Skip to main content

Momenteel heb ik het zelfde probleem als hier boven staat. Alles al gereset en herstart maar er gebeurt niks. Iemand nog tips?

*Admin: afgesplitst & eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Wendy50. Is het je inmiddels nog gelukt de ontvanger te updaten?
Zo nee denken wij natuurlijk graag even mee. Welke foutmeldingen krijg je precies en hoe heb je de TV ontvanger aangesloten zitten op de Experiabox?


Beste Thomas,

 

Helaas nog wel elke dag een freeze in beeld met de melding dat de verbinding met de modem is verbroken, switch van kanaal 

code: stb-nmc-400

 

 


Ik hoop dat de update die voor vannacht gepland staat een positief effect heeft. Tv ontvangst is momenteel ruk evenals wifi in de woonkamer. 2 maanden geleden voor 200 piek 2 super wifi punten laten installeren 🙁 nou dat geeft weinig resultaat. Mocht iemand nog suggesties hebben voor internet en mobiel provider in postcode gebied 1349 dan hoor ik dat graag. 


Hoi @Wendy50, heeft het onderhoud geholpen? Hierna moet je soms de experiabox nog even herstarten of soms zelfs een reset geven als het niet goed werkt.
Ik heb even naar de verbinding tot aan je experiabox gekeken en die meet verder ook uitstekend. Het probleem moet hem dus ergens tussen je experiabox en TV ontvanger zitten. Omdat je er op je andere apparaten ook last van hebt zal dat iets op het netwerk zijn. Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt en wat voor netwerkapparatuur gebruikt naast je Superwifipunten? En hoe zitten deze aangesloten op je experiabox?


Mijn midem staat in de meterkast hier heeft jullie monteur 1 superwifi punt op aangesloten. De andere staat in de woonkamer 1 meter naadt de tv. De tv gaat met een internetkabel van kpn naar een poort in de muur.  Het gekke vind ik hier ineens last van heb. En mijn buurvrouw heeft dezelfde problemen. We wonen in een nieuwbouw wonen nu bijna drie jaar en altijd kpn gehad. 


Kun je het ook eens proberen met een rechstreekse kabel van je experiabox naar de TV ontvanger? Het kan zijn dat er iets niet helemaal goed (meer) is met de kabel door de muur of de poorten hiervan. 
Het superwifipunt in de woonkamer, is die draadloos verbonden met je experiabox of gaat die ook met de kabel door de muur? Hoe branden de lampjes daarop? Specifiek als je last hebt van storing?


De lampje van se super wifi branden groen. En deze gaat met een stekker 🔌 naar het stopcontact. Ik zal van het weekend de poorten even laten doormeten en alles even afkoppelen en weer aansluiten 🤞


Hoi Thomas, vandaag alles doorgemeten netwerken en poorten doorgemeten die zijn goed. Het probleem zit in het zwarte aris. De hdmi poort zit speling in. Bij minste aanraking van de hdmi kabel valt het signaal naar de tv weg. We hebben 3 verschillende kabels geprobeerd en alle drie gaven het probleem. Hoe kan ik een nieuw kastje ontvangen?


Hallo @Wendy50, ik zie dat er reeds via een andere weg een nieuwe tv-ontvanger is aangevraagd.


Klopt. Vandaag ontvangen 👍