Skip to main content

Bij mijn moeder thuis is de verbinding van het signaal heel slecht. De modem valt vaak kort weg, om zichzelf weer te herstellen (rood lampje op modem, blauw knipperend, daarna weer groen).

 

En het tv signaal loopt vaak vast. Korte storingen, soms langer. Geluid dat hapert etc. 

Modem en decoder al meerdere keren gereset. Kabels nagekeken en vervangen. Probleem is zowel direct bekabeld als in andere kamer met de homeplugs. 

Lijkt erop dat het signaal wat binnenkomt niet goed is. 

Het probleem komt wisselend terug. Er zijn periodes dat er weinig aan de hand is. Maar ook dat het probleem om de haverklap weer terug komt.

Ik hoop dat er hier en oplossing voor is.

 

 

 

 

 

Dat lijkt toch wel op een storing tussen de experiabox en de centrale. Vul je profiel helemaal in het klantnummer van je moeder. Vul ook de laatste 3 cijfers in van het Ibannummer in waarvan de factuur betaald wordt. Alle gegevens maar prive bij staat zijn alleen te zien voor de medewerker en jezelf. een medewerker pakt dit op maar kan wel een paar dagen duren want het is druk.


Hoi @Voorburg51, welkom hier. 

Jouw moeder ervaart dus een wegvallende verbinding. Dat is niet fijn. Goed dat je haar daarbij helpt. De gegevens uit jouw profiel zijn van haar aansluiting? Ik zie in ieder geval wel een aantal verbrekingen de afgelopen dagen. 

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter? Is deze al eens vervangen? Modem is dus ook al gereset


Hoi @Voorburg51, welkom hier. 

Jouw moeder ervaart dus een wegvallende verbinding. Dat is niet fijn. Goed dat je haar daarbij helpt. De gegevens uit jouw profiel zijn van haar aansluiting? Ik zie in ieder geval wel een aantal verbrekingen de afgelopen dagen. 

Ik ben nu wel heel benieuwd hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter? Is deze al eens vervangen? Modem is dus ook al gereset

 

Hallo Bart,

ja de gegevens zijn van haar aansluiting. Modem is al meerdere malen gereset inderdaad (maar niet de afgelopen dagen). Wat de kabel betreft, dat is de kabel die bij het pakket zat en is inderdaad korter dan twee meter. Ik heb dit met meerdere kabels getest. Dus het probleem zit ook niet in de kabel.


Ik ben even gaan analyseren. Ik zie zo dagelijks ongeveer twee verbrekingen. Lijkt alsof er zelf opnieuw opgestart wordt. Nu wilde ik het modem herstarten/resetten vanaf hier, maar dat lukt mij niet. Mijn vraag is dus of je het zelf wilt doen. Ik hoor graag wat daar uit komt. De rest zit in ieder geval goed. Na de reset kan ik vervolgstappen bepalen. 


Ik ben even gaan analyseren. Ik zie zo dagelijks ongeveer twee verbrekingen. Lijkt alsof er zelf opnieuw opgestart wordt. Nu wilde ik het modem herstarten/resetten vanaf hier, maar dat lukt mij niet. Mijn vraag is dus of je het zelf wilt doen. Ik hoor graag wat daar uit komt. De rest zit in ieder geval goed. Na de reset kan ik vervolgstappen bepalen. 

Hallo Bart.

Handmatig is die verder niet herstart. Alleen vandaag omdat weer geen signaal bleef aanhouden. Ik ben zondag bij mijn moeder. Zal de modem dan resetten.


Graag, ik hoor dan graag als dat gedaan is. Dan gaan we verder kijken. 


Graag, ik hoor dan graag als dat gedaan is. Dan gaan we verder kijken. 

Ik heb de modem nu gereset. En alles werkt nu normaal. Hopelijk is dit nu ook gewoon vanaf afstand mogelijk en/of zijn de storingen voorbij.


Klinkt alsof een reset de problemen hebben verholpen. Door de reset heeft de ontvanger een schone verbinding met ons netwerk gekregen. Mochten er nou wel weer problemen ontstaan, dan hoor ik dat, dan gaan we verder kijken.