Skip to main content
Vraag

USB stick speelt video op Samsung TV na update met TV+ de video niet meer af

• December 13, 2025
  • 21 reacties
  • 112 keer bekeken

USB stick speelt video op Samsung TV speelt na update met KPN+ de video niet meer af.

de tv herkent de video op de usb stick, maar kan deze niet afspelen. De usb stick is geformatteerd met exFat, en de video is 2GB. De afstandsbediening reageert

niet als usb stick is geactiveerd.

21 reacties

• December 13, 2025

Waar steek je die usb stick in? In de TV? Of in de tv ontvanger van KPN? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 13, 2025

in de tv Marion

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 13, 2025

in de tv Marion

Gebruik je dan ook de afstandsbediening van je TV?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 14, 2025

De usb stick is geformatteerd met exFat, en de video is 2GB.

Probeer te formatteren met FAT32. exFAT wordt normaliter bij Android TV en andere TVs niet ondersteund, waarschijnlijk verwijdert Samsung ook deze ondersteuning

• December 14, 2025

in de tv Marion

Dan kan een update van KPN geen invloed hebben. KPN instaleert geen firmware updates op jouw tv. Dat doet de fabrikant van de tv.

Wel update KPN de tv+ app op de tv als je die geïnstalleerd hebt. Maar die word niet gebruikt om content vanaf een usb stick af te spelen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

Ook formatteren met FAT heeft het probleem niet opgelost. De TV software ziet de video maar de handbediening kan de video niet starten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

alle samsung handbedieningen kunnen de video wel starten door druk op de OK knop.

De nieuweKPN  TV+ handbediening werkt niet.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 14, 2025

Ook formatteren met FAT heeft het probleem niet opgelost. De TV software ziet de video maar de handbediening kan de video niet starten.

Om wat voor type video gaat het eigenlijk?
Heb je het probleem ook met andere video's?
Ik neem aan dat de video wel werkt op een PC.

Mogelijk ziet de TV de video als niet compatibele indeling.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

het is mp 4 video die draait op de pc en ook op de samsung tv als je de Samsung handbediening gebruikt. De nieuwe KPN+ handbediening werkt niet. Lijkt mij dus KPN TV + probleem.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 14, 2025

alle samsung handbedieningen kunnen de video wel starten door druk op de OK knop.

De OK-knop is voor de TV+ontvanger en niet voor TV. Volgens mij werken voor TV alleen volume, power en bron

• December 14, 2025

Als jij de usb stick in je tv steekt, dan heeft KPN hier helemaal niets mee te maken. Vergeet KPN gewoon. Die staat hier buiten.

• December 14, 2025

Dat is ook de manier waarop je dit moet doen. Met de afstandsbediening van Samsung. En volgens de handleiding van Samsung. Die tv is ook van Samsung. Niet van KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

prima , maar hoe kun je de video dan starten met de KPN + handbediening?

De afspeelknop  starten,pause stop, vooruit achteruit  op de KPN + handbediening werkt  ook niet  op de usb video.

• December 14, 2025

prima , maar hoe kun je de video dan starten met de KPN + handbediening?

Niet. Dat kan gewoon niet. Waarom wil je dat zo graag?

Het is toch een tv van Samsung? En niet van KPN?

• December 14, 2025

De afspeelknop  starten,pause stop, vooruit achteruit  op de KPN + handbediening werkt  ook niet  op de usb video.

Dat is logisch. Die afstandsbediening is voor de tv ontvanger van KPN. Niet voor de Samsung tv.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

omdat ik KPN TV + heb gekregen met nieuwe ontvanger en nieuwe KPN+ handbediening die niet werkt om USB film af te spelen.

Je mag er toch van uitgaan dat de nieuwe KPNTV+ handbediening volledig compatible is met de oudeSamsung handbediening?

• December 14, 2025

omdat ik KPN TV + heb gekregen met nieuwe ontvanger en nieuwe KPN+ handbediening die niet werkt om USB film af te spelen.

Je mag er toch van uitgaan dat de nieuwe KPNTV+ handbediening volledig compatible is met de oudeSamsung handbediening?

Nee. Die afstandsbediening is voor de tv ontvanger. Niet voor de tv. Op de tv word met die afstandsbediening alleen het geluid omhoog/laag geregeld. En aan/uit. Verder niets.

Als jij functies op de Samsung tv wilt gebruiken, dan gebruik je gewoon de Samsung afstandsbediening. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

Ik ben benieuwd wat het antwoord is van KPN, mij lijkt dit echt een compatibiliteitsprobleem van de KPN handbediening cq tekortkoming op het TV kijkgenot , als je toch twee handbedieningen moet gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2025

Die kun je ook niet gebruiken voor bediening van de stick in de tv. 

USB stick in de tv -> gebruik de Samsung afstandsbediening. 

Je hebt nooit meer dan één afstandsbediening tegelijkertijd nodig.

• December 14, 2025

Ik ben benieuwd wat het antwoord is van KPN, mij lijkt dit echt een compatibiliteitsprobleem van de KPN handbediening cq tekortkoming op het TV kijkgenot , als je toch twee handbedieningen moet gebruiken.

Nee. Dit is geen probleem. Dit is gewoon zo bedoelt en altijd al zo geweest.

Er bestaan 1000en verschillende modellen tv die allemaal anders werken. KPN kan onmogelijk een afstandsbediening maken die alle tv's ondersteund. 

Dat zou een enorme geldverspilling zijn. En voor KPN niks opleveren. 

KPN levert een tv ontvanger. Daarmee kan je de tv dienst van KPN gebruiken. En bij de tv+ ontvanger zit ook een usb poort achterop waar je een usb stick in kan steken. Dan kan je de KPN afstandsbediening wel gebruiken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2025

En hoe moet de afstandsbediening weten welke functies ie onder andere met het kompas + ok moet aansturen. Hij kan niet ruiken wat je wilt bedienen. Bij de kpn afstandsbediening is dat de kpn ontvanger. 

N.B.

Ik kan alles bedienen met de Samsung afstandsbediening. De tv en de ontvanger. Via HDMI CEC. 

Alleen ondersteunt Samsung p+ en p- niet bij aangesloten apparaten. En je moet verschillende routes nemen voor bijvoorbeeld Home van de tv en die van de ontvanger.