Skip to main content
Vraag

Vaak geen beeld wel geluid bij kijken via KPN TV+ box

• 18 January 2025
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo, allemaal,

Sinds een paar weken hebben wij vaak wel geluid maar geen beeld bij het televisie kijken via de KPN TV+ box. Nu weet ik niet waar het probleem ligt, bij mijn televisie of bij de KPN box. De laatste tijd komt het ook steeds vaker voor dat we geen beeld EN geen geluid hebben.

Voor de volledigheid:

• KPN TV+ Box
  • LG OLED65G26LA via wifi (bekabeld helaas niet mogelijk)
  • Glasvezel internet

Via de KPN App kunnen wij wel televisie kijken alleen wordt het beeld dan bij voetbalwedstrijden korrelig, dus kijken wij liever via de KPN TV+ box. 

Het vreemde is dat als ik de app Thuis-hub van ThinQ open op onze televisie, ik wel geluid en beeld zie (in het klein) naar ons HDMI 1 kanaal vanaf de KPN Box. Maar zodra ik dat op volledig scherm wil krijgen. Zwart beeld met soms wel geluid en soms niet. Er zijn momenten dat hij het ineens wel doet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met deze informatie.

4 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10451 reacties
  • 21 januari 2025

Hallo ​@Liesje_Errie, welkom op de KPN community. Op deze manier is het natuurlijk niet echt fijn televisie kijken. Als het beeld zwart blijft en er wel geluid is, lost dan een herstart van de KPN TV+ box het probleem op? 
Als eerste tip zou ik willen zeggen: Probeer eens een andere HDMI kabel tussen de KPN TV+ box en de televisie. 

Het resetten van de TV+ box wil ook nog wel eens problemen verhelpen. Mochten de problemen ook daarna nog blijven bestaan, probeer dan de online probleemoplosser voor TV. Je kunt deze problemeoplosserr ook starten vanuit de MijnKPN app

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 26 januari 2025

Hoi ​@Jeroen van KPN , Bedankt voor je bericht en sorry voor de late reactie vanuit onze kant.

Het resetten van de TV+ Box hadden we nog niet geprobeerd en hebben we vanavond een kans gegeven.

Nadat we de resetknop langer dan 7 seconden hebben ingedrukt, kregen we onderstaande beeld te zien:

Daarna hebben wij de stekker uit de TV+ Box getrokken en opnieuw opgestart.

Daarbij kregen wij het groen KPN Logo te zien, maar die verdween na een paar seconden voor een zwart beeld.

Ik twijfel met bovenstaande resultaat of een nieuwe HDMI kabel de oplossing gaat bieden, maar het is onze volgende stap.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 26 januari 2025

​@Jeroen van KPN kleine aanvulling op bovenstaand bericht.

Na een uurtje toch weer even gekeken of ik toch weer beeld heb en zowaar weer een teken van leven.

Helaas start de TV Box niet verder op dan onderstaand beeld. (Nu al twee uur) Het streepje onder androidtv blijft heen en weer bewegen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Daar gaat iets totaal niet goed bij het opstarten van de TV+ box ​@Liesje_Errie. Als de tv-ontvanger nog altijd vast zit in het opstarten, dan raad ik aan om contact op te nemen met de klantenservice, zodat je via direct contact  samen met een medewerker de TV+ box weer aan de hang kunt gaan krijgen.