Skip to main content

Ik ervaar dezelfde problemen. met name met opgenomen programma's Gisterenavond kreeg ik daarbij ook nog foutmeldingen (AVS-500-5005).De harde reset zoals boven genoemd heb ik ook uitgevoerd. op aanraden van 08000402. Daarna werkte het weer een beetje maar toen ik vannacht om 3 uur de TV weer aanzette kwam ik met enkele minuten weer in een “lockdown” en kreeg ik de boel niet meer aan de praat. Moet het nu nog proberen. Er kwamen toe meldingen dat de connectie met de zender niet goed zat, maar dat kreeg ik op elk kanaal.

Overigens kreeg ik bij de harde reset nadat ik die gedaan had een melding dat ik nu moest instaleren en daarna werd dit hele proces nog een keer gedaan.

Via mijn telefoon geprobeerd om google te gebruiken, dat ging prima. Ik gebruik voor Wifi een aparte router. Dus de Wifi van de KPN modem staat uit.

PS Kan dit te maken hebben met het V10a modem certificaat probleem waar ik ook last van heb en dat na bijna 2 maanden nog steeds niet is opgelost.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @ldries46. Welkom hier op het Forum. Als ik het goed begrijp loopt je tv-ontvanger vast. Vooral bij het afspelen van opnames. De reset heeft het probleem tijdelijk opgelost, lees ik. Welk type tv-ontvanger heb je? En hoe is die aangesloten op je modem en TV? Gebruik je wel de meegeleverde HDMI-kabel? Zou je verder je KPN profiel willen aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 
 

PS Kan dit te maken hebben met het V10a modem certificaat probleem waar ik ook last van heb en dat na bijna 2 maanden nog steeds niet is opgelost.

Een vastlopende tv-ontvanger staat volledig los van het verlopen certificaat bij de Experia Box V10a. Dat heeft puur betrekking op het kunnen benaderen van de webinterface van de Experia Box. 


Ik heb de kleine zwarte ontvanger (het type ken ik niet uit mijn hoofd).

Het vastlopen is pas begonnen na het laden van de nieuwe software. Daarvoor liep dit nooit vast.

Tot nu toe is na het laden van het nieuwe certificaat de ontvanger nog niet vastgelopen.

Behalve het volledig vastzitten van de V10a site waren ook een aantal andere sites die aangaven dat ze niet beveiligd waren en dat melden. Vandaar mijn opmerking( misschien dat de ontvanger software niet tegen een onbeveiligde site kan.

Ik weet op dit moment niet of ik jullie HDMI kabel gebruik (in verband met de lengte ) maar wat ik gebruik is een top kwaliteit kabel van voldoende lengte om de afstand tussen ontvanger en TV te overbruggen. 


Zou je kunnen nagaan welk type je hebt? En speelt het probleem op één tv-ontvanger? Als je een tweede tv-ontvanger hebt, wil je de tv-ontvangers dan eens van plek omwisselen? Blijft het probleem dan op dezelfde tv-ontvanger spelen? En hoe is de tv-ontvanger precies aangesloten op je modem? Maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? 


Arris VIP2952. Ik maak geen gebruik van een draadloze verbindings set. dus de ontvanger is aangesloten via een 4 potige TV stekker waarin een vier aderig snoer zit met aan beide zijden telefoon stekkers. Ik heb maar 1 tv-ontvanger.


Duidelijk, @ldries46. Ik heb je tv-ontvanger op afstand teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als dit niet heeft geholpen, wil je dan de bijgeleverde HDMI-kabel gebruiken om je tv-ontvanger aan te sluiten op je TV? Op die manier kunnen we uitsluiten dat de bekabeling het probleem veroorzaakt. 


Ik heb maar twee HDMI kabels. Ik weet niet of één van die twee de originele is  De andere heb ik in ieder geval zelf gekocht ten behoeve van een Blue ray speler. Daarvoor gebruikte ik SCART kabels. In de vorige opstelling had ik twee en een half of drie meter kabels nodig om de vereiste omweg te kunnen maken buiten het zicht om. Tot een paar weken geleden toen de nieuwe interface van iTV begon hand ik nooit problemen. Sinds een week nu ook niet meer. Ik ga bekijken of de problemen na de rest van U terug komen. Overigens had ik ook al een keer uw software opnieuw ingelezen


Duidelijk, @ldries46. Als ik het goed begrijp werkt het nu al een aantal dagen zoals het hoort. Dat klinkt positief. Ik hoop dat de problemen niet meer terugkeren, maar mocht je onverhoopt wel weer ergens tegenaan lopen, laat het dan gerust weten.