Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.
Hallo allen! Het is weer tijd voor een update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al hebt vanuit dat. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.
Welke ontvangers krijgen de update
De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.
Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren.
Wanneer komt de update
De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan. Op dit moment zijn we bezig met de omzetting van alle klanten die een of meerdere 5202 ontvangers hebben. Zodra dat klaar is zullen klanten met minimaal één 8001 ontvanger omgezet worden. Daarna volgen de klanten met 2952 en/of 2260 ontvangers. Deze groep is het grootst, waardoor de uitvoering daarvan ook het langste duurt. Als die fase is afgerond zullen de 1853’s worden bijgewerkt.
De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.
Wat verandert er
Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu. Meer info over wat er allemaal verandert lees je in dit aparte topic: KPN Interactieve TV Update; het nieuwe menu. Heb je aanvullende vragen of opmerkingen over deze update dan mag je die daar ook stellen :)
Het nieuwe menu
Veel gestelde vragen
Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu? Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids.
Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu? On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.
Waarom is de menustructuur aangepast? Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.
Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur? Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.
Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)? Dat klopt inderdaad, dit is niet meer beschikbaar met het nieuwe menu.
Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb? Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.
Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven? Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.
Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?
Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode. Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code zowel als pin- als betaalcode
Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.
Ik merk trouwens dat ie maar 1 TV ontvanger (ZTE-ZXV8001) automatisch update, de andere 2 (ZTE-ZXV8001) moet ik handmatig doen, dat is wel vreemd. Ik krijg schijnbaar maar 1 push-bericht vanaf KPN, maar ik heb er nog 2. En daar staat de nieuwe software nog niet op, en ik heb maximaal 3 ontvangers, dus dan moet ik toch ook 3 push-berichten krijgen. 🤔
Die "push-berichten" worden, naar ik begrepen heb, in batches via het IPTV platform naar alle TV ontvangers verzonden. Dit gaat net als live televisie met een IGMP multicast. Nu was er maar één batch voor de ZTE ZXV8001 en dus zouden alledrie jouw TV ontvangers deze ontvangen moeten hebben. Vreemd dat dat bij jou dus niet het geval lijkt te zijn.
Zit al jaren bij jullie maar nu slaan jullie de plank goed mis
En ik lees dat het hdr probleem op te lossen is door hdr op tv uit te zetten want dan is het probleem opgelost
Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord bij de meeste tv's van nu moet je ultra HD aan zetten voor meer scherpte en diepere kleuren dan ook als er hdr word gedetecteerd zonder deze functie kan je beter gewoon een normale full hd tv kopen want dat is wat jullie hiermee dus zeggen
jullie moeten gewoon hdr functie aan of uit of automatisch detecteren bij hdr beeld als optie in de weer menu toevoegen probleem opgelost
Jullie maken nu van jullie probleem onze probleem en dat is niet eerlijk we betalen best veel aan abonnement
Mocht dit probleem aanhouden stap ik lekker over op andere provider
Zit al jaren bij jullie maar nu slaan jullie de plank goed mis
En ik lees dat het hdr probleem op te lossen is door hdr op tv uit te zetten want dan is het probleem opgelost
Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord bij de meeste tv's van nu moet je ultra HD aan zetten voor meer scherpte en diepere kleuren dan ook als er hdr word gedetecteerd zonder deze functie kan je beter gewoon een normale full hd tv kopen want dat is wat jullie hiermee dus zeggen
jullie moeten gewoon hdr functie aan of uit of automatisch detecteren bij hdr beeld als optie in de weer menu toevoegen probleem opgelost
Jullie maken nu van jullie probleem onze probleem en dat is niet eerlijk we betalen best veel aan abonnement
Mocht dit probleem aanhouden stap ik lekker over op andere provider
Inderdaad hoop dat KPN deze update snel terug draaid, ben met soort gelijk geintje al weg gegaan bij ziggo en hoopte nu eindelijk eens een stabiel goed product te hebben. Gisteren aan de telefoon kreeg ik te horen dat ze er mee bezig zijn en er snel een update volgt.
Is het nu zo moeilijk om de decoder te voorzien van een update dat hdr aan gaat bij hdr signaal nagenoeg iedere tv doet dit al die zo moeilijk moet het niet zijn lijkt me
Ik weet wel waar het over gaat,…. Maar als je je aangesproken voelt. Prima.
A
Anonymous
0 reacties
27 februari 2020
Met @JeroenB22 als de eeuwige wijze aanwezige van deze site, maakt alle onwetende die ook input willen geven van dat wat ze wel lezen van anderen overbodig.
Lang leve de wijze man, hij maakt andere die ook hun best doen om bij te dragen aan dat wat er geschreven is volledig overbodig.
Boodschap begrepen, zal mij van het forum verwijden. Veel levensplezier @JeroenB22 U bent gezegend met alle wijsheid.
De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260, de Arris 2952 en de ZTE 8001 gaan naar versienummer 7.7.89_3
De Arris 5202 gaat naar versienummer 7.7.90_1
Die domme totaaltv, denkt ook al dat versie 7.7.90_1 geld voor de ZTE. En hier in dit topic heb ik het ook al gelezen dat mensen dat gaan denken.
Betreft enkel de versie 7.7.90_1 welke de 5202 betreft. Dus vrij logisch dat de ZTE niet tot dit probleem behoord. Daarbij ook genoeg reacties gelezen dat de ZTE geen problemen heeft.
Ik vind dit ook echt belachelijk dat ze een update uitbrengen en dat nu op alle zenders HDR aanstaat zelf op SD zenders.Ik vind dat ze sowieso een optie hadden moeten geven om HDR uit te kunnen zetten net zoals op de PS4 bv. Ik ben sowieso ook niet echt fan van HDR ook al ondersteund mijn tv het wel en nu verplicht KPN om alles in HDR te gaan kijken en ziet er soms echt niet uit.Ik zeg dat ze de firmware moeten terugdraaien naar de oude versie op de 4k ontvanger.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.