Skip to main content

Helaas steeds storing met zwarte kastje  van kpn.. 

Ook tijdens uitzending gaat het wel eens fout en dan alles weer resetten.. 

Vandaag weer en nu ook  videoland  kwijt.    

 

Beetje boos geworden  en afstandsbediening doormidden gebroken omdat ik er gek van word.  

Weer gebeld met klantenservice   voor 0.99 per minuut en dan krijg je weer te horen  dat we nu geen storing kunnen zien  ben volgende keer gelijk bellen.  

Geen idee hoe videoland ineens weg is.    

Gebeurt dit nu vaker ..  is dit normaal.  

Videoland nu helaas maar opgezegd   en restanten afstandsbediening maar in de prullenbak gegooid.   .  

Maar zou t leuk vinden als kpn  begrijpt dat ik anders reageer met ass  ... 



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Allereerst wil ik u vragen stap 2 eens uit te voeren.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

Een nieuwe afstandbediening bestellen kan hier

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm

En hier kunt u hem instellen

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

Bellen is gratis en doet u via 0800-0402 en niet via een doorverbinding via google wat heel duur is.


Als u er niet uitkomt gaan wij u hier goed proberen te helpen... Naast klanten die veel weten zijn er ook medewerkers die veel kunnen.

 


Die herstart procedure ken ik nu wel., stap 2 ..   Die moet ik een aantal keren per week doen..   maar ook gek dat ik ineens videoland kwijt ben.  

Ik heb geen abonnement om steeds te herstarten , ook steeds  kan hij mijn opnames niet vinden.. 

Lijkt mij dat er iets niet goed gaat..  

 


Tv doet het nu weer gewoon  maar dat is met iedere herstart.  

Omdat dit iedere keer gebeurt verlies ik mijn geduld    

Omdat bijkomende probleem videoland  weg was ging het dus niet goed.  Code weer aanvragen ging niet goed , daarom ging helaas de afstandsbediening vliegen.  

Het is zo makkelijk te zeggen dat het systeem goed werkt maar ik loop tegen problemen aan  en met autisme gaat dat nu eenmaal iets anders  helaas..  

Dan maar geen videoland  en zal voorlopig wel ff switchen met de afstandsbediening tussen de 2 zwarte kpn kastjes.   

Grote kans dat ik m morgen weer moet herstarten   .. 


Hoe zijn de kastje aangesloten? Rechtstreeks of via het stroomnet met een adapter in het stopcontact?


Ja , in het witte draadloze adapter in stopkontakt.   


dat zijn probleemdingen.

Zitten die direct in de wandcontactdoos of met een verlengsnoer er tussen?

En welk modem heeft u?

En welke ontvanger?


Zwarte stekker zit in de witte module 


U heeft de witte module niet in een verlengdoos zitten?


Zwarte stekker zit in de witte module 

oke,weet u ook het antwoord op de andere vragen?


U heeft de witte module niet in een verlengdoos zitten?

@ConstantZonneveld ,is inderdaad niet heel erg duidelijk maar vgm niet.


Experiabox  v10  en 2 x hmb2260 


Experiabox  v10  en 2 x hmb2260 

Dat zijn beide prima dingen.Ik heb zelf een V9 met een HMB2260 en dat werkt prima!Welke versie van de DVS heeft u?(200,650,1200)


Als u de kastjes omwisselt, is het dan ook nog een probleem?


Adapters dvs650

 


Die dingen zijn heel storingsgevoelig. Als u rechtstreeks aansluit en dit is een tijden probeert?


Heb de kastjes als eens uitgewisseld  maar ook zelfde.   Tv in slaapkamer kijk ik minder maar heb ik ook dit probleem .  Wel iets minder omdat ik andere kastje vaker gebruik 


Dus moet die kastjes er tussen uit en opnieuw draden gaan trekken  dus.. deze waren juist aanbevolen door kpn omdat ik in het verleden problemen had met die lange draden.  


Ze verkopen die dingen niets voor niets en misschien is er nog een andere oplossing maar ik heb zulke kastje heel kort gehard en heel snel verwijderd.


heeft kpn gewoon gezegd dat DVS stekkers beter zijn dan kabels?

 Foei zeg:rage:

Ik zou gewoon die kabels weer aansluiten,Die zijn altijd beter:)

 


Ga morgen wel naar kpn winkel. 

Online regelen lukt me vaak niet  zal wel kijken wat ze kunnen doen .  Anders kijken wat wel werkt voor mij zonder ergenissen     . De hele rommel dan maar weg   kan er niet tegen als dingen niet werken . T was een hele poos goed  maar dit jaar heel veel problemen.   Internet en mobiel gaan goed,   tv is momenteel gewoon klote   .. jammer dat de klantenservice dat niet begrijpt..  


Hallo cor,

Ik denk niet dat ze in de winkel veel kunnen.Maar je kan natuurlijk wel om een ethernetkabel vragen,misschien krijg je die wel gratis.Bij de klantenservice werken verschillende mensen.Ik heb wel vaak meegemaakt dat ze direct ophangen,Maar soms zitten er ook hele aardige en betrokken medewerkers bij.Soms moet je meerdere keren bellen.Overigens zijn de medewerkers hier op het forum allemaal wel heel erg behulpzaam!

De HMB en de V10 zijn beide zeer goede apparaten,Dus dan moet het wel bij de DVS liggen.


Ik had juist de dvs omdat het een rompslomp was met de kabels  vanwege het punt van binnenkomst en plaats van modem.   Als t bedraad word dan lange draad weer trekken en dat word er helaas niet mooier op.   Maar als t niet anders kan.  Maar het heeft al paar jaar goed gedaan , dit jaar ineens zoveel problemen.   Dat vind ik juist zo gek.  

T is soms moeilijk even uit te leggen wat het probleem is en ook online of via de telefoon loopt t niet altijd goed..., ligt deels ook mijn autisme dat helaas zich nog wel eens ongeremd uit.. dat koste me helaas de afstandsbediening..  dat komt door het even niet aanvaarden dat het af en toe wel eens vastloopt.   

Top dat de medewerkers hier wel behulpzaam zijn.. 


  Maar het heeft al paar jaar goed gedaan , dit jaar ineens zoveel problemen.   Dat vind ik juist zo gek.  

 

Misschien zonnepanelen,kerstverlichting,dimmers,kapotte apparaten,slecht adapters.Noem het maar op waar deze stekkers niet tegen kunnen.


Goedemorgen @ConstantZonneveld, welkom terug!
Net als de community hierboven vermoed ik dat dit hem in de draadloze verbindingssets zit. Hier hebben we toevallig twee handige topics over: 

Het stappenplan voor deze foutmelding had je wellicht al gezien maar voor de compleetheid zet ik hem er alsnog even bij: Verbinding met zender verbroken