Skip to main content

Ondanks alle zeg maar positieve berichten hier is onze ervaring met kpn bar slecht.

Boxje wil vaak niet starten / vastlopen/ geluid niet synchroon/ uitval en spontaan opstarten niet terug kunnen kijken / geen opnames kunnen zien etc etc , natuurlijk al gebeld met de klanten service en die doen dan net alsof je met een probleem zit dat alleen bij jou is.

Dus na de zoveelste reset / opstart komt het probleem steeds weer terug.

Dan maar weer bellen ( kom je weer in de wacht te staan en dat duurd eeeeerg lang ) en wat blijkt dan dat de medewerker zegt het boxje is nog niet rijp voor gebruik is het is te vroeg uitgebracht en de software/ firmware is ruk. Advies was dus terug gaan naar het oude boxje maar hij gaf me weinig kans dan ben je afhankelijk van de kpn goden en je weet vooraf dat dat niet gaat lukken. Ze beloven je de kpn hemel maar je komt mede door het contract in de kpn hel.

Ik ben het dus zat om steeds te bellen en steeds te moeten horen dat het een software probleempje is dat met een nieuwe update klaar is.

Ja kpn het vertrouwen daarin staat op een erg laag nivo en de huidige mening van mij en de directrice hier is dat we bij einde contract maar terug gaan naar odido daar hebben we in enkele jaren minder storingen gehad dan in een dag bij kpn. Volgens de directrice hier zou kpn de top moeten zijn , tja en dat zijn ze dan ook ervaren wij echter niet in positieve zin.

 

Ongelukkig dat we zijn bij kpn wachten we ons contract uit en dan……..

Ter aanvulling: als KPN het gaat merken in een hogere load, dan gaan wij dat misschien ook zien in schokkerig beeld. Of anders in een hogere prijs. Het zou gewoon goed moeten werken met multicast. Voor KPN en voor ons.

Ik had trouwens gemist dat je nu je soundar niet meer kunt gebruiken. Dan snap ik je “Joepie!!!” eerlijk gezegd niet. Maar ik snap best dat het beter is dan het was. Joepie!!! 😃


 

Dat is nu net het probleem , het zou allemaal goed moeten werken maar helaas voor de klant niet.

Hoezo een hogere prijs, zolang de klanten zoveel problemen hebben betalen wij met elkaar al veel te veel. Eigenlijk zouden ze omdat ze in gebreke blijven ons moeten compenseren vanwege gemist kijkplezier.

Wij betalen voor een goed werkend systeem maar wat je krijgt is bagger en zijn geld zeker niet waard en als unicast voor kpn duurder is is dat een goede reden het probleem op te lossen.

Joepie slaat op het feit dat de box vanmorgen direct starte en beeld en geluid gaf op de tv eigenlijk hij doet wat ie moet doen dat heb ik lang niet meer gehad.

 

Van de soundbar is het jammer maar beter zonder dan ellende en hopen dat KPN meeleest want uit dit verhaal valt wel wat te leren maar eigenlijk denk ik dat ze dit allang wel weten.


Joepie!!!

 

Na gisteren weer gebeld te hebben met KPN en dus geen steek opgeschoten te zijn wel zelf verder blijven zoeken ik zoals het er nu uitziet enige vorderingen gemaakt. Voor mij althans.

 

Ik heb de soundbar ( een Philips) afgekoppeld en heb ik de tuner op unicas gezet hierna GEEN gekke dingen meer gehad en joupie de box starte vanmorgen direct goed op.

Nou wil ik niet te vroeg gaan juichen maar deze joepie!! Is voor deze ene keer dat het goed gaat en hopelijk kan ik dit nu andere dagen ook roepen. Zou een leuk begin van de dag zijn waarvoor dank KPN.

 

 

 

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

😰😰😰

Helaas net weer de box goed moeten krijgen middels een fabrieks reset, het geluid was niet synchroon en dus alle bekende dingen geprobeerd deze weer goed te krijgen maar helaas.

 

Bij installeren vraagt hij om de afstandsbediening te installeren middels knoppen 7/9 in te drukken dan accepteren, dat ging ook niet goed kreeg de Engelse tekst dan dat accepteren toen weer Nederlands en ga zo maar door.

Toen spanning van de box gehaald opnieuw opstarten en ging hij wel door.

Toen installatie gereed was

weer beeld en geluid en bij controle instellingen stond beeld al op unicast ( normaal multicast) en geluid al op stereo ( normaal pastrough)

 

Is dit normaal? Hij wist toch ook alle instellingen bij mijn weten? Je krijgt in het begin wel deze melding.

 

Maar goed hij doet het weer, eerst geen Joupie dus🥺

 


bij controle instellingen stond beeld al op unicast ( normaal multicast) en geluid al op stereo ( normaal pastrough)

 

Voor geluid is stereo de standaard sinds KPN TV+ app 1.118.2 van september 2023:

Per deze update zal bij een nieuwe installatie van de TV+ Box (bij nieuwe klanten, of na een volledige reset) het geluid standaard op Stereo staan in plaats van Automatisch. We zien dat dit minder issues geeft. En we geloven dat klanten die meer eisen stellen aan het geluid, de instelling om dit aan te passen goed kunnen vinden.

 

Voor beeld weet ik het niet.


Weer geen Joupie vandaag, helaas de box gaat weer niet aan.

Ik heb nu de andere box er weer opgezet en deze starte direct geluid ook goed synchroon. De ander wil niet aan.

Instellingen gecontroleerd het beeld stond op multicast dit zo laten staan en geluid stond op pastrough deze op stereo gezet.

5 min later het geluid weer naar pastrough gezet toen geen geluid meer, op automatisch ook geen geluid en dus maar weer naar stereo dan wel geluid. Hier is volgens mij wel iets mis mee.

KPN ers al bekend wanneer er weer een nieuwe update komt?

Ik hoop dat er wat van de huidige problemen opgelost word.


Met een vriendelijke en behulpzame dame van kpn van de experiabox naar de diw7022 nagelopen en op wat kleine puntjes na ( kan evt een verbetering geven zoals HDMI poorten wisselen)  geen problemen gevonden, dus alles zou goed moeten zijn. Ze heeft op afstand de interne  ip poorten gecontroleerd en geen conflicten gevonden, had ik ook niet toen ik dat controleerde.

Moet wel zeggen dat boxje draaide die hele dag al en gaf toen nog geen problemen. Wat ik zelf ook gecontroleerd heb en ook aangepast was deHDMI op ultraspeed zetten poort 1 is altijd de snelste  ( stond de diw7022 op) maar 2 en 3 op ultraspeed gezet. 

Het boxje wat slecht starten wil is gisteren vervangen en heb ik net geïnstalleerd hetgeen probleemloos ging. Dus nu ook met de nieuwste software.

( Mijn dank aan de dame van KPN voor het vervangen van de slechte box).

Alles draait nu goed en wil aan / uit en gelukkig ook weer aan. Nu afwachten of alles goed blijft draaien , een keer een vastloper mag dat had ik met de schotelontvangers vroeger ook. Maar zoals het was🥺 ik heb hoop op verbetering want gevoelsmatig lijkt de box stabieler te draaien en hij lijkt ook sneller te zijn.

 

We blijven het vervolgen, dank aan de mensen die gereageerd hebben.👍🥸


Tja, vanmorgen geluid weer niet synchroon na op unicast gezet te hebben probleem opgelost


Ik heb nu 1 boxje aan staan volgens alle adviezen hier zoals het het beste is en ook 1 boxje waar eigenlijk niets van klopt zoals geadviseerd, ben benieuwd welke eerst de geest geeft.

Nieuwe boxje gaf na 1 dag goed draaien weer problemen , geluid weer niet synchroon te krijgen dus nieuwe installatie gedaan. Unicast was niet voldoende om goed te krijgen.

Ben overigens erg benieuwd naar de nieuwe update die er aan komt hopelijk geeft dat licht aan de horizon.