Skip to main content

Beste,

sinds kort heb ik een nieuw contract afgesloten voor mijn tv + internet.

ik ontving een nieuwe tv ontvanger en daarna zijn de problemen eigenlijk begonnen die voorheen zich nooit voordeden.

vastlopende opnames. Zeker 4 maal in de week moeten alle programma’s weer opnieuw worden geladen. Geen teletekst.  Ondertiteling loopt nooit synchroon met de programma’s. Kortom, niet de kwaliteit die ik ben gewend , de afgelopen jaren. Wellicht kunt u mij bij bovenstaande problemen helpen of van advies dienen.

met een vriendelijke groet,

Dhr. V. Landesbergen 

Hallo @Victormieke ,

Er wordt gewerkt aan verbeteringen. Je kunt de software-updates hier volgen; 

https://forum.kpn.com/product-updates

Naar verwachting komt komende week de nieuwe update.
 

En hier staan de verbetervoorstellen:

 


Hoi @Victormieke, welkom op het forum! 

 

Het niet synchroon lopen van ondertiteling is een bekende bevinding. Het is in onderzoek en er wordt aan gewerkt. Hopelijk kunnen we het snel verhelpen. Zoals Noordzee al noemde, houd de Product Updates in de gaten. Elke keer als er een update is voor de TV+ Box plaatsen we daar een bericht met alles wat er in die update zit en opgelost wordt.

 

Wat bedoel je verder precies met vastlopende opnames en dat alle programma's opnieuw moeten worden geladen?

 

Qua teletekst, bedoel je dat je graag ook teletekst zou willen lezen? Dat kan nog steeds, maar daarvoor zul je dan de NOS Teletekst app moeten installeren. Dit kan via het onderdeel Apps en dan daar Google Play openen en zoeken naar Teletekst.


beste ,

bedankt oor je reactie.

voor teletekst ga ik de app downloaden.

vwb vastlopen van opnames bedoel ik : progamma dat is opgenomen, gewoon via de normale procedure, wil nog weleens(vaak) vastlopen. gewoon stilstaand beeld en is niet meer voor en/of achteruit te spoelen. dit gebeurd soms midden in een opname . en dit alles bij willekeurige zenders

soms gaat hij ineens terug naar het begin van de opname en niet naar waar ik gebleven was.

dit bedoel ik dus met storing bij opnames.

fijne zondag gewenst,

 


Dank voor je toelichting over de opnames, @Victormieke. Dat kan samenhangen met een verstoring in ons platform. Maar als het vaak voorkomt, dan zal dat niet het enige zijn.

Kun je aangeven welk modem je hebt, en hoe de TV+ Box is aangesloten op dat modem? Is dat rechtstreeks met een kabel, of zit er eventueel wat tussen zoals een switch of draadloze verbindingsset? Of maak je gebruik van wifi?

 


Beste,

ik heb het volgende modem; Experia box V10

box + tv via kabel aangesloten. Zelfde manier als de vorige box en daar heb ik geen problemen mee gehad..

 

met een groet,

 


Beste,

nadat ik de vraag over mijn modem heb beantwoord, blijft het vreselijk stil aan uw zijde.

het probleem gaat echt niet uit zichzelf over. Nu (23-5-23) weer twee programma’s opgenomen. Nu BBC first. 
Opnames lopen vast. Na 1 minuut weer door, geluid valt vaak weg . Beeld niet synchroon met geluid. Kortom sinds mijn nieuwe tv ontvanger is het alleen maar slechter geworden.

mag toch van een organisatie als de KPN verwachten dat men mij een goede oplossing aandraagt. Ben al jaren, naar tevredenheid klant en verwacht van u dan ook een goede oplossing.

met een vriendelijke groet,


Ik heb helaas op het moment geen echte oplossing voor je, @Victormieke. Met wat je beschrijft over de aansluiting zie ik daar geen problemen in. Meldingen rondom opnames zoals jij ervaart zien we de laatste tijd wat vaker voorkomen. Dat is iets waar de tv mensen zich mee bezig houden. Maar er is niet een specifiek iets dat ik je kan vertellen of laten doen om dit nu op te lossen. Wat je nog zou kunnen proberen, als test, is of het een verbetering geeft als je de TV+ Box via wifi verbindt in plaats van met de kabel. 


Hoi, ook wij hebben net de nieuwe tv ontvanger aangesloten. Geen succes want wat een achteruitgang. Iets terugkijken duurt zoveel langer omdat het beeld zo ontzettend vaak stilstaat. Het geluid loopt ook niet goed mee zodat de monden niet op het juiste moment bewegen. Dat vind ik echt het vervelendste. Daarnaast is het opnemen ook geen verbetering doordat de gids niet te verstellen is en het spoelen ook in rare stappen gaat. Laten we hopen dat er snel oplossingen komen zodat het kijken weer prettiger wordt. Anders toch maar overstappen naar een andere aanbieder????