Skip to main content
Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

• 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60869 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:

Omdat het nogal onlogisch is die hd glas kanalen op dat kanaal nummer 

Klopt, heel onlogisch om NPO 1 op kanaal 661 te hebben.

En kijk ook eens in de gids naar de zender die direct boven NPO 1 (HD-"Glas") staat.

Ik weet niet of je die daar wilt laten staan met (schoolgaande) kinderen. :confounded:

Beste KPN, please, please, please implementeer alsjeblieft HD-"Glas" op 1.

peter-keetfm
Wijsgeer

@wjb

Wat bedoel je?

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 16 januari 2022

Goed zo, jij hebt die zender ook verborgen staan.

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:

Eerlijk gezegd heb ik daar nooit gekeken 

Ik neem aan dat je die P... zenders bedoeld 😜

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:
wjb schreef:

Eerlijk gezegd heb ik daar nooit gekeken 

Ik neem aan dat je die P... zenders bedoeld 😜

Precies en dat zijn nu van die dingen waarbij ik KPN soms echt niet kan begrijpen.

Hoe kan je zoiets toch bedenken. Je bent als opvoeder dus zo ongeveer genoodzaakt om die zenders te verbergen dan wel om een aparte zenderlijst te hanteren waarin die erotische zenders niet opgenomen zijn. Dat is de enige manier om jouw kinderen te behoeden voor "rare" titels van programma's.

peter-keetfm
Wijsgeer

@wjb

Misschien ben ik dom maar is daar niet die code voor nodig? 

Of heb ik dat mis 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:

@wjb

Of heb ik dat mis 

Die code heb je toch alleen nodig als je dat ingesteld hebt bij kinderslot? 

peter-keetfm
Wijsgeer
Katana321 schreef:
peter-keetfm schreef:

@wjb

Of heb ik dat mis 

Die code heb je toch alleen nodig als je dat ingesteld hebt bij kinderslot? 

Geen idee kijk niet zoveel tv via de VIP5202 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 16 januari 2022

Ik heb die p...-zenders verborgen. Dan zijn ze niet zomaar te zien en verschijnen ze niet in de gids.

Maar als je dan in het menu naar Films/Erotiek gaat, dan is er toch weer van alles te zien aan plaatjes en teksten. Daar zou kpn ook nog wel even naar mogen kijken, vind ik.

peter-keetfm
Wijsgeer
Katana321 schreef:

Ik heb die p...-zenders verborgen. Dan zijn ze niet zomaar te zien en verschijnen ze niet in de gids.

Maar als je dan in het menu naar Films/Erotiek gaat, dan is er toch weer van alles te zien aan plaatjes en teksten. Daar zou kpn ook nog wel even naar mogen kijken, vind ik.

Ik snap dat er wat aanpassingen nodig zijn 

Maar moet kpn dan ook websites blocken waar die P...  te vinden zijn?

PeterG
Superuser
  • 59820 reacties
  • 16 januari 2022

@Katana321 

Bij Instellingen onder Kinderslot kun je ‘Erotiek verbergen op dit apparaat’ aan zetten. Dan is het ook in on demand niet te zien.

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 16 januari 2022

Maar hoe kan je nu toch de kanaalnummers voor die eotische zenders zo kiezen dat ze direct aansluiten op de meest gekeken zenders. Tjonge jonge. Ik snap het misschien toch wel want wie bij KPN heeft er nu toch oog voor de HD-"Glas" zenders? Mijn gevoel zegt helemaal niemand :confounded: en dus hebben ze hier waarschijnlijk geeneens weet van. :rage:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 16 januari 2022
PeterG schreef:

Bij Instellingen onder Kinderslot kun je ‘Erotiek verbergen op dit apparaat’ aan zetten. Dan is het ook in on demand niet te zien.

Ja, dat weet ik. In het verleden hadden we hier het kinderslot ook ingeschakeld. Nadeel daarvan vond ik dat om de haverklap om die code gevraagd werd. Zelfs bij GTST.

De kinderen zijn hier inmiddels volwassen dus nu geen kinderslot meer.

peter-keetfm
Wijsgeer
wjb schreef:

Maar hoe kan je nu toch de kanaalnummers voor die eotische zenders zo kiezen dat ze direct aansluiten op de meest gekeken zenders. Tjonge jonge. Ik snap het misschien toch wel want wie bij KPN heeft er nu toch oog voor de HD-"Glas" zenders? Mijn gevoel zegt helemaal niemand :confounded: en dus hebben ze hier waarschijnlijk geeneens weet van. :rage:

Daarom hd glas vanaf 1 laat die andere zooi daar maar staan 😂

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:

---

Maar moet kpn dan ook websites blocken waar die P...  te vinden zijn?

Je kunt inderdaad niet alles voorkomen en/of blokkeren. Daar heb je gelijk in.

De kinderen zijn hier inmiddels groot, maar in het verleden hebben wij “gewoon” duidelijk gemaakt wat de regels en de afspraken zijn. Dat heeft hier goed gewerkt.

Edit: Maar ik heb ook echt niet de illusie dat ze nooit “natuurdingen” gezien hebben. Tuurlijk wel.

peter-keetfm
Wijsgeer
Katana321 schreef:
PeterG schreef:

Ja, dat weet ik. In het verleden hadden we hier het kinderslot ook ingeschakeld. Nadeel daarvan vond ik dat om de haverklap om die code gevraagd werd. Zelfs bij GTST.

De kinderen zijn hier inmiddels volwassen dus nu geen kinderslot meer.

Dat is logisch in gtst wordt nogal gevloekt 

Wat een kut serie 

Kijk er niet meer naar 

wjb
Superuser
  • 73503 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:
wjb schreef:

Daarom hd glas vanaf 1 laat die andere zooi daar maar staan 😂

Precies.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2620 reacties
  • 16 januari 2022
peter-keetfm schreef:

Dat is logisch in gtst wordt nogal gevloekt 

Wat een *****- serie 

Kijk er niet meer naar 

-Ik snapte het waarom toen ook wel. Maar toch.

-Nog ff en we krijgen een kinderslot hier op het forum. :grinning:

-Ik ook niet. Nog nooit gedaan. Mijn vrouw wel… GTST was en is voor mij de tijd om het forum van KPN te volgen. :grin:

peter-keetfm
Wijsgeer

Ik hoop nu dat het duidelijk is 

Aan het team die de updates uitvoeren 

Dat HD glas vanaf nummer 1 prioriteit heeft anno 2022 voor glasvezel klanten

ruudforsthovel
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb een open vraag: in hoeverre ervaren andere klanten van KPN een veranderd kleurenpalet / kleurengamma na de laatste update 4.135.206 op de Arris VIP 5202? 

Ik meen dat met name primaire kleuren rood en blauw er “anders” uitzien dan voor de update. 

Gloednieuwe LG OLED G1 tv - standaard instellingen, zowel voor als na de update identiek.

Van KPN wordt ik niet veel wijzer als ik daar naar vraag.

Ik ben benieuwd. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14417 reacties
  • 19 januari 2022

Hi @ruudforsthovel, ik heb jouw vraag verplaatst naar dit topic dat specifiek over de iTV updates gaat. Wij zijn net als jij ook erg benieuwd of meer mensen dit ervaren!

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

Hier geen problemen met de kleuren.

Piet.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
ruudforsthovel schreef:

Ik heb een open vraag: in hoeverre ervaren andere klanten van KPN een veranderd kleurenpalet / kleurengamma na de laatste update 4.135.206 op de Arris VIP 5202? 

Ik meen dat met name primaire kleuren rood en blauw er “anders” uitzien dan voor de update. 

Gloednieuwe LG OLED G1 tv - standaard instellingen, zowel voor als na de update identiek.

Van KPN wordt ik niet veel wijzer als ik daar naar vraag.

Ik ben benieuwd. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hier ook geen verandering qua kleuren. Is HDR wellicht aangezet na de update?

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 januari 2022

Ik zou heel graag zien dat ze de gebruikerservaring van het pauzeren, voorspoelen en terugspoelen verbeteren. De Ziggo Next kan als baseline gelden dat werkt daar fantastisch. Voorlopig het enige (en voor mij grote) nadeel aan de switch naar KPN. 

ik wil best ergens opbouwende feedback achter laten. Waar kan ik dit het beste doen? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je kunt alle feedback die je wil delen, achterlaten in een post in dit topic @Frank21