Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.
Hallo allen! Het is weer tijd voor een update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al hebt vanuit dat. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.
Welke ontvangers krijgen de update
De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.
Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren.
Wanneer komt de update
De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 ontvangers hebben. Zodra dat klaar is zullen klanten met minimaal één 8001 ontvanger omgezet worden. Daarna volgen de klanten met 2952 en/of 2260 ontvangers. Deze groep is het grootst, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.
De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.
Wat verandert er
Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu. Meer info over wat er allemaal verandert lees je in dit aparte topic: KPN Interactieve TV Update; het nieuwe menu. Heb je aanvullende vragen of opmerkingen over deze update dan mag je die daar ook stellen :)
Het nieuwe menu
Veel gestelde vragen
Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu? Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids.
Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu? On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.
Waarom is de menustructuur aangepast? Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.
Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur? Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.
Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)? Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.
Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb? Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.
Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven? Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.
Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?
Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode. Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code zowel als pin- als betaalcode
Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.
Dus ik zou geen problemen moeten ondervinden met deze ontvanger op de Sony KDL-43W809C
Geeft deze Arris vip 5202 een mooi strak beeld en is het een snelle zapper of kan ik de ontvanger vergelijken met de Telfort HMB2260 ontvanger die ik nu heb.
Zelf heb ik ook een HMB2260 en de Arris VIP5202 is vergelijkbaar in snelheid en beeldkwaliteit. De bediening is via bluetooth dus hoef je de TV ontvanger niet in het zicht te hebben staan. Dan komen we ook direct bij de grootste tekortkoming van bet apparaat en dat is dat deze geen display heeft waarop je kunt zien naar welke radiozender je luistert.
En hoe zit het met de vloeiende beeldweergave bij sport wedstrijden, lees dat er wat problemen zijn dat dan het beeld stottert.
Ik heb wel de Arris VIP5202 en had eerst bij voetbalwedstrijden wat last van stotteringen maar ik heb achteraf de beeldinstelling veranderd naar 50hz resolutie in de ontvanger en dat verhielp mijn probleem.
Ik heb nu ook weer normaal beeld op mijn lg 49sm8600pla tv ze hebben afgelopen nacht de firmware update weer teruggedraaid bij mij.Ik ben hier erg blij mee want geeft bij mij een beter beeld dan bij de HDR update.
Wat een schandaal eigenlijk dat je ineens een update wordt opgedrongen met zogenaamde HDR en daardoor het beeld gewoon 10 jaar terug gaat. Dat je dan vervolgens allerlei moeite moet doen om het normale goede beeld weer terug te krijgen is verre van klantvriendelijk. Via een forum!? Hele domme zet KPN. Overweeg nu een andere provider
Zit nog te twijfelen of ik dan wel zal overstappen naar KPN, heb nu alles nog goed voor elkaar bij Telfort, wat dit jaar ook overgaat naar KPN. Maar blijf dan wel de voordelen houden van Telfort. Wat is jullie advies?
Ik zit nu bij XS4ALL en ga dus ook over naar KPN. Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan. Anders wordt Freedom een optie mits alles een beetje past qua prijs en geleverde diensten. Maar ik heb voorlopig nog tijd genoeg..
Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan.
De FRITZ!Box kan je gewoon blijven gebruiken. Ook andere "XS4ALL functionaliteit" die nog niet bij KPN beschikbaar is zal geïmplementeerd gaan worden.
Je hoeft me niet te geloven, maar er zal echt vrijwel niets veranderen. Het enige punt van zorg is wellicht de klantenservice maar ook daar is met de "tech desk" het één en ander veranderd. En dan nog, wanneer heb je de klantenservice nodig? Als alles goed functioneert dan wordt ondersteuning overbodig. In de vele vele jaren dat ik abonnee van KPN ben heb ik vijf keer contact gehad met klantenservice.
Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan.
De FRITZ!Box kan je gewoon blijven gebruiken. Ook andere "XS4ALL functionaliteit" die nog niet bij KPN beschikbaar is zal geïmplementeerd gaan worden.
Je hoeft me niet te geloven, maar er zal echt vrijwel niets veranderen. Het enige punt van zorg is wellicht de klantenservice maar ook daar is met de "tech desk" het één en ander veranderd. En dan nog, wanneer heb je de klantenservice nodig? Als alles goed functioneert dan wordt ondersteuning overbodig. In de vele vele jaren dat ik abonnee van KPN ben heb ik vijf keer contact gehad met klantenservice.
Als ik de klantenservice van KPN nodig had (of zal gaan hebben) dan laat ik ze links liggen. Ik zoek mijn antwoorden wel op dit forum en op tweakers. Er blijft wat mij betreft ook maar één keuze over”of blijven bij XS4ALL/KPN of naar Freedom.
Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.
Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?
Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.
Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?
Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..
Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..
Yep… Ik heb via het opstartmenu de instellingen gewist en de software opnieuw laten downloaden (waarbij je je gelijk afvraagt waarom dat trouwens zo langzaam moet gaan.). Maar kreeg opnieuw de “nieuwe” software binnen.
Yep… Ik heb via het opstartmenu de instellingen gewist en de software opnieuw laten downloaden (waarbij je je gelijk afvraagt waarom dat trouwens zo langzaam moet gaan.). Maar kreeg opnieuw de “nieuwe” software binnen.
Dan hoop ik dat @Paul_ hier even voor je naar kijkt.
Dan hoop ik dat @Paul_ hier even voor je naar kijkt.
sinds een paar dagen weer de oude software op de 5202 en perfect beeld! top!
nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface. wordt dan de HDR altijd aan functie ook weer opnieuw geïnstalleerd of blijven de gebruikers waarvan de oude software terug is gezet vrij van deze update? zal jammer zijn dat we weer terug bij af zijn..
sinds een paar dagen weer de oude software op de 5202 en perfect beeld! top!
nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface. wordt dan de HDR altijd aan functie ook weer opnieuw geïnstalleerd of blijven de gebruikers waarvan de oude software terug is gezet vrij van deze update? zal jammer zijn dat we weer terug bij af zijn..
gr jeroen
Nee, jullie zitten nu in een aparte softwaregroep en daar gaan jullie dan pas uit, zodra je een optie hebt om het uit te zetten. Dus je gaat niet terug naar af.
Ahhh... Ook hier eindelijk weer terug naar hoe HDR echt hoort te werken. Gelijk de VIP5202 weer op HDMI 1 gestoken en ja… Alles ziet er weer uit zoals het hoort. Gewoon normale kleuren op de normale zenders en alleen op Insight TV & Love Nature HDR.
@Paul_ : Overwegen jullie eventueel ook om content matching in te voeren als optie? Mijn TV kan veel beter naar 4K upscalen dan de VIP5202. Dat de functie evt. standaard uit zou staan voor de normale gebruiker zou OK zijn natuurlijk.
Ahhh... Ook hier eindelijk weer terug naar hoe HDR echt hoort te werken. Gelijk de VIP5202 weer op HDMI 1 gestoken en ja… Alles ziet er weer uit zoals het hoort. Gewoon normale kleuren op de normale zenders en alleen op Insight TV & Love Nature HDR.
Bij jou waren blijkbaar 2 pogingen nodig.. Maar fijn dat het nu weer goed eruit ziet.
TFHFony schreef:
@Paul_ : Overwegen jullie eventueel ook om content matching in te voeren als optie? Mijn TV kan veel beter naar 4K upscalen dan de VIP5202. Dat de functie evt. standaard uit zou staan voor de normale gebruiker zou OK zijn natuurlijk.
Durf ik niet te zeggen. T.z.t. hoor je het natuurlijk, echter op dit moment kan ik er nog niets over zeggen.
nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface.
Waar lees je dat dat vanaf deze maand zal zijn?
Het bericht op KPN Beleef is aangepast. Er staan nu geen data en typenummers meer in. In één van de links hierboven staat echter een copy/paste van het oorspronkelijke bericht waarin de data en typenummers nog wel staan.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.