Skip to main content

Sinds de laatste software update op de tv loopt de ontvanger regelmatig vast. 

Soms als ik zap naar andere zenders, als ik gewoon tv zit te kijken of als ik in het menu zap.

Vervolgens het hele proces van opstarten weer van voor af aan en dan doet alles het weer. Maar niet echt prettig.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Er zit een draadloze verbindingsset tussen, maar die zit er al jaren tussen. 

De experiabox staat namelijk in de hal en de ontvanger bij de TV in de woonkamer.


Dat is misschien wel het probleem. Het type 200 is zwaar verouderd.  Eén niet goed werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader in de buurt en het is foute boel. Probeer te testen met een kabel aangesloten op de experiabox.  Kijk dan even of het probleem er nog is.


Dank je wel, ga ik doen.


Ik ervaar hetzelfde, maar dan met bekabelde experiabox met bijgeleverde Arris kastje tbv digitale tv. Sinds enkele weken loopt de Arris ontvanger met regelmaat vast bij oa wisselen van applicaties zoals YouTube.  


Goedenavond @Petjuhv, welkom! Heb je de ontvanger al eens een harde reset gegeven? Dat wil misschien nog wel helpen. Of de software verwijderen en opnieuw installeren. Laat je mij weten of het gelukt is?


Met een harde reset, blijft het probleem actueel. Zodra YouTube geactiveerd is, loopt de ontvanger vast. De enige oplossing is om de ontvanger van het stroom net af te halen.