er een software update beschikbaar is.

Hallo @luttelaarron 

Ja eigenlijk wel. Het is apparatuur wat eigendom van KPN is en daarom is er geen toestemming nodig van de klant die de apparatuur leent. Er hoort altijd een recente versie aanwezig te zijn van de software, anders ontstaat er een wildgroei aan software versies en daar is geen klantenservice tegenop gewassen. 
Software updates verschijnen in de nacht en worden ook geïnstalleerd zonder dat je er last van hebt.

Echter was er een gisteren een storing waardoor de ontvanger dacht dat er een update klaar stond. Dit kan eens gebeuren. Dit is nu opgelost en je kan weer ongestoord tv kijken.


Hi @luttelaarron, welkom op het forum. 

Hallo @luttelaarron 

Ja eigenlijk wel. Het is apparatuur wat eigendom van KPN is en daarom is er geen toestemming nodig van de klant die de apparatuur leent. Er hoort altijd een recente versie aanwezig te zijn van de software, anders ontstaat er een wildgroei aan software versies en daar is geen klantenservice tegenop gewassen. 
Software updates verschijnen in de nacht en worden ook geïnstalleerd zonder dat je er last van hebt.

Echter was er een gisteren een storing waardoor de ontvanger dacht dat er een update klaar stond. Dit kan eens gebeuren. Dit is nu opgelost en je kan weer ongestoord tv kijken.

Dit klopt inderdaad. Werkt alles nu bij jou naar behoren? Anders ga ik alsnog voor je bezig. Vul in dat geval ook even je profiel in. 

Ik hoor graag van je. 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Excuses voor de wat late reactie.

Er zijn toch wel regelmatig problemen met de interactieve ontvangers.

Bijna dagelijks blijft een LIFE uitzending even hangen waardoor er gedurende een aantal seconden stilstaand beeld is en er dus een stukje uitzending ontbreekt.

Dit hebben we bij beide ontvangers die wel via een  8 poorts switch aan de experia


Dit hebben we bij beide ontvangers die wel via een  8 poorts switch aan de experia

@luttelaarron 
Ondersteunt deze switch wel IGMP Snooping? 


Dit hebben we bij beide ontvangers die wel via een  8 poorts switch aan de experia

@luttelaarron 
Ondersteunt deze switch wel IGMP Snooping? 

Hier ben ik ook naar benieuwd, welke switch is dat precies? 3

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


ik heb eindelijk even tijd gehad om dit te controleren maar beide switches ondersteunen dit niet zijn sitecom switches type LN-120.

wat is in de plaats hiervoor de juiste switch. zie op internet wel aantal staan maar ook tegenstrijdigheden; in de specs wordt gezegd dat het ondersteund wordt maar in de praktijk blijkt dit dan weer niet het geval.


Hallo @luttelaarron,

De enige die ik weet dat ze zeker IGMP ondersteunen is deze 5 poorts en kun je hier bestellen. 
Ik durf niet te zeggen welke versie de 8 poorts hiervan is. @JanD of @Nick83, weten jullie dit typenummer van de 8 poorts van Netgear?


De Netgear GS108Ev3 is een geschikte switch, ik heb er ook twee in mijn meterkast hangen. :wink:


De Netgear GS108Ev3 is een geschikte switch, ik heb er ook twee in mijn meterkast hangen. :wink:

Of de GS105E, afhankelijk van hoeveel poorten je nodig hebt. :relaxed: