Skip to main content

dag, bij de installatie van Apple TV 4K - WiFi en ethernet- die ik op de tv ontvanger wilde aansluiten  ( wat geen effect heeft) kwam ik een USB poort tegen op de tv ontvanger. Zou ik een USB kabel met  ethernet uitgang kunnen aansluiten op de tv ontvanger met als resultaat dat ik toch de Apple TV bedraad kan gebruiken ? 

Hallo @Magic Jane 

 

Nee, die poort kan je daar niet voor gebruiken, de USB poort heeft geen enkele functie.


Jammer ! Ik dacht een goede oplossing te hebben gevonden. Heb je tips om Apple TV bedraad aan te sluiten zonder experiabox in de buurt en alleen een tv ontvanger in de buurt ? 


Ja, je kan er een switch tussen zetten, de netwerk kabel die nu naar je TV ontvanger loopt stop je daar in en dan heb je nog 2 korte kabels nodig om je TV ontvanger en de Aplle TV bedraad aan te sluiten.

Zo'n switch moet IGMP snooping ondersteunen, KPN verkoopt die ook zelf, kan je hier bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0


Oké thanks ! Ook al heb ik Geen idee wat IGMP Snooping betekent ?🥲


IGMP Snooping is nodig om te zorgen dat het TV signaal (via het netwerk) alleen op de TV ontvanger terecht komt en niet op alle apparaten in je thuis netwerk, dat laatste kan voor problemen zorgen.


Dank voor je interesse en je antwoorden. Snooping lijkt een slim iets te zijn! Ik ga er mee aan de slag ! Top 👍🏻