Skip to main content

De laatste weken veel problemen met tv, haperen vast lopen, reset na reset maar blijft aantobben. Ook als de pc aanstaat en je wilt een bestandje downloaden, gaat de tv al moeilijk doen. Dit is nooit geweest dus weet eigenlijk niet wat t probleem is, KPN monteur heeft alles aangesloten toen ik lid werd en r is hieraan niets veranderd.

Hallo @Prrrt ,

Uiterlijk 19 januari 2021 volgt een software-update. Dan zijn de problemen waarschijnlijk wel voorbij. 

 

 


Ik hoop t, want is echt niet normaal meer, niet op de pc kunnen als de ander tv kijkt. Alternatief is dan toch Ziggo. Maar ik wacht nog tot volgende week. Bedankt voor de opmerking iig.


Vertel eens wat over je netwerk? Alles netjes bekabeld of gebruik je draadloze verbindingssets of iets dergelijks?


Alles is door de KPN monteur aangelegd en gecheckt was allemaal goed en er is nooit iets aan veranderd dus.

 


Maar hoe lang geleden? Misschien een stekkertje wat is gaan oxideren.  


2 jaar in maart


Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Nee


Hoi @Prrrt . Welkom op het forum.

Momenteel is er een actieve storing met itv waarbij het menu heel traag reageert. Wat jij beschrijft klinkt toch anders.

Ik begrijp dat werken met de pc invloed heeft op je tv beleving? Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Ik heb je een berichtje gestuurd.


Dank voor de informatie. Je lijn meet (heel) goed. Snelheid geen gebrek, zo te zien.

Is die tuner rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Of zit er nog een switch of iets dergelijks tussen? Is de kabel die gebruikt is, onbeschadigd? 

Volgens mijn data heb jij twee tuners. Wat gebeurt er als je de tuners omwisselt? 


Er zit inderdaad wel een doosje tussen, omdat r niet genoeg poorten beschikbaar zijn, voor de zonnepanelen, dat van die omwisseling heb ik al eens geprobeerd werkt ook niet. En de kabels zijn zoals al een paar keer gezegd niet veranderd sinds aanleg.


@Prrrt . Is dat een switch die IGMP snooping ondersteund? Dat is essentieel voor goede doorgave van itv op lange termijn. 

 


Weet ik niet t is een splitter, omdat er niet genoeg openingen in de box zaten. Monteur had nog een in de auto liggen is wel een oude. Dus ik denk niet dat ie igmp snooping is, weet ook niet wat t is maar is dat een splitter ofzo? Misschien is dat t wel omdat ik hiervoor nooit problemen heb gehad. Maar nogmaals ik weet t niet. Ik hoor van je.


Bij monteur bedoel ik de monteur van de zonnepanelen.


Laten we dat eerst even proberen. Ik heb je een switch gestuurd. 


Ok probeer ik dat, ik neem contact met jou op als t werkt of niet


Ik heb je pakketje ontvangen, maar er zit geen ethernet kabel bij, die zou wel bijgeleverd moeten zijn.


Zijn de bestaande kabels niet opnieuw te gebruiken? Zo niet, kan ik wel een kabel toesturen (10meter)


Oh dat denk ik wel hoor, ik dacht dat dat misschien een speciale kabel was. Ga er vandaag aan beginnen, zodra ik wat weet neem ik weer contact met je op.


Voor zover ik t heb kunnen testen is t probleem weg, bedankt🤘


Super! Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je mij te vinden.