Skip to main content
Afgelopen week heeft KPN bekend gemaakt dat op zender 14 Fox Sports 1 word uitgezonden. Gevolg hiervan is dat huidige abonnement houders met Fox Sport met alleen het pakket Nederlands voetbal ook het internationale voetbal erbij krijgen en daardoor 3 euro meer móeten betalen of het gehele Fox Sports pakket er gratis uit kunnen halen.

Ik moet zeggen dat ik het heel apart vind dat iemand die bewust kiest voor het pakket Nederlands voetbal nu in de nieuwe situatie eigenlijk sowieso als verliezer naar voren komt bij KPN. Jaren goede ervaring met KPN, maar moet zeggen dat ik dit een hele rare gang van zaken vind. Het zal ongetwijfeld in de algemene voorwaarde zijn dat KPN dit mag wijzigen, maar ik vind het totaal geen service naar je huidige abonnement houders. Ik ben heel benieuwd hoe KPN tot deze beslissing is gekomen??
Goedemorgen @DanielBar, welkom op het forum. :)



KPN wil graag meer invulling geven aan het hoofdsponsorschap van de Eredivisie. Daarom is ervoor gekozen om Fox Sports 1 op te nemen in het basispakket op kanaal 14.

Dat betekent dus dat elke KPN klant Eredivisie wedstrijden kan kijken zonder extra kosten.



Omdat het Fox Sports Eredivisie pakket dan wel erg karig wordt met 2 zenders voor € 9,99, is er besloten om de twee samen te voegen tot 1 Fox Sports pakket. Zo heb je meer waar voor je geld. Kijk je de andere zenders liever niet dan kan je het pakket uiteraard uitzetten en alsnog op kanaal 14 zonder extra kosten het Nederlandse voetbal blijven volgen!



Heb je ook mobiel bij ons en heb je het Fox Sports Eredivisie pakket als gratis zenderpakket, dan blijft deze gratis.
Jaa precies, dat begrijp ik ook uiteraard. Echter dan is het toch logischer om een pakket ertussen te zetten van bijvoorbeeld 6,00 euro voor de 2 extra zenders. Uiteindelijk word je favoriete club natuurlijk niet altijd uitgezonden op Fox Sport 1, dus wil een voetballiefhebber als ik ook die 2 extra zenders hebben. Natuurlijk ben ik ook niet gek, ik snap wel dat het verdienmodel voor KPN/Fox Sports dan anders uitpakt. Alleen voor je huidige abonnement houders blijf ik het apart vinden.



Maar goed ik heb inmiddels mijn verlies genomen met de 3 euro, het gaat ook niet om mega bedragen als afnemer. Des te aparter vind ik dat KPN op die manier ''in mijn ogen'' profiteert.
Mocht je Compleet zijn, dan kun je natuurlijk ook altijd voor kiezen om Fox Sports als onderdeel van Compleet te kiezen. Scheelt toch weer.