Skip to main content

Mijn tv ontvanger loopt steeds vast, ik heb de harde reset gedaan nieuwe software geladen, bekabeling door laten meten, etc .

Ik heb ondertussen een nieuwe/andere tv ontvanger gekregen, maar ook deze blijft vast lopen, als ik bv van tv naar de radio wil switchen dan verdwijnt de zenderaanduiding op de ontvanger, maar blijft de tv wel beeld geven, maar dan reageert de ontvanger nergens meer op, alleen als ik hem dan aan en uit zet doet hij weer wat hij moet doen, voor onbepaalde tijd, dit is mateloos irritant en  heb nu in twee weken tijd al 4 keer met kpn gebeld en word zelfs afgesnauwd door de klantendienst omdat het volgen hen niet aan de ontvanger ligt, misschien kunt u mij verder helpen

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Hallo Joep de ontvanger is bekabeld aangesloten op de experia box er zit wel een switch tussen, en internet werkt feilloos


Als de switch geen igmp snooping ondersteunt heb je dit soort problemen.  Kijk even hier https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 en als de switch dat niet ondersteunt koop dan deze https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2652


Beste joep, nog een installatie vraag:

Ik heb mijn tv ontvanger bekabeld naar de experiabox, en heb van de ontvanger een HDMI kabel naar mijn smart tv gelegd,Vraag: moet ik nu de tv ook nog rechtstreeks op internet aansluiten?

 


Ik ben niet zo bekend met tv's om eerlijk te zijn maar als er bepaalde apps op de tv staan die je wil gaan gebruiken dan moet het wel. 


Hoi @Willem wijk. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Je kan inderdaad het beste jouw tv ook bekabeld aansluiten, maar misschien kan je tijdelijk het kabeltje dat van jouw ExperiaBox naar de switch loopt direct in de tv-ontvanger stoppen. De switch er tijdelijk tussenuit. Op deze manier kunnen we bekijken of het probleem in de verbinding of tv-ontvanger zit. Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt.


Probleem is gevonden de binnenkomende kabel is kapot

 


Wat goed dat het probleem al is gevonden. Is het probleem ook al verholpen?


Wat goed dat het probleem al is gevonden. Is het probleem ook al verholpen?

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan weet je ons te vinden!Â