Skip to main content

Volgens KPN heeft iedereen inmiddels een update ontvangen van het KPN TV menu. Ik weet niet wie "iedereen” is bij KPN, maar hier is nog niets ontvangen. De problemen die ik al eerder heb aangegeven zijn er ook nog steeds. Blokkend beeld en haperend TV geluid, Zijn er meer mensen die nog niets hebben ontvangen en hebben meer mensen last van blokkend beeld en haperend geluid.

Wat is de laatste UI-versie en softwareversie? 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?


Hij is draadloos aangesloten maar ik heb hem ook bedraad geprobeerd, maar ook dan had ik hetzelfde probleem en blokte de TV en haperde het geluid. Wij dachten met het vervangen van de TV (die nog mara net 3 jaar oud was), het probleem misschien te kunnen tackelen.. maar dat was een illusie. Ook de nieuwe TV geeft dezelfde problemen. Wij hebben op de slaapkamer een TV hangen die we eigenlijk nooit gebruiken, maar heb het daar een aantal avonden geprobeerd en daar zie ik hetzelfde probleem (dus blokkend beeld en happerd geluid). Op advies van KPn mederwerkers en raadgevers op dit forum al meerdere keren gereset en opgestart (en dus ook bedraad geprobeerd), maar zonder succes. Ik verdenk zelf het dat het modum de reden is voor het probleem, maar dat heb ik geen bewijs voor. Er hangt trouwens een Fritz wlan 1750E repeater vrijwel direct naast de TV die vol vermogen ontvangt/uitstuurt (dus dat zal het probleem  niet zijn).


Welk type ontvanger heb je?


De ontvanger is een Arcadyan HMB 2260 V2


Nog even voor de zekerheid. De ontvanger is direct met een kabel verbonden aan het modem.  Geen switch en geen draadloze verbindingsets en er is geen andere apparatuur die data verstuurd via het electriciteitsnetwerk.  Klopt dat?


Ik heb het nu weer draadloos aangesloten omdat bedraad niet heeft geholpen (en ik draden spuuglelijk vind). er zit geen switch tussen en ik gebruik geen andere apparatuur die data verstuurd.

 


Vroeg of laat zal je toch aan de kabels moeten ben ik bang maar dat is dan voor latere zorg. En je hebt de ontvanger al echt terug gezet naar fabrieksinstellingen? Welk type modem heb je?


Ontvanger, Modum, alles is al meerdere keren gereset (ook door KPN zelf). De modum is een Experiabox V10, en ook daar heb ik al een vervanger voor ontvangen enige tijd geleden. Maar helaas ook zonder resultaat. Maar als bedraad ook geen succes heeft, dan heeft het toch ook geen zin om bedraad te doen. 


Over de nog niet ontvangen software, bel 0800 0402 (geef aan, medewerker spreken) om te checken of er nog een Motorola ontvanger aangemeld is. 


Bellen met KPN is een gebed zonder einde. Er is hier in huis geen Motorola ontvanger te vinden. 


Nog steeds geen antwoord ontvangen #KPN


Nog steeds geen antwoord ontvangen #KPN

Goedemorgen @KPNdrama, er staan genoeg nuttige antwoorden volgens mij. Ook het antwoord van mij of je ooit een Motorola ontvanger hebt gehad en tips om deze alsnog te laten afmelden. 

Het is uiteraard aan jou wat je met de tips wil doen.

De KPN moderators zijn momenteel erg druk, dus kan het langer duren voor je antwoord krijgt van KPN.

Kijk hier ook even onder het groene gedeelte (Wanneer komt de update naar het nieuwe menu) voor meer informatie. 

Is dit allemaal het geval en is de Motorola administratief afgemeld, dan krijgt jouw ontvanger ergens in februari de update. Alle ontvangers die om deze reden nog geen updates hebben ontvangen, worden tezamen in een ‘veegbatch’ ge-update.