Skip to main content

MEt het gebruik en tevens contact met service+ heb ik een aantal 'verbeteringen’ op een rij gezet voor de tv + ontvanger:

1 - bleutooth audio werkt niet met de tv+ app 

audio werkt volledig onder android tv omgeving maar zodra tv+ wordt opgestart is al het geluid weg.

tervens zou het mooi zijn om het volume te kunnen wisselen, dus tv of bleutooth volume..

2 - screensaver tv+ problemen,

het lijkt erop dat de screensaver problemen geeft met de tv+ app, als ik hem uit de screensaver haal komt er een opstartscherm van tv+ hierin blijft hij hangen: (dit ontdekt tijdens contact met service+

3 -NA enige tijd gebruik apps tv kijken ed , lijkt de ontvanger traag te reageren met wisselen van zender

Na omzetten naar andere zender krijg ik eerst zwart beeld met de zendervermelding onderin, dan wordt na een 10sec het beeld kort zwart en schakelt de zender in.

tijdelijke oplossing die lijkt te werken:

dmv ontwikkelaarsstand het aantal achtergrondapps verlaagd naar 3, dit lijkt het beter te maken…

4 - audio loopt niet synchroon in het home menu (achtergrondbeeld loopt voor op de audio)

NAV een gesprek met service + heb ik dit opgesomd, zo kunnen de ontwikkelaars problemen herkennen en oplossen.

Mischien is het handig als er nog kleine fouten zijn om die hierbij ook te vermelden:-)

 

 

ps ik zie dat er android 11 op staat , ik weet dat deze ook een aantal issues heeft. dit heb ik met de telefoon ondervonden. Ditis het opgelost door android 12...


Nog een ding, 

 

zo af en toe krijg je de melding dat de remote geen verbinding heeft. Supergrote melding links in beeld.

Druk je op een knop dan werkt de knop gewoon.

Ik zou graag zien dat je de melding over de afstandsbediening uit kon zetten.


dit heb ik nog niet meegemaakt. wij hebben 3 ontvangers waaebij dit nog niet is voorgekomen 

wel een tip: er moet een spaarstand op elke ontvanger ivm stroomverbruik te verlagen.

deze uitschakelen lost veel fouten op die kunnen voorkomen. spaarstanden zijn leuk,elk kastje voor de eu heeft dit erop zitten ,ik schakel dit als eerste uit. 


dit heb ik nog niet meegemaakt. wij hebben 3 ontvangers waaebij dit nog niet is voorgekomen 

wel een tip: er moet een spaarstand op elke ontvanger ivm stroomverbruik te verlagen.

deze uitschakelen lost veel fouten op die kunnen voorkomen. spaarstanden zijn leuk,elk kastje voor de eu heeft dit erop zitten ,ik schakel dit als eerste uit. 

spaarstand gebruik ik ook idd niet.
Gewoon de stekker eruit savonds


aanvulling: 

geluidsniveau tv+ is veel lager als die van de apps. dot varieerd ook 

 

 


helaas is het na de laatste update niet veel beter geworden.

amstel live liep geluid niet synchroon en het geluid stopte terwijl beeld doorliep( dit had ik voor vv van hd kabel ook)

 


@Steffen14 Bedankt voor bevindingen. 

We werken hard om de TV+ ontvanger te verbeteren. 

Voor updates kun je het TV+ update topic in de gaten houden. 

Ook kun je het topic bekende bevindingen voor TV+ in de gaten houden. 

Hier worden updates en bevindingen als eerste gedeeld. 


hallo, 

 

de eerste link krijg ik een vensrr voor insiders..

daar kom ik niet in

 


@Steffen14 Excuus, je hebt gelijk. 

Ik heb de link aangepast. Als het goed is kun je deze nu wel bereiken! 


hier een up to date problemenlijst na uodate firmware 0.20.8:

1 bleutooth tv+app werkt nu, alleen de volume op de headset is niet te regelen via de ab.als de ab is geprogrameerd voor tv bediening.

evt optie om de volumeregeling voor bleutooth ergens in te bouwen net zoals een android telefoon dat heeft? 

en ook de maximale volume is erg laag bij mij.

2 geluidsniveau veel ste laag tov andere randapparatuur.

 

3 het koppelen van een bleutooth headset of dergelijke is extreem omslachtig. kan er een knop komen om de bleutooth koppelingsmode te activeren?

4 startscherm zelf meer mogen bepalen:

eerst komt de tv+ op de eerste rij tweede rij staat aanbevolen door kpn.

persoonlijk zou ik tv+ eerst en dan mijn eigen apps op mijn volgorde willen.

 

Admin: topics samengevoegd


@steffen1 Ik zie een aantal dingen bij je gebeuren. 

  • Je hebt zo te zien 2 accounts op het forum. steffen1 en Steffen14. Dit is niet toegestaan, je mag slechts 1 account hebben. Welk account wil je graag behouden? Dan zorg ik dan het andere account inactief wordt. 
  • Ik zie je in verschillende topics reageren, waardoor je ook op verschillende plekken geholpen wordt. Hierdoor ontstaat dubbel werk. Dit is niet handig en ook niet volgens de huisregels. Ik wil je dan ook vragen zo veel mogelijk 1 topic aan te houden. 
  • Ook zie ik dat je vaak reageert in de product updates. En dat hier regelmatig een troubleshoot situatie uit ontstaat. Hier zijn de product updates niet voor bedoelt. Als je geholpen wil worden met de situatie dan kun je dus hieronder reageren. 

 

Dus, om hier verder te gaan en terug te komen op je punten. 

  1. Ik kan mij voorstellen dat dit voor jou handig zou zijn. Maar ik moet je teleurstellen, een optie om je headset te bedienen met de afstandsbediening staat niet op de planning. 
  2. In een ander topic geef je aan dat je het verschil in geluid ook hebt als er geen randapparatuur aangesloten is. Dus ook alleen met de TV+ ontvanger en het geluid van de tv of bijvoorbeeld een headset ervaar je het grote verschil in geluid? 
  3. Het koppelen van bluetooth apparaten kan via een stappenplan in het menu. Ongeveer vergelijkbaar als het koppelen met andere apparaten. Er is ook een kennisbank artikel over het koppelen van bluetooth apparaten met TV+.
  4. Het aanpassen van het beginscherm staat ook in het feature requests topic van wjb.  Dit is een wens voor de toekomst. Op dit moment kan het inderdaad helaas nog niet. 

Mocht je dus in de toekomst vragen hebben of een reactie willen achterlaten kan het in dit topic. Mocht je toch reacties plaatsen in andere topics worden deze samengevoegd of verwijderd. Als het vaker gebeurt volgt een waarschuwing. Als het daarna nog gebeurt volgt een ban. 


@steffen1 Ik zie een aantal dingen bij je gebeuren. 

  • Je hebt zo te zien 2 accounts op het forum. steffen1 en Steffen14. Dit is niet toegestaan, je mag slechts 1 account hebben. Welk account wil je graag behouden? Dan zorg ik dan het andere account inactief wordt. 
  • Ik zie je in verschillende topics reageren, waardoor je ook op verschillende plekken geholpen wordt. Hierdoor ontstaat dubbel werk. Dit is niet handig en ook niet volgens de huisregels. Ik wil je dan ook vragen zo veel mogelijk 1 topic aan te houden. 
  • Ook zie ik dat je vaak reageert in de product updates. En dat hier regelmatig een troubleshoot situatie uit ontstaat. Hier zijn de product updates niet voor bedoelt. Als je geholpen wil worden met de situatie dan kun je dus hieronder reageren. 

 

Dus, om hier verder te gaan en terug te komen op je punten. 

  1. Ik kan mij voorstellen dat dit voor jou handig zou zijn. Maar ik moet je teleurstellen, een optie om je headset te bedienen met de afstandsbediening staat niet op de planning. helaas, dit is voor mensen met gehoorproblemen en darvoor de bekende bleutooth gehoorapparaten hebben juist een top functie
  2. In een ander topic geef je aan dat je het verschil in geluid ook hebt als er geen randapparatuur aangesloten is. Dus ook alleen met de TV+ ontvanger en het geluid van de tv of bijvoorbeeld een headset ervaar je het grote verschil in geluid? d dit is een blijvend probleem, helaas zie ik alleen kpn medewerkers die reactie geven .hopelijk zijn er meer mensen die dit kunnen gaan uitvoeren Éen klacht is te weinig.
  3. Het koppelen van bluetooth apparaten kan via een stappenplan in het menu. Ongeveer vergelijkbaar als het koppelen met andere apparaten. Er is ook een kennisbank artikel over het koppelen van bluetooth apparaten met TV+. dit klopt, vond het erg omslachtig. ook benaming is geen bleutooth , vind het zelf fijn als het makkelijker is om iets te koppelen zoals toestenbord muis ed.. 
  4. Het aanpassen van het beginscherm staat ook in het feature requests topic van wjb.  Dit is een wens voor de toekomst. Op dit moment kan het inderdaad helaas nog niet. top met favourieten kom je een eidn , als je zelf maar direct de volgorde maakt die je zelf wil.alleen het uitschakelen van kpn stelt voor ed zou fijn zijn. kon bij de mitv box standaard.

Mocht je dus in de toekomst vragen hebben of een reactie willen achterlaten kan het in dit topic. Mocht je toch reacties plaatsen in andere topics worden deze samengevoegd of verwijderd. Als het vaker gebeurt volgt een waarschuwing. Als het daarna nog gebeurt volgt een ban. 

zoals al bij jullie aangegeven: ik ben niet degene die dit alleen doet. alles waar ik een aparte topic van maakt gebeurd niets tot nauwelijks wat mee. de lijst die door wjb is gemaakt wordt niet aangevuld met nieuwe isseus.  helaas moet ik dan onder de update een reactie zetten waar op in gegaan wordt.

bij deze zal ik het proberen anders te doen. en hopen dat het probleem wordt opgelost.

ps volgende keer een prive bericht graag. dit voelt niet goed als iedereen dit leest. 


ik zie het probleem van mijn dubbele account. is een fout van kpn.

door problemen moest ik een ander email adres gebruiken , ik kan zelf niet email aanpassen van #steffen14. die moet anders steffen1 moet weg.

weer bij wie moet ik daarmee zijn?


@steffen1 Ik zie in je bericht nog niet terugkomen welk account je wil verwijderen. Zoals aangegeven kun je niet beide accounts behouden. 

Wil je @steffen1 steffen1 laten bestaan en mag @Steffen14  verwijderd worden? 

En zou je nog antwoord kunnen geven op punt 2? 

  • In een ander topic geef je aan dat je het verschil in geluid ook hebt als er geen randapparatuur aangesloten is. Dus ook alleen met de TV+ ontvanger en het geluid van de tv of bijvoorbeeld een headset ervaar je het grote verschil in geluid? d dit is een blijvend probleem, helaas zie ik alleen kpn medewerkers die reactie geven .hopelijk zijn er meer mensen die dit kunnen gaan uitvoeren Éen klacht is te weinig.

Je geeft aan dat het blijvend probleem is. Maar geeft geen antwoord op de gestelde vraag. 

Jammer om te lezen dat je handeling betreft bluetooth apparaten koppelen lastig vind. Dit zie ik bij andere klanten niet terugkomen. 

 

Als je geen reactie in dit topic krijgt kun je nog een reactie achterlaten. Ook hoop ik dat je begrijpt dat we niet aan alle specifieke eisen die jij hebt kunnen voldoen. Voor andere klanten zijn er namelijk weer andere wensen. 

Overigens is deze reactie bewust openbaar. 1 omdat het al vaker aangegeven is. En 2 zodat ook andere forumgebruikers hier van kunnen leren. 


@steffen1 Ik zie in je bericht nog niet terugkomen welk account je wil verwijderen. Zoals aangegeven kun je niet beide accounts behouden. 

Wil je @steffen1 steffen1 laten bestaan en mag @Steffen14  verwijderd worden? 

En zou je nog antwoord kunnen geven op punt 2? 

  • In een ander topic geef je aan dat je het verschil in geluid ook hebt als er geen randapparatuur aangesloten is. Dus ook alleen met de TV+ ontvanger en het geluid van de tv of bijvoorbeeld een headset ervaar je het grote verschil in geluid? d dit is een blijvend probleem, helaas zie ik alleen kpn medewerkers die reactie geven .hopelijk zijn er meer mensen die dit kunnen gaan uitvoeren Éen klacht is te weinig.

Je geeft aan dat het blijvend probleem is. Maar geeft geen antwoord op de gestelde vraag. 

Jammer om te lezen dat je handeling betreft bluetooth apparaten koppelen lastig vind. Dit zie ik bij andere klanten niet terugkomen. 

 

Als je geen reactie in dit topic krijgt kun je nog een reactie achterlaten. Ook hoop ik dat je begrijpt dat we niet aan alle specifieke eisen die jij hebt kunnen voldoen. Voor andere klanten zijn er namelijk weer andere wensen. 

Overigens is deze reactie bewust openbaar. 1 omdat het al vaker aangegeven is. En 2 zodat ook andere forumgebruikers hier van kunnen leren. 

sorry, beetje lastig uit te leggen.

steffen1 mag geheel weg, ik heb net bekeken alles zit op steffen14.

ps mijn wens is geen wens. het is een verbetering😏 ps ik heb zelf al eens aangegeven dat het beter is alle apart te houden voor overzicht, exuses dat ik er zelf niet aan heb gehouden. 

 


de volgende problemen ondervind ik na de laatste update:

1 overschakelen naar andere zender krijg ik eerst zwart beeld met onderin de zenderbalk, na 2 a 3 sec. wordt beeld zwart en start hij de zender op.

2 vanuit een willekeurige app terug naar tv+ moet de tv+ ,app, geheel opnieuw opstarten

verder zijn de andere topics van mij niet opgelost.

ik merk ook geen verschil tov de vorige firmware. alleen het verbeteren van de koptelefoon werkend gemaakt op de tv+app.

alles getest  bedraad en niet bedraad.

 

Admin: bericht en de reacties erop samengevoegd met bestaand topic


@steffen1 (volgens mij heb jij meerdere namen op het forum).

 

Reset de DIW7022

Houdt de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

Meestal is het probleem daarna over. 

 

En @steffen1 

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.😉

Moderators kijken ook mee en geven problemen door aan de ontwikkelaars of komen met een perfecte oplossing.

Ik denk dat je geduld moet hebben.😉


@steffen1 (volgens mij heb jij meerdere namen op het forum).

hier wordt aa gewerkt steffen1 probeer ik te houden. 

Reset de DIW7022

Houdt de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten.

Meestal is het probleem daarna over. 

al gedaan werkt helaas niet

En @steffen1 

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.😉

Moderators kijken ook mee en geven problemen door aan de ontwikkelaars of komen met een perfecte oplossing.

Ik denk dat je geduld moet hebben.😉

quote service+ :

via het forum worden de verbeteringen doorgevoerd. alle klachten en verbeteringen komen via het forum bij de ontwikkelaar terecht.mits de moderator het een reele klacht vind. service+ krijgt na alle doorvoeringen van de updates soms door dat het is gewijzigd. 

 

 


@steffen1 tijdens het zappen een zwart beeld is normaal de overgang naar de andere zender.

Tenminste het moment geen 3 sec

Hier is niets vreemds aan.

De zapp snelheid gaat de goede kant op.

Wat betreft punt 2 adviseer ik uw de return knop te gebruiken.

Dus klaar met app gebruik dan return en dan huisje voor live situatie.

Suc6


@steffen1 tijdens het zappen een zwart beeld is normaal de overgang naar de andere zender.

Tenminste het moment geen 3 sec

Hier is niets vreemds aan.

De zapp snelheid gaat de goede kant op.

Wat betreft punt 2 adviseer ik uw de return knop te gebruiken.

Dus klaar met app gebruik dan return en dan huisje voor live situatie.

Suc6

extra stap erbij dus... 😏


@steffen1 tijdens het zappen een zwart beeld is normaal de overgang naar de andere zender.

Tenminste het moment geen 3 sec

Hier is niets vreemds aan.

De zapp snelheid gaat de goede kant op.

Wat betreft punt 2 adviseer ik uw de return knop te gebruiken.

Dus klaar met app gebruik dan return en dan huisje voor live situatie.

Suc6

extra stap erbij dus... 😏

Gewoon even wennen aan een andere manier van tv kijken.

Mijn inziens is de STB steeds stabieler aan het worden als ik het vergelijk met een maand of 2 geleden bv.

Dus laten we positief blijven.

mvg


Hallo @steffen1 naar aanleiding van jouw topic:

 


Gaan we je andere account opheffen.


Een beetje moderne soundbar werkt gewoon via Audio Return Chanel (ARC) van de TV, een versterker doet dat ook of anders loopt het via Glasvezel. Het volume heeft niets met de HDMI versie te maken. Ik heb destijds wel verschil gemerkt toen ik nog geen HDMI-ARC gebruikte en nog noodgedwongen de Box+ op ‘stereo’ moest zetten vanwege een tekortkoming in de software toen, er zat inderdaad best een verschil tussen live en opgenomen en/of uitgesteld kijken, maar niet zoveel dat je de interne speakers van de TV ermee opblaast.  Ik adviseer je om de soind-setting van de Box+ op Dolby MOL te zetten. Daarmee waren mijn problemen met de audio helemaal opgelost. 

thnx helaas dit werkt niet met een hifi installatie en ik heb alleen stereo.met een sub erbij. als muziek,freak, heb je niet meer nodig.

ps moderator dit mag verplaatst worden naar mijn topic hierover👍

  


@steffen1 tijdens het zappen een zwart beeld is normaal de overgang naar de andere zender.

Tenminste het moment geen 3 sec

Hier is niets vreemds aan.

De zapp snelheid gaat de goede kant op.

Wat betreft punt 2 adviseer ik uw de return knop te gebruiken.

Dus klaar met app gebruik dan return en dan huisje voor live situatie.

Suc6

extra stap erbij dus... 😏

Gewoon even wennen aan een andere manier van tv kijken.

Mijn inziens is de STB steeds stabieler aan het worden als ik het vergelijk met een maand of 2 geleden bv.

Dus laten we positief blijven.

mvg

kleine update:

de extra stap is nauwelijks nog nodig.

dat scheelt weer. wel af en toe de langere pauze tijd tussen de zenders is lastig.

na de laatste update en nu 1 dag verder begint het veel stabieler te worden. het lijkt erop dat alles eerst een tijde moet draaien voordat het soepeler werkt. , iemand zelfde ervaringen?

kan android zijn. vergelijkend met en telefoon worden de apps na een x tijd sneller door prio,w die android zelf genereerd.