Skip to main content

V8 modem in combinatie met tv ontvanger uit 2014

  • January 15, 2021
  • 29 reacties
  • 226 keer bekeken

Sinds 2 dagen is het aan het rommelen met de verbindingen in huis. 

Eerst was Wifi uitgevallen, na een telefoontje met de helpdesk en wat testen, bleek het om een storing in de Wifi-versterkers te gaan. Hierop kreeg ik een aanbieding om andere te kopen (super Wifi) voor €100,-

Dit heb ik gedaan en dat werkt prima👍.

echter sinds vandaag valt mijn tv ontvanger beneden om het kwartier uit. Ik heb deze omgeruild met een ontvanger uit een andere kamer, en deze valt ook steeds uit.

Beide tv ontvangers heb ik opnieuw geïnstalleerd en geüpdate ( meerdere keren). Na telefonisch contact ook het modem gereset en opnieuw opgestart. Nu doet 1 tv ontvanger het, alleen loopt beeld en geluid niet synchroon.

Ik ben van mening dat zowel Experia V8 en de tv ontvanger aan vervanging toe zijn van een nieuwer model, maar helaas is KPN niet meer bij machte om te klachten te verhelpen.

Erg jammer, ik ben al meer dan 15 jaar een op zich tevreden klant met een uitgebreid pakket en had wel wat meer verwacht.

misschien klinkt het als zeuren maar beeld en geluid dat niet gelijk loopt is erg irritant. En al die updates installeren en resets uitvoeren werkt helemaal niks

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2021

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?


  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2021

Een Arcadyan HMB2260 uit 2014. Hij is bekabeld, rechtstreeks op het modem aangesloten. Bekabeld internet heb ik niet. Wifi doet het wel erg goed nadat ik de superwifi aangeschaft heb. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Een Arcadyan HMB2260 uit 2014. Hij is bekabeld, rechtstreeks op het modem aangesloten. Bekabeld internet heb ik niet. Wifi doet het wel erg goed nadat ik de superwifi aangeschaft heb. 

U heeft geen draadloze verbindingset in huis? 

 


  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2021

Jawel, die heb ik wel. Beneden en op zolder


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2021

Trek die er maar eens uit. Grote kans dat het probleem opgelost is.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Trek die er maar eens uit. Grote kans dat het probleem opgelost is.

En dan de apparatuur die daarmee aangesloten is bekabeld aansluiten uiteraard 😄


  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2021

Ok, dat ga ik morgen proberen. Bedankt voor de hulp in elk geval. Deze tip had ik nog niet gehad.


  • Auteur
  • Topper
  • January 15, 2021

Ok, dat ga ik morgen proberen. Bedankt voor de hulp in elk geval. Deze tip had ik nog niet gehad.

Mijn tv beneden valt uit. Die is niet met dat kastje aangeloten


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Helaas heeft het niet geholpen. Bedankt voor de suggesties, ik ga me verder oriënteren naar andere providers👍

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Hi Jos, welkom hier. 

Werkt de televisie boven, die aangesloten is met die witte adapters, wel goed? Zo ja, zou je dan de kastjes om willen ruilen? Die van boven beneden plaatsen? Valt het kastje van boven dan ook uit beneden na 15 min? 

Ik vraag dit om te achterhalen of het aan het kastje ligt of aan de locatie van het kastje. 


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

echter sinds vandaag valt mijn tv ontvanger beneden om het kwartier uit. Ik heb deze omgeruild met een ontvanger uit een andere kamer, en deze valt ook steeds uit.


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Bet even gekeken, maar boven werkt de tv ook niet. Deze zit bekabeld, direct aan het modem


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Dus op beide locaties, zowel bekabeld als via de draadloze adapter valt alles na 15 minuten uit. Ook internet op dat moment? Wat zie je dan precies op je televisie? Welke foutmelding? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Ik heb mijn profiel bijgewerkt 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Ik heb mijn profiel bijgewerkt 

Zou je ook de rest van mijn vragen willen beantwoorden? 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Ik zie overigens dat je in totaal 4 ontvangers hebt, klopt dit? En hebben al deze ontvangers hier last van? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

De tv ontvanger valt beneden uit. Ik heb meerdere kastjes in huis, als ik een andere aansluit valt die ook uit. 
In de tijd dat de tv ontvanger aanstaat lopen beeld en geluid niet synchroon.

Boven krijg ik de melding F143. De kabels al meerdere keren erin en eruit gehaald


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

In een ander slaapkamer werkt het wel


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

De playstation werkt inmiddels ook niet meer bekabeld ( direct in modem).

deze werkt nog wel via WiFi.

Het lijkt wel of steeds meer stopt


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Hmm, dan stel ik eerst voor om je modem om te ruilen. Als ik het goed zie heb jij nog de V8. 

Is er iemand morgen thuis tussen 13 en 18 uur? Dan kan ik een koerier sturen die de nieuwe afgeeft en de nieuwe gelijk meeneemt. 

Vanaf dinsdag kan het ook op de volgende tijdstippen: 

Tussen 12:00 en 17:00, 14:30 en 19:30 of 18:00 en 22:00.


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Morgen is er iemand thuis. Dat zou fijn zijn, bedankt voor je hulp👍


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Bij deze gedaan. Ik heb nu een koerier aangestuurd die € 10.- kost, deze kosten heb ik echter ook gelijk gecorrigeerd. Je zult op je factuur de kosten zien en daaronder gelijk een correctie. Schrik dus niet als je dit ziet. 

Normaal regelen we de omruiling bij een Post NL in de buurt, echter zijn die punten bij jou in de buurt nu dicht. 

Laat je morgen even weten hoe het gaat met de nieuwe modem? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Ja, ik laat hef weten


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Mag ik vragen wat voor modem het is??


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2021

Natuurlijk, het is een Experiabox V10.