Skip to main content
Vraag

Vastlopen beeld via TV+ app

• 21 februari 2025
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Wij kijken tv op een smart tv via tv plus app. 
Wanneer we tv kijken, loopt het vaak vast en staat alles stil. Dit heeft niets met zenders te maken, het is ook als je een opname terugkijkt. Het is zeer vervelend, zeker als je een film aan het kijken bent. 

6 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Chantal40, ik lees dat je de Smart TV app gebruikt, maar dat ‘ie niet lekker werkt.

Kan je meer informatie delen over welk type LG tv je hebt, en welke versie van de app je gebruikt? Als je die dan ook meteen deelt in je andere topic, kunnen onze collega's van het TV team ook verder voor je kijken. Zonder deze informatie kunnen we weinig beginnen.

Nog voor wat betreft het vastlopen: wat gebeurt er dan precies, kan je bijvoorbeeld nog wel zappen? En wat moet je doen om het op te lossen? Alle details zijn welkom.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 25 februari 2025

We hebben een LG 65UM7400PLB tv met denk ik de recente versie van de app. Wat er gebeurt: ik kijk tv of een opname en dan blijft het beeld en geluid voor 2/3 seconden hangen. Het stopt gewoon en gaat dan weer verder. Soms zelfs paar keer achter elkaar. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de extra info ​@Chantal40! Het gebeurt dus bij verschillende dingen, zowel live tv kijken als bij opnames, lees ik.

Ik ben nog naar een paar dingen benieuwd, om beter uit te zoeken waar 'm dit in zit:

• Kan je op dat moment wel zappen? 
  • Hoe is je tv met internet verbonden?
  • Hoe gaat het met andere apps op je tv, denk aan bijvoorbeeld YouTube of Netflix? Als je er een test, werken die wel goed of ervaar je daar ook haperingen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 5 maart 2025

Ik heb het even een paar dagen uitgetest. Wij hebben alleen Disney+. Daar loopt het beeld niet vast. Bij tv kijken via de app kan ik gewoon zappen als het beeld paar seconden stilstaat. We kijken tv via wifi met wifi versterkers. 
Beeld staat voornamelijk vast op de npo zenders. Gisteren hadden we het zelfs meerdere malen in 5 minuten tijd. Ook op de andere zenders staat het beeld regelmatig vast. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het testen ​@Chantal40! Het speelt dus echt alleen in de TV+ app, goed om te weten dat je dit in Disney+ niet hebt. 

​@TV Apps Team kunnen jullie hier iets over roepen? 

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 337 reacties
  • 10 maart 2025

​@Chantal40 Voor LG is er nog geen TV+ app voor smarttv's beschikbaar, dus vermoedelijk (ook gezien je andere posts) zal het om de app gaan die al jaren op je LG staat? (het kan wel dat je TV+ app hebt, maar dan via een chromecast of andere externe mediaplayer op AndroidTV/GoogleTV).

Uitgaande van de normale smarttv app, sinds wanneer ervaar je dit probleem? Of belangrijker nog, de afgelopen jaren gebruikte je deze app ook op deze tv (?) en had je dit issue helemaal niet of vele mindere mate?

Reageer