Skip to main content

Ik zie hier veel berichten over het nieuwe TV-kijk kastje, niet iedereen is daar blij mee en dan is er geen weg terug meer, afgaande op wat ik lees.
Nu heb ik een geval in mijn omgeving, glasvezel ligt al >2 jr. voor de gevel, koper wordt gebruikt (ruim snel genoeg) voor een kpn abonnement.
Daar zal op een gegeven moment de glasvezel wel een keer aangesloten gaan worden.
Kan ik er van uit gaan dat het huidige kastje NIET vervangen gaat worden dan, en/of hoe kan ik dit voorkomen !
Dat nieuwe kastje moet daar echt niet komen !

Eerst was ik er even enthousiast over wegens vaste ondertitels (eindelijk), bij de doelgroep waar voor ik 1e probleem oplosser ben zou dat zeer welkom zijn, maar naar mate ik er meer over lees wordt ik er steeds meer van overtuigd dat ik die uitdaging niet aan wil gaan.
En dan nog, waarom kan/mag je niet meer terug als je eenmaal dat kastje hebt (door wat voor oorzaak of reden dan ook), is dat de volgende fase in kijkers betutteling ?

Bespaar je de moeite om mij er van te overtuigen dat het nieuwe kastje (wel) goed werkt, daar gaat het niet om, voor sommige mensen is elke verandering te veel.

Wijziging van de drager heeft geen invloed op het abonnement, de apparatuur of de prijs. 


Fijn dit verhaal ook van jou te horen, @KeesYagi 🙂

Er komt steeds meer van dergelijke verhalen op het forum te staan, ik hoop toch echt dat KPN wat gaat doen.

Als je wilt, mag je hier ook je stem uitbrengen:

Tot nu toe loop het antwoord '’Ja, KPN moet die optie bieden'’ ruim voor!


KPN wil natuurlijk niet bezig blijven met kastjes heen en weer sturen. Want dat kost natuurlijk veel geld. Daarom zal het zijn dat klanten niet meer terug kunnen naar de oude ontvanger.

Daarbij moet je er ook rekening mee houden dat de tv+ ontvangers nog wel geüpdate worden. Dan zou het kunnen zijn dat klanten die tv+ ontvanger later toch nog wel weer een 2de keer even uit willen proberen. Dat kost allemaal klauwen met geld natuurlijk. 

Tevens wil KPN de oude ontvangers wellicht hebben voor andere providers op het KPN netwerk. Bijvoorbeeld BudgetThuis. Misschien worden daar nog een hoop Motorola's gebruikt die nu toch echt vervangen moeten worden.


Misschien worden daar nog een hoop Motorola's gebruikt die nu toch echt vervangen moeten worden.

Nee hoor, Budget levert nu de VIP2952 en in het verleden de HMB2260.Ze hebben nooit Motorola's geleverd.

Wat betreft kosten, KPN zou bij een omruil van TV+ naar iTV ook een vergoeding kunnen vragen.Ik zou daar zelf wel mee akkoord gaan, mits een acceptabel bedrag natuurlijk.19,95 ofzo, wat Ziggo ook vraagt bij een dergelijke omruil.



Kan ik er van uit gaan dat het huidige kastje NIET vervangen gaat worden dan, en/of hoe kan ik dit voorkomen !
 

Hoi @KeesYagi ,

Het aansluiten op glasvezel heeft geen invloed op de TV-ontvanger, Ik verwacht eerder dat het modem (V7/V8/V9) mogelijk vervangen gaat worden. 

Op dit moment vervangt KPN wel de Motorola en ZTE-ontvangers, maar niet de overige ontvangers. En zeker de 5202 zal nog heel veel jaren ondersteund worden. KPN kan moeilijk tegelijk miljoenen klanten gaan voorzien van de nieuwe ontvanger. Dat is veel te duur en zonde van de nog prima werkende andere ontvangers.

Kortom : Alleen hele oude TV-ontvangers zullen vervangen gaan worden.


 

Daarbij moet je er ook rekening mee houden dat de tv+ ontvangers nog wel geüpdate worden. Dan zou het kunnen zijn dat klanten die tv+ ontvanger later toch nog wel weer een 2de keer even uit willen proberen. Dat kost allemaal klauwen met geld natuurlijk. 

 

Ze zouden natuurlijk ook eerst die kastjes en het bijbehorende concept kunnen testen voordat ze het de markt op gooien. Je maakt het in Nederland zelden mee dat er iets nieuws op de markt komt dat in een keer goed is. Ontwikkel eerst het product goed uit. Dat voorkomt een hoop teleurstelling. 


Ze zouden natuurlijk ook eerst die kastjes en het bijbehorende concept kunnen testen voordat ze het de markt op gooien. 

Dat is gebeurd. Ik heb het kastje ook al maanden in huis. KPN heeft de ontvanger onder volgens mij 9500 klanten getest.


Ze zouden natuurlijk ook eerst die kastjes en het bijbehorende concept kunnen testen voordat ze het de markt op gooien. 

Dat is gebeurd. Ik heb het kastje ook al maanden in huis. KPN heeft de ontvanger onder volgens mij 9500 klanten getest.

En toch is het alsnog prut. Het re-gent klachten op dit forum. Het typisch Nederlandse adagium is ook hier van toepassing. Het is niet anders en we weten niet beter. Een echt Nederlands product is het dus, de software althans, want een werkend apparaat met een stekker produceert dit land niet. En dus is het rotzooi. 

 


En toch is het alsnog prut.

Dat valt wel mee. Hier doet het kastje het prima.


Hier ook geen problemen met de nieuwe box.Â