Skip to main content

Nu update hij onder een progamma kan ik die update tijd niet in de nacht zetten?

Hallo @smurf038,

Updates worden in de nacht uitgevoerd. Mits de ontvanger (5202) in energiebespaarmodus staat of de ontvanger (alle) stroomloos gemaakt wordt, dan wordt het later gedaan. Maar over het algemeen met een melding.  Je kan een update dan eenmalig uitstellen, daarna gaat de ontvanger zich gedwongen updaten. 


Hallo Chris net een kwartier geleden ging hij onder het voetballen updaten dan mis je net een stuk


Hallo @smurf038,

Dat is wel vervelend. Het is echt de bedoeling dat de ontvanger in de nacht zijn updates gaat doen. Dit kan dus alleen als de ontvanger in de nacht op actieve standby staat. Dus niet in energiebespaarmodus of uit. Als dit wel het geval is dan zal de software je waarschuwen dat er nieuwe software is en dit mag je dan eenmalig uitstellen. Als een ander in het huishouden dit al gedaan heeft dan rest zich niks anders dan dat de ontvanger een soort zetje krijgt om direct te updaten wat dus hinderlijk is, maar wel verplicht om bij te blijven. 


Hallo Chris,

in het nieuwe menu , kan ik zo direct niet vinden waar het  energiebespaarmodus zit in het oude menu..

zag ik hem wel

Heb in het systeem keuze uit sec van de balk,  herstel standaard instelling, software opnieuw en terug naar fabrieksinstelling, meer keuze staat er niet meer in het nieuwemenu

 


Hallo @smurf038,

In de nieuwe software staat deze onder de tegel genaamd '’Standby'’. Daar vind je als 2e optie de energiebespaarmodus. Alleen op de 5202 te vinden trouwens. 


Hallo chris,

 

Ja laat ik die nou net niet hebben ,ik heb de arris vip 2852V2 misschien dat ik bij de volgende wel een nieuwere type krijg.


Zetten jullie de ontvanger ook niet helemaal uit s'nachts? Via de schakelaar aan de achterkant bijvoorbeeld?  Maar goed voor nu heel vervelend dat dit net tijdens een wedstrijd is, ik hoop dat de volgende update wel s’nachts goed loopt. 


nee schakelaar gebruik ik alleen om te resetten verder staat er altijd spanning op


Nou het is weer zover 06:47 uur ging hij weer update en ja het duurde 10 minuten voordat hij weer opgestart was, heb geen idee wat er verandert is en belangrijk is dat dit nu al voor de 3e keer van de week gebeurt?

Het is nog nooit zovaak voor gekomen als nu, word denk ik tijd voor een andere tuner waar ik zelf kan aangeven wanneer hij mag updaten, heb begrepen dat die al er wel zijn.


Hallo @smurf038,

Het update protocol is niet zelf in te stellen en is op elke ontvanger hetzelfde. Ik ben alleen wel benieuwd nu hoe de ontvanger nu precies staat. Want ik heb echt het vermoeden dat de ontvanger, het modem oid wordt uitgezet s'nachts (zonder rood tonend lampje op de ontvanger). Want de tijd die jij nu meldt zijn meestal de zogenoemde '’veegbatches'’. Dit zijn ontvangers die s'nachts niet goed meekomen in de updaterondes en nu weer gedwongen worden. 
De updates worden nu vaker gedaan komende tijd om de bugs die in de nieuwe software aangetroffen worden snel te verhelpen. 

Ik zal je willen adviseren dit in de gaten te houden en de tijden op te schrijven, een moderator komt hier nog langs (kan even duren) en kan de tijden dan ook doorgeven aan het software team. 

 


Beste chris,

 

Wij zetten de schakelaar achterop nooit om en we zien s`nachts altijd de tijd zoals wij die hebben aan gegeven de schakelaar gaat alleen om als we het toestel resetten, ik zal de tijden in de gaten blijven houden tot ik meer van jullie hoor, over het toestel die is nog geen ½ jaar oud.


@smurf038 Ik kan mij voorstellen dat je graag zelf zou willen bepalen wanneer je tv ontvanger updates uitvoert. Op dit moment is dat niet mogelijk en zouden updates zoals @ChrisWissink al aangeeft in de nacht moeten worden uitgevoerd. Mocht het vaker voorkomen dan zouden we eventueel de tv ontvanger even terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Zou je mij kunnen laten weten of er nog vaker updates op ongewenste momenten voorkomen?


Oke geen probleem wel jammer dat je bij de nieuwere types wel kunt aangeven heb ik begrepen


Oke geen probleem wel jammer dat je bij de nieuwere types wel kunt aangeven heb ik begrepen

Nee hoor, waar heb je dat gelezen @smurf038 ?


Heb gelezen dat de ontvanger (5202) in energiebespaarmodus staat of de ontvanger (alle) stroomloos gemaakt wordt, dan wordt het later gedaan dat werd mij verteld


Ook als de 5202 in energiebespaarmodus staat wordt de update gewoon 's nachts automatisch uitgevoerd. Als je de TV ontvanger van stroom afhaalt dan zal de update inderdaad bij opstarten gaan plaatsvinden.


De update van 5202 wordt in energiebespaarmodus de volgende keer dat deze uit de slaap komt direct geupdate. Dus er is eigenlijk geen tijd voor in te stellen. Eigenlijk kom je dan op hetzelfde punt waar jij in deze tegenaan loopt. 


De update van 5202 wordt in energiebespaarmodus de volgende keer dat deze uit de slaap komt direct geupdate. 

Dat zou niet best zijn immers dat is per definitie het moment dat je als gebruiker juist geen update wil. Je zet die TV ontvanger immers aan om op dat moment televisie dat wel OTT diensten te gaan kijken en dan moet je dus niet eerst minuten op een update zitten wachten.

Nee, dan moet de TV ontvanger 's nachts maar even gewekt worden om die update uit te voeren. Volgens mij gebeurt dat ook en als dat niet zo is dan js er toch echt werk aan de winkel voor KPN.


Dat zou niet best zijn immers dat is per definitie het moment dat je als gebruiker juist geen update wil. Je zet die TV ontvanger immers aan om op dat moment televisie dat wel OTT diensten te gaan kijken en dan moet je dus niet eerst minuten op een update zitten wachten.

In deep sleep wordt de ontvanger niet ge-update. Dit wordt gedaan zodra je de ontvanger hebt gewekt en zal de melding '’Software update beschikbaar'’ verschijnen. Je kan dan kiezen voor uitstellen, maar dan wordt de ontvanger later op de dag, of zodra je hem weer aan zet direct ge-update. Ik deel jouw opinie volledig hier in, zelfde als dat de deep sleep veel tijd kost om weer ready to go te zijn. 


Dat was ook mijn punt zit je een voetbal wedstrijd te kijken mis je enkele tot 10 minuten van de wedstrijd of zoals laatst dat er belangrijk nieuws over corona wordt gegeven dat vind ik het meest irritante en zoals ik van de week al aangaf is hij al voor de 3e keer geupdate.

 


12:20 uur was het weer zo ver  we hadden net een serie opgestart, beeld op zwart ff gewacht en ja hoor interactief opnieuw opgestart, weer wachten totdat hij 100 % was en we konden eindelijk de serie kijken waar we aan begonnen waren voordat hij weer eens werd onderbroken, zijn er nou echt geen een tuner waar je zelf kunt bepalen of kunt instellen wanneer hij update?

 


@smurf038 Als je geen melding krijgt en het beeld gaat enkel op zwart en laat daarna een laadbalk zien dan is het zeer waarschijnlijk geen update maar een herstart. Het zou kunnen dat er een probleem is met de huidige software, daarom zou ik willen adviseren de tv ontvanger even terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoe je dat doet vind je hier. Zou je dit kunnen proberen en het mij kunnen laten weten of dit geholpen heeft of niet?


Rutger heb nu terug laten zetten duurde bijna 10 min, aan en uitschakelaar  1 min Uitgelaten stroom(aangedaan) erop.

Wil nieuwe software installeren,menu laat alleen tijd dag datum en kpnlogo zien. Nu ik dit alles heb getikt veranderd niks in menu.

Uitgezet en nu weer aan gaat hij gewoon weer opstarten en begint weer met software te downloaden, software versie bijgewerkt 8.0.102_2 na 10 min kan ik menu weer uitlezen


@smurf038 Dan lijkt het er op, zij het met wat moeite dat de software opnieuw geïnstalleerd is. Zou je mij kunnen laten weten of de situatie zich nu nog voordoet in de toekomst? 


Beste Rutger,

Ja daar ben ik weer,

16:00 ging hij weer spontaan uit en ging opnieuw updaten en na 11 min weer beeld en geluid kun je niet een andere zoals een Broadcom 72604B0 daar kun je toch instellen wanneer hij updaten mag?

 

@smurf038Â