Skip to main content

Ik start de KPN app "Mijn KPN” en ga naar Hulp → TV → TV-problemen oplossen. Het ding gaat "Checken op storingen” na “Informatie tv-ontvanger(s) ophalen volgt:

Helaas kunnen we je niet helpen
Uit onze gegevens blijkt dat je geen KPN TV Hebt.

Vermoeden: XS4ALL hoort er na de overname nog steeds niet bij. Heb ik TV van een andere KPN?

Wanneer krijg ik de VOLLEDIGE DIENSTVERLENING? Iemand hier die dat kan nagaan a.u.b?

Ik denk dat u die "VOLLEDIGE DIENSTVERLENING" pas krijgt als u het abonnement verlengt naar een KPN abonnement. 

Hoe ging dat vroeger toen XS4ALL nog apart opereerde? Wat deed u dan bij problemen met tv?


Klopt. Eigenlijk is xs4all nog steeds apart. Valt ook niet onder de Helpdesk van kpn, maar je moet nog het eigen 020 nummer bellen. Zie https://www.xs4all.nl/ .

Enige is dat je wel de KPN TV app gebruikt, met de gegevens van je xs4all abonnement. En de MijnKPN app, met beperkingen.

Het is technisch niet mogelijk de oude xs4all abo's geheel te integreren in 'kpn’. Pas als je verlengt met een nieuw abonnement, en dus wel kpn, ben je volledig kpn.


Voordeel bij Xs4all is dat de Technische Helpdesk bereikbaar is van maandag t/m zondag van 08:00 tot 22:00 uur (zelfde team als KPN Service Plus?). Afgelopen zondagavond om 21:30 nog gebruik van gemaakt. Heel snel contact en petje af voor de kennis van de medewerker. Natuurlijk betaal je hier ook voor.


Klopt. Eigenlijk is xs4all nog steeds apart. Valt ook niet onder de Helpdesk van kpn, maar je moet nog het eigen 020 nummer bellen. Zie https://www.xs4all.nl/ .

Enige is dat je wel de KPN TV app gebruikt, met de gegevens van je xs4all abonnement. En de MijnKPN app, met beperkingen.

Het is technisch niet mogelijk de oude xs4all abo's geheel te integreren in 'kpn’. Pas als je verlengt met een nieuw abonnement, en dus wel kpn, ben je volledig kpn.

Ja. Maar nu: is er iemand die niet meedenkt, maar gewoon, zonder veronderstellen weet, hoe dat "verlengen” werkt? Niet de taal van insiders a.u.b. maar gewoon voor terzake domme mensen?😀


KPN bellen en abonnement nemen. Zeggen dat je nu een xs4all abonnement hebt.

Let op. Je krijgt wel de nieuwste tv boxen. Die hebben nog wat nadelen en kinderziektes. Ook geen display wat een deel van klanten een bezwaar vindt.

Overigens is het me niet duidelijk wat er aan de hand is. Heb je een technisch probleem? Bevalt je huidige abonnement niet (meer)?


Een vervelend steeds vaker optredent probleem. Op een ochtend staat de ontvanger (het kastje) netjes de juiste tijd aan te geven. Het beeld van de TV toont sneeuw. Moet zijn het gebruikelijke Druk op 0 om de ontvanger weer aan te zetten. De afdstandbediening van KPN doet niets. Heeft niets met de batterijen te maken. Het enige dat erop zit is het kastje uitschakelen, paar seconden wachten, en weer inschakelen. Is gewoon irritant.


Is de afstandsbediening niet gewoon stuk?

Ik denk dat een online service tool sowieso hier ook niet aan kan doen hoor...


Op een ochtend staat de ontvanger (het kastje) netjes de juiste tijd aan te geven

Als je naar kpn overgaat krijg je een ontvanger zonder display. En dus zonder tijd/klok erop.

Het beeld van de TV toont sneeuw. 

Hierbij gaat het mis in de communicatie tussen de tv en de ontvanger. Ze herkennen elkaar dan niet (meer). Andere oplossing: tv even naar een andere hdmi ingang zetten en weer terug.

Welk merk en type is je TV?

En welk merk en type is de ontvanger van xs4all?

Ik zou hen in ieder geval even bellen omtrent '’defecte ontvanger'’. Heb je dat al gedaan?

020-3987666


Het beeld van de TV toont sneeuw. Moet zijn het gebruikelijke Druk op 0 om de ontvanger weer aan te zetten.

Hierbij gaat het mis in de communicatie tussen de tv en de ontvanger.

Ik vermoed dat gewoon dit scherm bedoelt word:

Als je dan op de KPN knop drukt van de afstandsbediening en het kastje reageert niet, dan vermoed ik dat gewoon die knop op de afstandsbediening stuk is.


Hij meldt juist dat dat scherm er niet is en sneeuw vertoond.

En ja, sneeuw kan via hdmi. Hier meerdere keren gehad met de oude philips.


@RutgerU , als XS4ALL’er heb je KPN Service Plus met Fritz!Box standaard in je pakket. Al eens geprobeerd contact te zoeken? 

 

 


Hij meldt juist dat dat scherm er niet is en sneeuw vertoond.

Hmmm... ja, zo kun je het ook lezen. 

Een vervelend steeds vaker optredent probleem. Op een ochtend staat de ontvanger (het kastje) netjes de juiste tijd aan te geven. Het beeld van de TV toont sneeuw. Moet zijn het gebruikelijke Druk op 0 om de ontvanger weer aan te zetten. De afdstandbediening van KPN doet niets. 

De tijd blijft ook op schermpje van het kastje staan als u het kastje aan probeert te zetten?


Op een ochtend staat de ontvanger (het kastje) netjes de juiste tijd aan te geven

Als je naar kpn overgaat krijg je een ontvanger zonder display. En dus zonder tijd/klok erop.

Het beeld van de TV toont sneeuw. 

Hierbij gaat het mis in de communicatie tussen de tv en de ontvanger. Ze herkennen elkaar dan niet (meer). Andere oplossing: tv even naar een andere hdmi ingang zetten en weer terug.

Welk merk en type is je TV?

En welk merk en type is de ontvanger van xs4all?

Ik zou hen in ieder geval even bellen omtrent '’defecte ontvanger'’. Heb je dat al gedaan?

020-3987666

Dit was het. De TV is Sony BRAVIA die ook de ontvanger HMB2260 kan bedienen. Als er in de HDMI verbinding iets mis gaat, hangt alles. Vermoedelijk is het de HDMI kabel, want na vervanging daarvan is alles tot nu ok.