Skip to main content
Beantwoord

Veel problemmen met tv

  • January 8, 2021
  • 22 reacties
  • 148 keer bekeken

De laatste weken veel problemen met tv, haperen vast lopen, reset na reset maar blijft aantobben. Ook als de pc aanstaat en je wilt een bestandje downloaden, gaat de tv al moeilijk doen. Dit is nooit geweest dus weet eigenlijk niet wat t probleem is, KPN monteur heeft alles aangesloten toen ik lid werd en r is hieraan niets veranderd.

Beste antwoord door Erwin van KPN

@Prrrt . Is dat een switch die IGMP snooping ondersteund? Dat is essentieel voor goede doorgave van itv op lange termijn. 

 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 15, 2021

Hallo @Prrrt ,

Uiterlijk 19 januari 2021 volgt een software-update. Dan zijn de problemen waarschijnlijk wel voorbij. 

 

 


  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2021

Ik hoop t, want is echt niet normaal meer, niet op de pc kunnen als de ander tv kijkt. Alternatief is dan toch Ziggo. Maar ik wacht nog tot volgende week. Bedankt voor de opmerking iig.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2021

Vertel eens wat over je netwerk? Alles netjes bekabeld of gebruik je draadloze verbindingssets of iets dergelijks?


  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2021

Alles is door de KPN monteur aangelegd en gecheckt was allemaal goed en er is nooit iets aan veranderd dus.

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2021

Maar hoe lang geleden? Misschien een stekkertje wat is gaan oxideren.  


  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2021

2 jaar in maart


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 15, 2021

Gebruikt u dit soort dingen? 

 


  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2021

Nee


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Prrrt . Welkom op het forum.

Momenteel is er een actieve storing met itv waarbij het menu heel traag reageert. Wat jij beschrijft klinkt toch anders.

Ik begrijp dat werken met de pc invloed heeft op je tv beleving? Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


  • Auteur
  • Helper
  • January 16, 2021

Ik heb je een berichtje gestuurd.


Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de informatie. Je lijn meet (heel) goed. Snelheid geen gebrek, zo te zien.

Is die tuner rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Of zit er nog een switch of iets dergelijks tussen? Is de kabel die gebruikt is, onbeschadigd? 

Volgens mijn data heb jij twee tuners. Wat gebeurt er als je de tuners omwisselt? 


  • Auteur
  • Helper
  • January 16, 2021

Er zit inderdaad wel een doosje tussen, omdat r niet genoeg poorten beschikbaar zijn, voor de zonnepanelen, dat van die omwisseling heb ik al eens geprobeerd werkt ook niet. En de kabels zijn zoals al een paar keer gezegd niet veranderd sinds aanleg.


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 18, 2021

@Prrrt . Is dat een switch die IGMP snooping ondersteund? Dat is essentieel voor goede doorgave van itv op lange termijn. 

 


  • Auteur
  • Helper
  • January 18, 2021

Weet ik niet t is een splitter, omdat er niet genoeg openingen in de box zaten. Monteur had nog een in de auto liggen is wel een oude. Dus ik denk niet dat ie igmp snooping is, weet ook niet wat t is maar is dat een splitter ofzo? Misschien is dat t wel omdat ik hiervoor nooit problemen heb gehad. Maar nogmaals ik weet t niet. Ik hoor van je.


  • Auteur
  • Helper
  • January 18, 2021

Bij monteur bedoel ik de monteur van de zonnepanelen.


Erwin van KPN
Moderator

Laten we dat eerst even proberen. Ik heb je een switch gestuurd. 


  • Auteur
  • Helper
  • January 18, 2021

Ok probeer ik dat, ik neem contact met jou op als t werkt of niet


  • Auteur
  • Helper
  • January 19, 2021

Ik heb je pakketje ontvangen, maar er zit geen ethernet kabel bij, die zou wel bijgeleverd moeten zijn.


Erwin van KPN
Moderator

Zijn de bestaande kabels niet opnieuw te gebruiken? Zo niet, kan ik wel een kabel toesturen (10meter)


  • Auteur
  • Helper
  • January 20, 2021

Oh dat denk ik wel hoor, ik dacht dat dat misschien een speciale kabel was. Ga er vandaag aan beginnen, zodra ik wat weet neem ik weer contact met je op.


  • Auteur
  • Helper
  • January 22, 2021

Voor zover ik t heb kunnen testen is t probleem weg, bedankt🤘


Erwin van KPN
Moderator

Super! Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.