Skip to main content

Ik denk dat ik geen updates meer uitvoer. Nadat ik in het weekend geen geluid meer heb ben ik er klaar mee.

Ik heb alles gedaan wat in de topic wordt aangeraden  , tot het wisselen van mijn ontvangers,

Ik moet straks de reparateur bellen of hij de uitkomst weet.

gegr. Yellow Jack.

Hallo @Yellow Jack de updates voor de tv-decoders zijn niet tegen te houden.

Met welke merk en type tv-decoder die je in bruikleen hebt van KPN ondervind je problemen?

 


Type HMB2260


Zijn de tv ontvangers direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals draadloze verbindingsets of een switch?


Draadloos via stopcontact


Draadloos via stopcontact

Hallo @Yellow Jack , desnoods, tijdelijk, gewoon bekabeld aansluiten met een netwerkkabel rechtstreeks op het modem, dan weet je of die powerlines de schuldige zijn.

 


IK HEB NU DE POWERLINES GEWISSELD MAAR DE STORING BLIJFT. IK HEB HET VERMOEDEN DAT HET AAN DE TV ZELF LIGT. MAAR WEL GEKOMEN NA DE UPDATE.

Zou toeval zijn?  De andere tv werkt gewoon op beide powerlines.

De tv is 6 maanden oud. Ik heb dus nog garantie.


Hallo @Yellow Jack de hoofdletterstand van je typemachine is blijven hangen, even na laten kijken, dit noemt men ‘schreeuwen’ en is tegen de huisregels van het forum.

Heb je het ook al met een rechtstreekse netwerkkabel geprobeerd, hetgeen ik eerder adviseerde?

 

 


Ik hoop dat je het advies van @JanD zult opvolgen want het resultaat zal je heel veel kunnen vertellen over de oplossingsrichting.


Ik begrijp dat het updates zijn van het televisietoestel zelf. Niet van de kpn ontvanger. (?)


Sorry voor de hoofdletters het was zeker niet als schreeuwen bedoeld.

Jan ik kan niet met een netwerkkabel proberen dan moet ik een te lange kabel voor hebben.

Maar ik heb de powerliners gewisseld van de andere tv en die doet het  bij de kamer tv hetzelfde.

Dus het zal wel aan de update van Sony liggen.. Ik ga nu de elektrozaak bellen . Jullie horen nog van mij.


Wanneer gaan we nou eens stoppen met die powerlines!! Data versturen via het electriciteitsnetwerk werkt gewoon niet goed. Het kan een tijd goed gaan maar er komen zeker problemen. Geloof me er is niks mis met de ontvanger en ook niet met de tv.


Hallo @Yellow Jack , als je meteen duidelijk aangegeven had dat het om je tv-toestel ging had ik heel anders gereageerd.

Als de Sony een update nodig heeft, kun je deze software heel eenvoudig via een pc downloaden, op een geheugenstick zetten en dan de stick in je tv-toestel plaatsen en de update wordt uitgevoerd, heb je bij het tv-toestel helemaal geen internet voor nodig.

Voor fatsoenlijk internet op een smart-tv en tv-decoder is een goede kabel onontbeerlijk en zijn die powerlines niets, wordt ook niet door KPN ondersteund.

 


Hoera is opgelost was een update van Sony .En door de update heeft ie een andere instelling gekozen voor de geluidsweergave.

Ik wil iedereen bedanken. en blij dat ik voor dit forum heb gekozen.  Chapeau

Groetjes Yellow Jack  ( dit is trouwens de naam van onze band die al ruim 60 jaar bestaat)