Skip to main content

Hebben meer mensen ervaring met valse belofte’s gedaan door de KPN klantenservice.

Mij is namelijk beloofd omdat ik al zolang vaste klant ben, 1 jaar gratis HBO max inclusief 2x de VIP5202 ontvangers.

Ik heb echter alleen maar een HBO max activatie ontvangen.

Ik heb 1 HD ontvanger terug moeten sturen en daarvoor in de plaats heb ik een soortgelijke HD ontvanger opgestuurd gekregen, dus geen VIP5202.

Toen ik hierover contact opnam met de KPN klantenservice kreeg ik te horen dat ik ook een 4K abonnement moest afnemen om een VIP5202 te krijgen.

Dit is niet zoals het met mij is afgesproken in het eerste gesprek met de KPN klantenservice.

Dit kunnen zij terugluisteren via de opgenomen gesprekken!

Ik moest nu via de smart tv de app installeren, maar die werkt ook niet.

Ook krijg ik niets door via kanaal 210.

Daar ben je dan jaren trouwe klant voor bij KPN, dit is het bedankje.

Ik las dat nieuwe klanten wel direct een VIP5202 toegestuurd krijgen, die moeten nog gepaaid worden.

Werkende ontvangers worden niet omgeruild voor de 4K ontvangers enkel als je dus een 4K abonnement afneemt.

 


En de gesprekken kunnen niet terug geluisterd worden.


Mij was een experia box 12 beloofd zodra hij uitkwam omdat daar parent control op zit en op de 10 niet toen ik wilde overstappen.

Uiteindelijk heb ik hem nooit gekregen.krijg ik hem nooit gekregen. Ondanks aantonen wat er gezegd is etc. Ik kon een Fritzbox nemen maar daar zitten extra kosten per maand aan of Ruben router kopen.

Wat KPN belooft en nakomt zijn twee verschillende dingen. Echt heel slecht 

Ik heb het opgegeven, ik wens u veel succes.


En de gesprekken kunnen niet terug geluisterd worden.

Waarom worden die dan opgenomen?


En de gesprekken kunnen niet terug geluisterd worden.

Waarom worden die dan opgenomen?

 

Bij veel helpdesk telefoons wordt het opgenomen.

Om later te kunnen kijken of de medewerker goed werkt en indien nodig om het gesprek opnieuw te beluisteren en te beoordelen.

Je krijgt hier altijd een waarschuwing voor en meestal kan je dan aangeven dat je het niet wilt.

Persoonlijk heb ik er nooit problemen mee.😉

 


@Corgi

HBO Max kan je gewoon op de Smart tv kijken, zo kijken wij ook HBO max.

Of via een Chromecast, etc. 

 

Wij kijken alle streamingdiensten altijd via de Smart tv.

Wel de ab van de tv nodig, maar dat vinden wij geen probleem. 😉

 

De Arris 5202 krijg je alleen als je:

KPN Hussel hebt.

100 Mb/s internet op jouw adres mogelijk is.

Je voor minimaal 6 maanden het 4K pakket a € 2,50 per maand afneemt.

Zie ook hier.

 

210 is geen kanaal, maar een snelkoppeling op de 5202 naar de app van HBO Max.

 

Vul zo wie zo je profielgegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Kan i.v.m. drukte wel een paar dagen duren.

 

P.S.

O.a. ik ben ook al heel erg lang abonnee van KPN.

Maar ook wij krijgen de 5202 (helaas) niet.

HBO max maar 3 maanden gratis. 😉


@joop2011 : ik weet ook dat de klantenservice gesprekken opneemt en wat de reden daarvan is. Ik heb  daar ook geen problemen mee maar @Nick83 beweert nogal stellig dat deze gesprekken niet teruggeluisterd kunnen worden.  Daarom stelde ik hem de vraag, waarom deze dan opgenomen worden?


@joop2011 : ik weet ook dat de klantenservice gesprekken opneemt en wat de reden daarvan is. Ik heb  daar ook geen problemen mee maar @Nick83 beweert nogal stellig dat deze gesprekken niet teruggeluisterd kunnen worden.  Daarom stelde ik hem de vraag, waarom deze dan opgenomen worden?

Bij terugluisteren gaat het om wat kan en wat mag. Als het goed is wordt vooraf gemeld dat een gesprek wordt opgenomen, daarbij wordt ook het doel genoemd. Het is afhankelijk van dit doel of er teruggeluisterd mag worden. Als het doel is "trainingsdoeleinden", dan mag het opgenomen gesprek dus niet worden afgeluisterd voor een ander doel (bv discussie met klant).


onder hem mom van de nieuwe privacy wet avg/gpdr 

mag er geist worden dat de opname teruggeluisterd wordt


Laten we verder on topic blijven en op een reactie van @Corgi wachten. 😉


Wat ik de eerste keer met de helpdesk heb afgesproken is voor mij leidend, anders was ik nooit akkoord gegaan met het HBO max voorstel.

Dus KPN kom je gemaakte afspraken na en verschuil je er niet achter om toch op een andere manier er geld van te maken.

Wanneer kan ik de 2x vip5202 verwachten zonder verdere kosten?


Het is eigenlijk heel simpel.  Als iemand van de klantenservice iets toezegt wat eigenlijk niet kan dan zet backoffice daar gewoon een streep door en gaat het feest niet door.


Wat ik de eerste keer met de helpdesk heb afgesproken is voor mij leidend, anders was ik nooit akkoord gegaan met het HBO max voorstel.

Dus KPN kom je gemaakte afspraken na en verschuil je er niet achter om toch op een andere manier er geld van te maken.

Wanneer kan ik de 2x vip5202 verwachten zonder verdere kosten?

 

Zoals je gemerkt hebt, helpen vooral klanten op een forum elkaar.

En als KPN dit heeft toegezegd, moeten ze het inderdaad nakomen.

 

Als je het nog niet gedaan hebt, vul dan je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Door drukte kan dit wel een paar (enkele) dagen duren helaas. 


Het is eigenlijk heel simpel.  Als iemand van de klantenservice iets toezegt wat eigenlijk niet kan dan zet backoffice daar gewoon een streep door en gaat het feest niet door.

Wat een kortzichtig antwoord en ik snap niet waarom alles wat KPN doet op dit fora steeds goed wordt gepraat. Heb je bijvoorbeeld een waardeloze app van videoland op je tv decoder van KPN dan moet je maar een smart tv of Chromecast nemen. Nee KPN moet de app niet aanbieden op het tv kastje als het niet goed is of zorgen dat je het support.

U zegt dus dat ik als (nieuwe) klant in twijfel moet trekken wat de klantenservice mijn aanbiedt als ik wil overstappen. Ik dan moet vragen weet u het wel zeker wat u aanbiedt? Wilt u even met de backoffice overleggen of het echt wel klopt wat u aanbiedt? Want als u iets verkeerds aanbiedt is dat mijn probleem en niet het probleem van KPN!

Als een medewerker van KPN ouders heeft gedaan wat niet handig is en geld kost moet KPN het gewoon oplossen voor de klant in plaats van de klant te laten stikken en zeggen helaas pindakaas.


Het is eigenlijk heel simpel.  Als iemand van de klantenservice iets toezegt wat eigenlijk niet kan dan zet backoffice daar gewoon een streep door en gaat het feest niet door.

Bedoel je hiermee dat het dan voor de klant ‘jammer de bammer’ is? Als dat het geval is, dan zeg je in feite dat de ‘backoffice’ op alle gemaakte afspraken kan terugkomen en daarmee een overeenkomst kan vernietigen? Hiermee geef je ook blijk, weinig vertrouwen in de individuele medewerkers van de klantenservice te hebben.

Of bedoel je soms dat het voor de medewerker van de klantenservice ‘functie elders’ of een ‘andere functie’ betekent omdat die dus dingen toezegt die niet kunnen en dus de facto ongeschikt is voor de functie van medewerker klantenservice?


@Berteman het eerste. In mijn winkelsbezittertijd controleerde ik iedere offerte. Als die niet klopte dan belde ik die klant en vertelde het verhaal.  Kwamen er dan niet uit dan verkocht ik het gewoon niet!! Waarom zou ik geld toeleggen??? Ik heb ook weleens geweigerd om iemand iets te verkopen.  Ik wist naar aanleiding van het verkoopgesprek al dat het gezeur op zou gaan leveren.  Dan ga ik er toch niet aan beginnen!!!


heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering dan gewoon die op kpn afsturen


@robinjoo1 en wat zou rechtsbijstand op moeten leveren?


misschien inzicht wat de klant nu wel of niet recht op heeft ipv al die goedpraten wat jullie voor kpn doen


Op de bevestiging staat vast wat er allemaal is afgesproken. Een moderater kan dan ook zien dus het lijkt mij verstandig om daar op te wachten. 


@Joep1965 Ik denk dat kpn toch een andere werkwijze volgt dan jij in je ‘winkelbezittertijd’ en hoop dat de medewerkers van de ‘backoffice’ van kpn zich met belangrijker zaken bezighouden dan een abonnement op een streamingdienst en een paar ontvangertjes.

In mijn tijd als ‘Team Leader Customer Service and Customer Retention’, werden afspraken die individuele medewerkers maakten met (zowel nieuwe als bestaande) klanten altijd gerespecteerd, tenzij er een nadrukkelijk voorbehoud werd gemaakt. Dat kwam overigens maar hoogst zelden voor. De medewerkers wisten namelijk wat zij aan mochten bieden, afwijkingen op de richtlijnen werden vooraf met een supervisor besproken en pas na diens goedkeuring werd zulks aan de klant aangeboden.

Medewerkers die ‘iets toezegde wat eigenlijk niet kon’, werden daar op aangesproken en niet de klant. Zo werkt dat namelijk in een fatsoenlijke organisatie. 


@Corgi  Goedemorgen! Ik kwam jouw topic tegen en ik wil dit graag even nalopen. Ik zie dat er van uit de community ook al een helpende hand is geboden. Laat ik voorop stellen dat als er afspraken gemaakt zijn het dan het uitgangspunt is dat deze nagekomen moeten worden. Echter klopt het ook dat wij niet proactief nog werkende ontvangers omruilen voor het VIP5202 model. Het is dus frappant en niet standaard dat dit aanbod is gedaan. Ik loop dit graag nog even na. Zou je dan jouw profiel alsnog kunnen invullen? Dan kijk ik even mee! 


@Berteman het eerste. In mijn winkelsbezittertijd controleerde ik iedere offerte. Als die niet klopte dan belde ik die klant en vertelde het verhaal.  Kwamen er dan niet uit dan verkocht ik het gewoon niet!! Waarom zou ik geld toeleggen??? Ik heb ook weleens geweigerd om iemand iets te verkopen.  Ik wist naar aanleiding van het verkoopgesprek al dat het gezeur op zou gaan leveren.  Dan ga ik er toch niet aan beginnen!!!

Dat is een beetje lastig he als je iets wordt beloofd wat er nog niet is namelijk de box 12. En als de box 12 dan uit is met inderdaad parent control deze gewoon niet geven omdat je huidige box nog goed is.

Dan ben je als KPN toch gewoon verkeerd bezig. Ruil hem gewoon om en geeft de box 10 aan iemand anders want ze worden nog steeds uitgeven. 

Maar kom maar weer op om ook dit goed te praten.


@slingshot ik praat helemaal niets goed. Het is mijn mening.  Als kleine zelfstandige moest ik goed op de centjes letten.  En dan vind ik het zonde van het geld om een goed werkend modem om te ruilen.  Als je een auto least en er komt een nieuw model dan zeggen ze ook niet we ruilen em om. En dan nog wat. Je betaalt voor een verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor jezelf. 


@slingshot ik praat helemaal niets goed. Het is mijn mening.  Als kleine zelfstandige moest ik goed op de centjes letten.  En dan vind ik het zonde van het geld om een goed werkend modem om te ruilen.  Als je een auto least en er komt een nieuw model dan zeggen ze ook niet we ruilen em om. En dan nog wat. Je betaalt voor een verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna komt is voor jezelf. 

Je luistert niet naar wat ik zeg en gaat compleet voorbij aan hetgeen mij is toegezegd. Mij is de box 12 belooft bij het afsluiten van het abonnement zodra deze uit zou komen omdat parent control niet aanwezig is op de box 10. Iets wat ik wel nodig had.

Het gaat er dus helemaal niet om iets wat goed is om te ruilen, maar om het om te ruilen voor de box 12 die de finctionaliteit wel beidt omdat de toegezegde functionaliteit niet wordt aangeboden op box 10.

Uw vergelijking met een leaseauto slaat dan ook echt werkelijk nergens op. Dus toch goed praten van uw domme opmerkingen. Maar wil je het toch vergelijken met een leaseauto zie het dan dat je een tijdelijke auto krijgt omdat de daadwerkelijke auto nog onderweg is. En als hij er dan is zeggen ze hou de tijdelijke auto maar wacht hij rijdt nog.

De opmerking over de verbinding tot en met het modem slaat ook nergens op. Ik heb het juist over het modem. En het modem wordt geleverd door KPN.