Skip to main content

Hallo, 

Het vat mij op dat wanneer ik opnames inplan en die later terug wil kijken heb ik de eerste 25 min zwart beeld en begint de opname midwinter de film, is iemand op dit forum hiermee bekend?

Hoi @Rudie65, welkom hier. 

Wat vervelend dat je het zo ervaart. Zo kijk je niet lekker de film terug. 

Maakt het nog verschil of je de tv-ontvanger reset? Gaat het daarna wel goed? 

En speelt het bij meerdere opnames? Of slechts bepaalde titels? Is dat dan ook nog van 1 bepaalde zender? Of maakt dat juist niet uit.


Hoi Bart, 

 Bedank voor je berichtje, het gaat om meerdere zenders waarbij hij het eerste half uur niet op neemt , zwart beeld. Ik heb gisteren al de software opnieuw geïnstalleerd en wil nu de komende week verbetering zien, mocht dit niet zo zijn meld ik mij hier weer. Ook als het goed is.

Fijne avond.


Dat is wel knap balen zeg. En als je de opnames vai ITV Online kijkt? Begint het dan ook zwart?


Niet geprobeerd, misschien de moeite waard.


@Rudie65 

Ik dacht dat dit probleem opgelost was.

 

Haal de spanning (volksmond stroom) voor 2 minuten van de KPN tv decoder af.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN modem router)?

En krijg je ook een melding? Zo je welke? 


Goedemorgen,

Ik heb afgelopen week de stroom er helemaal afgehaald, nu even kijken of dit effect heeft de komende week.

Heb de experiabox.


De Experiabox is het modem router van KPN, hier zijn verschillende versies van.

Welke versie heb je?

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Spanningsloos maken voor minimaal 2 minuten is meestal ruim voldoende.

(iemand is 20 jaar geleden begonnen met spanning, energie, etc. stroom te noemen en nu zegt vreemd genoeg iedereen stroom😣).


Ja ik ga gewoon met de menigte mee en noem spanning stroom ( wat ik al ruim 50 jaar doe😆).

Wij hebben een v10 en Arris 2952 v2


@Rudie65 

Beide apparaten zijn in ieder geval goed.

Hopelijk heeft het geholpen om de spanning er voor 2 minuten af te halen.


Ik heb ervaar hetzelfde probleem: opnames zijn zwart beeld als ik ze opstart, na enige tijd pauzeren hebben ze wel beeld. Erg vervelend. Dit gebeurt met zowel oude als nieuwe opnames.

Edit: dit probleem ervaar ik al drie dagen. Vandaag uiteindelijk ook getest met de google tv app: toen geen probleem.


Hier ook hetzelfde probleem, veel opnames beginnen zwart. Als je snel doorspoelt begint ineens beeld tekomen, je kunt dan weer snel terugspoelen naar het begin en zo alsnog de hele opname bekijken. Maar super irritant is het wel.... 


@goudseKaas & @ahmv kunnen jullie nog je profiel van gegevens voorzien. Hoor ik graag weer als je dat gedaan hebt. Dan ga ik dit voor jullie in een keer intern doorzetten. Ergens loopt er iets mis. 


Hebben jullie de KPN tv decoder al 2 minuten van de spanning (volksmond stroom) afgehaald?

Als het goed is, moet het daarna weer werken.😉


@Bart_Z en @joop2011

Have you tried turning it of and on again?

Hmm, dat had ik dus eerst moeten doen, stom van me. Het probleem treedt nu niet meer op.


Decoder vanmorgen 5 minuten stroomloos gemaakt, daarna leek het probleem opgelost maar zojuist weer zwart beeld. Kwam vroeger nooit voor, maar de laatste tijd erg veel. Hoop dat dit snel verholpen wordt. HmB2260V2 bekabeld. 


@goudseKaas, blijft het goed?

@ahmv, als je de ontvanger nog een keer stroomloos maakt, is het dan meteen weer goed? En komt het later weer terug?


@goudseKaas, blijft het goed?

@Bart_Z 

Ja.


Ik heb de ontvanger ook stroomloos gemaakt en ondervindt geen probleem meer.👍


Top!

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 


Na stroomloos maken lijkt het even goed, maar na een paar keer terugkijken komt het toch weer terug. 


Dat is niet goed @ahmv. En als je de ontvanger reset? Hoe gaat het dan? Zo maakt de ontvanger een compleet nieuwe verbinding met het netwerk namelijk. 


Ik heb hier al een à twee weken ook last van. Het stroomloos maken van de ontvanger heeft niet geholpen.

 

Maar wanneer ik op mijn tablet naar de tv-app ga, dan zijn de opnames daarop wel vanaf het begin te zien. Ik hoef daarop maar een paar seconden te kijken en dan doet hij het daarna ook goed op de tv ontvanger. Maar dan wel per opname, dus toch nog een gedoe.


Deze XS4ALL klant heeft er ook al enkele weken last van. HMB220V2 bekabeld op de Fritzbox, 100/100 glasvezel. Sommige opnames geven een zwart beeld, andere starten wel normaal. Enkele uren later of de volgende dag start alles wel normaal.

Er is toch iets aan de hand bij KPN zelf. Willen jullie zelf eens proberen de spanning twee minuten van jullie servers te halen en opnieuw op te starten? Dan geven wij door of dat geholpen heeft :-)


Er is toch iets aan de hand bij KPN zelf. Willen jullie zelf eens proberen de spanning twee minuten van jullie servers te halen en opnieuw op te starten? Dan geven wij door of dat geholpen heeft :-)

Dát is een goede opmerking. Waarom zouden dingen die al meer dan tien jaar goed gewerkt hebben en het ineens niet goed meer doen, de oorzaak vinden bij -vele- gebruikers. Alsof wij massaal en vrijwel tegelijkertijd iets verkeerd zouden zijn gaan doen.

Overigens: de opnames die bij mij op zwart staan, starten de dagen erna niet spontaan meer op, tenzij ik ze even ‘aantik’ met de ITV app op mijn tablet. 


Duidelijk verhaal. Het was al bekend en wordt intern uitgezocht. Hopelijk is het snel opgelost.