Skip to main content

Bij mij helaas een vergelijkbaar probleem. Sinds een week een 2e ontvamger voor op de slaapkamer. Sindsdien al 2 maal dat deze tv-ontvanger er ineens mee stopt en bij het opstarten blijft hangen op 75p (en tv signaal wegvalt).

Harde reset middels standbyknop en 'software verwijderen' hielp beide keren om weer op te starten en tv te krijgen. Nu dus op zoek naar oplossing voor het 'eruit klappen', want 2 keer in 4 dagen is me teveel.

Ontvanger zit met vaste kabel. Wel na het kabel trekken nieuw stekkertje moeten installeren aan experia box 12-kant. Die lijkt net niet perfect, want als ik er een beetje tegen aan duw, gaan de lampjes naast het stekkertje (tijdelijk) uit en krijg ik op tv foutcode 303 (kreeg ik bij vorige uitvallers niet). Tv-ontvanger aan/uit is afdoende en geen hangenblijver op75p. Ik ga het stekkertje dus nog wel vervangen, maar dit lijken me andere symptonen dan het daadwerkelijke probleem. Mee eens?

Tests zoals als hdmi kabel/poort (hoe zou dat gerelateerd kunnen zijn aan hangenblijver vd ontvanger op 75p?) en ontvangers verwisselen die hierboven genoemd zijn, zijn lastig omdat het probleem zich niet constant voordoet. 

Suggesties?

Welkom @Plam! Bedankt voor je uitgebreide verhaal en fijn (natuurlijk) dat je ons gevonden hebt. Top dat je nog eens naar het stekkertje wilt kijken. Als het lampje uitgaat, dan is er even geen signaal. Foutcode 303 betekent dat de ontvanger niet verbonden is met het modem. Dit heeft vrijwel altijd met de verbinding te maken tussen de ontvanger en de KPN Box. Jammer dat je de ontvangers niet kunt wisselen van plek. Dit zou een prefecte test zijn om uit te sluiten of het probleem in de ontvanger zit of in de kabel. Als de andere ontvanger geen problemen heeft, vermoed ik dat het wel met de stekker te maken heeft. Een beetje ‘kortsluiting’ zoals een kabelbreukje is funest voor een goede verbinding. 

Heb je eventueel baat bij een nieuwe UTP kabel (10m) waar de stekkertjes al aan zitten? Die kunnen we je nasturen. 
Kun je je gegevens alvast invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken. 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hi, sorry eerste bericht gemist. Dank voor het antwoord. :)

Stekkertje is gefixed dus die 303 error komt als het goed is niet meer terug, maar dat was het originele probleem ook niet. Dat was namelijk de plotselinge uitval vd ontvanger gevolgd door een hangenblijver op 75p, waar veel anderen ook melding van maken (nb mijn topic was eigenlijk een reply op een vergelijkbaar probleem, maar is op eoa manier een eigen topic geworden).

Het 75p probleem heeft zich niet meer voorgedaan, maar we hebben ook weinig tv gekeken via die ontvanger... Ik zal komend weekend wat tv-tijd inplannen 🙂 Ik meld me weer als het probleem, na fiksen vd stekker, toch weer de kop opsteekt.


Reageer