Skip to main content

Hallo, 

Het vat mij op dat wanneer ik opnames inplan en die later terug wil kijken heb ik de eerste 25 min zwart beeld en begint de opname midwinter de film, is iemand op dit forum hiermee bekend?

Hoi allen,

Zojuist is er vanuit de techniek gevraagd om extra informatie. Het is veel maar helpt erg bij het onderzoek. Kunnen jullie de volgende vragen beantwoorden?

 

Type modem (Experia of KPN Box, welke versie):

Type tv-ontvanger:
Hoe is de tv-ontvanger aangesloten: Direct bekabeld/Bekabeld via Switch/DVS/SuperWiFi/Moca
Tijdstip van inplannen opname:
Welk programma:
Welke zender:
Tijdstip van starten/kijken opname:

Komt het voor bij opnames die een dag geleden (of langer) gepland zijn, of betreft het opnames van de dag zelf (of die wellicht nog live uitgezonden worden)?

Test 1: Indien het beeld zwart is na starten: Blijft het beeld zwart na 2 minuten wachten of start de opname binnen die tijd? Y/N

Test 2: Indien het beeld zwart is na starten: Ga terug naar het overzicht en start de opname direct opnieuw. Krijg je nu wel beeld? Y/N

  • Wanneer er niet direct beeld komt, probeer het 30 seconden later nog eens. Krijg je nu wel beeld? Y/N
  • Wanneer er niet direct beeld komt, probeer het 2 minuten later nog eens. Krijg je nu wel beeld? Y/N

Kun je naast deze vragen jouw profiel van gegevens voorzien. Dan kan ik de voorbeelden doorspelen. 


Tv ontvanger: HMB2260 rechtstreeks met kabeltje aan modem verbonden

Modem: Experia Box V10 met pair bonding

Opname 1: Die Hard 2, 23 dec, Veronica, vooraf geprogrammeerd.

Opname 2: Basic Instinct, 6 december, SBS 9, vooraf geprogrammeerd

De rest heb ik via ITV op mijn tablet al ‘geactiveerd’, bekeken en gewist, dus ik kan de testen helaas niet uitvoeren. Mocht ik bij een nieuwe opname het probleem tegenkomen, dan zal ik de tests uitvoeren.


Bedankt, neem ik mee voor de onderzoekers.