Skip to main content
Vraag

Vanwege tv storingen (TV+ box) overweeg ik een Wifi versterker te plaatsen

• November 4, 2025
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vreemd. Vorige week een monteur over de vloer gehad; bedrading blijft lastig. Hij heeft diverse instellingen gewijzigd en de ontvangst via de kpn ontvangst ‘kastje’ leek beter maar inmiddels weer storingen. Het gekke is dat als ik de app van kpn gebruik via smart things van Samsung de ontvangst zonder storing is. Beide zijn draadloos, vreemd toch?
een optie die ik overweeg is een wifi repeater te installeren gebruiken en die bedraad aansluit op de kpn ontvanger. Natuurlijk is de repeater draadloos, maar vervolgens een bedrading naar de kpn ontvanger.

zou dit een oplossing kunnen zijn?

6 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 6, 2025

Goedemiddag ​@John Raesen en bedankt voor jouw bericht :)
Enorm balen dat je ook na het bezoek van de monteur weer problemen ervaart maar ook goed dat je daar via deze weg melding van maakt. Hoe uiten deze storingen zich precies, kun je dat nader toelichten? En wat bedoel je precies met het 'KPN ontvangst kastje'? Ik vermoed dat je daar de tv ontvanger mee bedoeld maar dit moet ik wel echt even zeker weten. En mocht het inderdaad gaan om je tv ontvanger, welk type gebruik je dan precies? Ik denk graag verder met je mee maar heb daarvoor wel een zo goed mogelijk beeld nodig van de situatie! Zie je bevindingen dan ook graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 6, 2025

Dag Jan van KPN: zojuist telefonisch contact gehad na het maken van een belafspraak. Tot twee keer toe werd de verbinding verbroken en het geluid zit vol met kraak, dat werkt us niet en de moed zakt in mijn schoenen. Inmiddels kan ik slechts nog met smart things mijn tv en KPN ontvanger bedienen. Gebruik van de KPN afstandsbediening werkt in het geheel niet meer. Ik heb de afstandsbediening zie foto. 
ik kan dus niet koppeling aan mijn KPN ontvanger; slechts aan en uit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

Ik gok dat je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Die werkt perfect via WIFI.

Hoe is hij momenteel aangesloten?

Je zegt draadloos, maar is dat via WIFI?

Een WIFI repeater (het is geen versterker) kan een oplossing zijn.

Je kan ze kopen of huren via KPN.

Ik adviseer dan de Super WIFI 2.

Uiteraard is een UTP kabel altijd de beste oplossing.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hoi ​@John Raesen en bedankt voor je terugkoppeling!
Enorm zuur dat de verbinding tot 2 x toe werd verbroken, heb je het nog een keer opnieuw geprobeerd? Wat betreft de afstandsbediening; het lijkt erop dat deze opnieuw gekoppeld moet worden met je televisietoestel. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de afstandsbediening opnieuw kunt koppelen en daarna zouden alle knoppen weer moeten werken zoals je dat bent gewend. Laat je me weten of dit is gelukt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 11, 2025

Dag Jan van KPN; dank voor je bericht. Het koppelen lukt op geen enkele wijze. Ik heb zelfs de TVontvanger gereset door op de achterkant de reset knop enkele seconden in te drukken. Eigenlijk ben ik een beetje ten einde raad. Momenteel gebruik ik smart things van Samsung en daar wil ik eigenlijk vanaf d.w.z. dat ik dat naast de KPN afstandsbediening wil gebruiken. Ik overweeg maar weer een monteur van KPN. Telefonisch contact wil maar niet lukken. Na een kort contact wordt steeds de verbinding verbroken. Als jij of iemand anders mij kan helpen…..graag.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@John Raesen. Wat vervelend dat het niet lukt om in contact te komen met onze klantenservice. Je kan het beste een terugbelafpraak inplannen met onze klantenservice, dan belt een collega jou terug op een moment dat jou goed uitkomt.