Skip to main content

Ik heb 2 punten.

1. Het is misschien een idee om een soort timer in te bouwen waarin je kunt aangeven dat na die tijd het kastje zelf uitgaat. Nu alleen voor het scherm. Goed voor  het energieverbruik. 

2. Soms als ik de gids open blijft het kastje niet op de zender staan waar ik naar aan het kijken ben. Hij springt dan terug naar de zender die ik daarvoor bekeken heb, zelfs na een paar uur.  Misschien is daar iets aan te doen. 

Ik heb 2 punten.

1. Het is misschien een idee om een soort timer in te bouwen waarin je kunt aangeven dat na die tijd het kastje zelf uitgaat. Nu alleen voor het scherm. Goed voor  het energieverbruik. 

2. Soms als ik de gids open blijft het kastje niet op de zender staan waar ik naar aan het kijken ben. Hij springt dan terug naar de zender die ik daarvoor bekeken heb, zelfs na een paar uur.  Misschien is daar iets aan te doen. 

Beste Hans

Wat betreft punt is er een ECO stand daar kan je wat opties instellen bv het uitschakel van de STB na een aantal uur dus deze optie is er.

Punt 2 Bij het wisselen of anders als je in het portal zit startscherm klopt het mijn inziens dat je terug gaat naar de laatste zender die bekeken is.

Bij oudere STB’s is dit ook zo.

mvg


Bedankt voor je feedback, @Hans H.

Voor punt 1 hebben we de eco stand, zoals Thijs al aangeeft.

Voor punt 2, bedoel je daarmee dat hij dan in de gids verspringt naar de vorige zender? Dus, je keek naar NPO 3, en daarna ben je naar Eurosport gaan kijken. En een uurtje later open je de gids, en dan springt hij, in de gids, automatisch naar NPO 3? Of springt dan echt het tv beeld terug naar NPO 3?

Beide gevallen zou niet moeten voorkomen, vandaar dat ik verduidelijking vraag. Hoe lang is het geleden dat je jouw TV+ Box hebt herstart (dat hij dus echt even helemaal uit is geweest)? Als dit al even geleden is, wil je dat eens doen? Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven op de afstandsbediening even ingedrukt te houden. Je krijgt dan een keuzemenu met ook een herstart optie. Ik ben benieuwd of het verspringen daarna nog steeds voorkomt.


@Hans H. 

Als je in de gids zit en terug wil naar de zender, dan moet je opnieuw op de knop gids klikken.

Dan gaat hij terug naar de zender waar je was.


Wat betreft ecostand. Die ken ik. Maar bij het oude kastje kon ik aangegeven dat bv. na 4 uur het kastje zelf uitging.

Bij dit  nieuwe kastje is dat niet mogelijk.  ,'s morgenvroeg staat hij nog steeds aan,  als ik het niet zelf heb uitgezet. 

Wat betreft punt 2. Gebeurt precies zoals je het beschrijft. Heb het kastje geregeld aan en uitgezet en opnieuw opgestart.  Geen verschil.  Gr. Hans. 


@Hans H. 

 

Als je in de tv CEC aanzet en ook op de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) CEC aanzet, dan hoef je alleen de DIW7022 aan of uit te zetten en wordt de tv door de DIW7022 aan / uit gezet.


Wat betreft ecostand. Die ken ik. Maar bij het oude kastje kon ik aangegeven dat bv. na 4 uur het kastje zelf uitging.

Bij dit  nieuwe kastje is dat niet mogelijk.  ,'s morgenvroeg staat hij nog steeds aan,  als ik het niet zelf heb uitgezet. 

Ah, op die manier. Neem ik mee als feedback richting het tv team, Hans.

 

 

Wat betreft punt 2. Gebeurt precies zoals je het beschrijft. Heb het kastje geregeld aan en uitgezet en opnieuw opgestart.  Geen verschil.  Gr. Hans. 

Helaas is me dan nog niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is. Ik beschreef namelijk twee dingen:

 

Bedoel je daarmee dat hij dan in de gids verspringt naar de vorige zender? Dus, je keek naar NPO 3, en daarna ben je naar Eurosport gaan kijken. En een uurtje later open je de gids, en dan springt hij, in de gids, automatisch naar NPO 3?

of

Of springt dan echt het tv beeld terug naar NPO 3?

Met deze bedoel ik dan, met hetzelfde voorbeeld van je keek naar NPO 3 en daarna naar Eurosport. En dan open je de gids, en de gids is netjes Eurosport. Maar als je dan de gids weer verlaat is je tv beeld weer NPO 3?

 

En, gisteren is een update uitgebracht voor de TV+ Box met daarin ook wat bug fixes rondom de gids. Ervaar je dit probleem nu nog steeds? Want dan neem ik dit ook mee richting het tv team.


Wat betreft ecostand. Die ken ik. Maar bij het oude kastje kon ik aangegeven dat bv. na 4 uur het kastje zelf uitging.

Bij dit  nieuwe kastje is dat niet mogelijk.  ,'s morgenvroeg staat hij nog steeds aan,  als ik het niet zelf heb uitgezet. 

Ah, op die manier. Neem ik mee als feedback richting het tv team, Hans.

 

 

Wat betreft punt 2. Gebeurt precies zoals je het beschrijft. Heb het kastje geregeld aan en uitgezet en opnieuw opgestart.  Geen verschil.  Gr. Hans. 

Helaas is me dan nog niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is. Ik beschreef namelijk twee dingen:

 

Bedoel je daarmee dat hij dan in de gids verspringt naar de vorige zender? Dus, je keek naar NPO 3, en daarna ben je naar Eurosport gaan kijken. En een uurtje later open je de gids, en dan springt hij, in de gids, automatisch naar NPO 3?

of

Of springt dan echt het tv beeld terug naar NPO 3?

Met deze bedoel ik dan, met hetzelfde voorbeeld van je keek naar NPO 3 en daarna naar Eurosport. En dan open je de gids, en de gids is netjes Eurosport. Maar als je dan de gids weer verlaat is je tv beeld weer NPO 3?

 

En, gisteren is een update uitgebracht voor de TV+ Box met daarin ook wat bug fixes rondom de gids. Ervaar je dit probleem nu nog steeds? Want dan neem ik dit ook mee richting het tv team.

 

Ik heb het probleem nog niet weer gehad. Schijnt nu opgelost te zijn.

Gr. Hans. 


Waarom nou wéér een topic. Terwijl hier een prima topic voor is. Eén topic, wel zo overzichtelijk.

 


Ik heb het probleem nog niet weer gehad. Schijnt nu opgelost te zijn.

Gr. Hans. 

Goed om te horen, Hans! Mocht het toch nog een keer gebeuren, laat maar weten.


Helaas, het probleem bestaat nog steeds.

's morgens naar zender 21 gekeken. Kastje uitgezet.

's middags gekeken naar zender 47.

Gids geopend. Zender sprong terug naar zender 21.

Het gebeurt niet vaak maar af en toe.

 

Gr. Hans.


In de gids kun je óók met de cijfertoetsen naar een andere zender. Handig, vind ik zelf.


Gek, Hans. Ik neem het mee in de feedback deze week.


Hoi, Erik. Nou ik dit zo lees…

Van het weekend 221 espn 1 aan. Met openen gids via de gids knop kwam rechtsboven in de inzet tot 2 x toe NPO 1.

Ook vaak met openen via gids knop en dan is de gids niet te bedienen.

Via menu naar gids gaat (dan) wel goed.


ik ervaar over punt 2 dat als ik op de home knop druk de zender ook verspring meestal naar npo 1

ik ervaar dit ook vervelend


ik ervaar over punt 2 dat als ik op de home knop druk de zender ook verspring meestal naar npo 1

ik ervaar dit ook vervelend

Wat er hoort te gebeuren als je op Home drukt, is dat je teruggaat naar het Startscherm. En dat daar dan de zender die je keek nog voorgeselecteerd staat in de Nu op TV rij. Druk je dan nóg een keer op Home, dan gaat de Nu op TV rij terug naar NPO 1. 

Kan het zijn dat je per ongeluk dubbel op de Home knopt drukt, @Marco van O.? Of dat je hem onbewust wat te lang ingedrukt houdt waardoor de TV+ Box het leest als 2x drukken. Zou je eens willen experimenteren of dit beter gaat als je probeert de Homeknop minder lang in te drukken?


@Erik_ 

het is verschillend soms doet hij het wel en soms niet bij het kort indrukken 

waar het nu in zit weet ik niet 

als ik er achter kom hoor je het uiteraard


Kort op HOME drukken geeft startscherm.

Lang (>1sec) op HOME drukken geeft Apps scherm.

Dit gedrag hoort zo bij Android-TV. Is bijvoorbeeld ook op mijn Nokia 8000 het geval.


@PeterG

Het gaat erom dat hij van zender veranderd als je kort op de home knop drukt


@Hans H.@PeterG, over het verspringen van de zender na/bij gidsgebruik: hier kunnen we niet direct iets mee. We gaan dieper onder water veranderingen doorvoeren in hoe de gids technisch gezien werkt. Dit om te zorgen dat het geluid niet meer onderbreekt als je de gids opent. Als dat voltooid is, kunnen we kijken of dit probleem er nog is. Zo ja, dan kijken we er dan verder naar. Houd de Product Updates in de gaten om te zien wanneer de gidsverandering doorgevoerd wordt.

 

@Marco van O., die homeknop is tricky. Het kan zijn dat bij jouw afstandsbediening de homeknop een beetje krakkemikkig is. En daardoor jouw enkele druk op de knop wel als twee interpreteert waardoor je uitkomt op het hoofdscherm met NPO 1 geselecteerd in plaats van de zender die je keek. Kan ook zijn dat het een bugje is. We hebben er eentje waarbij dit kan gebeuren, maar die is zo zeldzaam dat we er nog niet aan toegekomen zijn hem te fixen. Gaat nog wel komen. Ook daarvoor verwijs ik graag naar Product Updates. Als het daarna nog voorkomt, dan zal het eerder aan je afstandsbediening liggen.