Skip to main content

Na aanzetten van de ontvanger van interactieve TV, een VIP5202, krijgen wij sinds enige tijd de melding dat de software van de afstandsbediening ge-update moet worden. Na drukken op “OK” en even wachten (ca. 1 minuut) verschijnt dan altijd de melding dat de update mislukt is en later nog een keer geprobeerd zal worden. De afstandsbediening lijkt daarna volledig normaal te functioneren.
Is hier iets aan te doen? Ik wil die melding en wachttijd vóór elke TV-kijksessie graag kwijt.

Hallo @mpmulder 

Tijd voor een nieuwe afstandsbediening ! 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

Momenteel werkt de link nog niet via de browser Edge. Gebruik daarom Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 


Beste @mpmulder,

Dat is erg vervelend, het werkt dus niet naar behoren. Zou je eens een harde reset uitvoeren, hoe dat werkt lees je hieronder:

Zou je het kunnen laten weten of dit geholpen heeft? 

Zo niet, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze verder kijken in het systeem.


@Noordzee klant krijgt steeds de melding dat er een update is voor de afstandsbediening. Ik denk dat het software een probleem geeft, ik denk niet dat het aan de afstandsbediening zelf ligt. 🤔


@Noordzee : wij hebben pas sinds november vorig jaar iTV van KPN. We hebben de nieuwste afstandsbediening. Daarom denk ik niet dat het daaraan ligt. Evengoed dank voor het meedenken.


@Dennis Schreve : yep, dat werkt! Dank je wel.


@Dennis Schreve: yep, dat werkt! Dank je wel.

@mpmulder graag gedaan, wat fijn dat dit geholpen heeft. Veel plezier met ITV van KPN! 😉 P.S. kijk je graag films? Tot 13 april kun je gratis kijken naar Film1 (4 kanalen) vanaf kanaal 245, KPN geeft dit cadeau i.v.m. de Coronacrisis. 


Beste @mpmulder,

Dat is erg vervelend, het werkt dus niet naar behoren. Zou je eens een harde reset uitvoeren, hoe dat werkt lees je hieronder:

<afbeelding>

Zou je het kunnen laten weten of dit geholpen heeft? 

Zo niet, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze verder kijken in het systeem.

@Dennis Schreve ik heb dit probleem ook en ik heb deze harde reset uitgevoerd. Deze werkt bij mij helaas niet. Hij blijft aangeven dat de update gedaan moet worden en mislukt daarna weer. Zou jij mij verder willen helpen?


Hoi mvanderkraats, welkom op het forum. Jammer dat de reset bij jou niet heeft geholpen. Toch even de controlevraag: je hebt bij het resetten op de manier zoals Dennis beschrijft wel beide opties op Ja gezet?