Skip to main content

ik ben deze maand over gegaan van Telfort naar KPN .  nu zie ik dat televisie toe gevoegd is aan mijn   abonnement .  nou weet ik niet of dit een proef abonnement is met korting, of een vaste doorlopende abo ?  bij telfort had ik een internet + mobiel bellen abo .  de bedoeling is dat dit zo blijft, en ik geen interesse voor een tv abonnement heeft .

Dat is vreemd, @Wim-. Bij de overgang is in principe niets gewijzigd aan welke onderdelen er in het abonnement zitten. Dus als jij nu ineens tv hebt en dat voorheen niet had… Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit na. 


Je hebt nog niet weer gereageerd, @Wim-. Dan ga ik ervan uit dat je inmiddels duidelijkheid hebt hierover. Als je nog wel vragen hebt hoor ik ze graag. 


hallo , ik verwachtte al geen antwoord op mijn vraag . sinds ik automatisch over ben gegaan sinds oktober van telfort thuis naar kpn thuis heb ik vreemde wijzigingen gezien in mijn factuur . de factuur van november geeft aan 26.75 p/m  dat is TFT internet + combivoordeel 5 euro + korting internet . nou is dat wel aardig !  maar zie dat ik vanaf december 38,25 euro ga betalen . ik betaalde bij telfort 31,75 p/m daar zat ook mobiel bellen abonnement bij inbegrepen (zonder belkosten inbegrepen) .  mijn abonnement liep bij telfort van juni t/m juni . ik zou dan aannemen dat mijn abonnement ook tot juli 2021 zo blijft 31,75 . het stond in mijn mail die ik in juli kreeg  dat alles het zelfde blijft ook de abonnement kosten .  heb al veel vergelijkbare berichten gezien in dit forum , dus vind het vreemd dat telfort niet met betrouwbare  beloften komt ook al ben je als ik meer dan 10 jaar klant van telfort .   

 
 

Hallo @Wim- , een thuisfactuur en een mobiele factuur moet je los van elkaar zien.

Heb je bij de thuisabo misschien een aantal maanden korting gehad die nu gaat vervallen, dat kan een reden zijn dat je met de eerstkomende factuur meer gaat betalen.

Leg de vorige factuur eens naast de huidige factuur en zoek de verschillen.

 


nee , bij telfort had ik geen korting ik was al 13 jaar klant bij telfort dus geen welkomst korting of geschenk gekregen wel een jaarlijkse verhoging van 2 kwartjes .  daarom erg vreemd dat ik nu ineens 7 euro meer ga betalen met de zelfde abonnement


maar zie in mijn kpn thuis account dat er staat :  gratis zenders + films:  ´ combivoordeel 5 euro   wijzigen ´    ik kan dit dus wijzigen, maar vraagt me af of dit wat uitmaakt  met mijn abonnement kosten ? .     


Hallo @Wim- bij het combivoordeel kun je kiezen voor een zenderpakket, een sportpakket of €5 korting per maand.

Als je nu een zenderpakket hebt en je maakt daar de €5 korting van verlies je een aantal zenders maar betaal je wèl €5 per maand minder, het is maar net wat je voorkeur heeft.

 


hallo @JanD  ik ben geen liefhebber van een tv abonnement , ik had dit trouwens ook niet bij mijn telfort thuis abonnement . ik wil graag weten of ik zonder i tv hetzelfde betaald als met i tv abo .  volgens mijn abonnementsgegevens in thuis staat alleen internet met vette letters aangegeven . dus ik neem aan dat ik alleen voor internet betaal . 38,25 euro . was bij telfort  31,75 euro   een behoorlijk prijs verschil .


Hallo @Wim- , bij automatische overgang naar KPN mag er geen prijsverschil zijn.

Leg de laatste TFT factuur naast de 1e KPN factuur en zoek de verschillen.

Er is door KPN wel geschoven met de diverse bedragen, maar het bedrag onder de streep moet gelijk zijn met TFT.

 


  het enige verschil is dat er op de factuur van KPN de kortingen erbij staan . combivoordeel 5 euro en korting internet 6,50 euro , die gelden tot 12 december , daarna wordt het 38,25 euro .  en dat bedrag geldt alleen voor internet . ik had 2 keer een mailbrief ontvangen van Telfort  waarin duidelijk vermeld staat dat mijn internet abonnement kosten 31,75 euro zo blijft na overname van KPN .     dit dus :   

Veel blijft hetzelfde

» U betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
» Internet werkt gewoon met hetzelfde modem
» Uw Telfort e-mailadres blijft hetzelfde


Dank voor de aanvullende reacties en je gegevens, @Wim-. Ik heb er naar gekeken en je abonnement is nog gewoon dezelfde. Je hebt een 50 Mbit Internet abonnement, geen tv. Dat is nu ook nog zo. De prijs van jouw abonnement is, nu je over bent naar ons, €26,75. Die €38,25 die jij in je MijnKPN ziet staan is de prijs zonder korting. Daar gaat dan elke maand €5 Combivoordeel van af, en je hebt een internetkorting van €6,50, waardoor je uitkomt op de €26,75 die daadwerkelijk op de factuur staat. Dus in jouw geval heb je geluk gehad dat je zelfs minder betaalt nu 🙂 Zolang jij verder geen ingrijpende wijzigingen in je abonnement doet blijft dit ook zo.


hallo @Erik_  , bedankt dat je dit voor me heb nagekeken .