Skip to main content

Ik heb op het forum lopen zoeken maar ik vond niet zo snel een oplossing.

Onze afstandsbediening verliest meerdere keren per dag de verbinding met de tv+ box, ik heb inmiddels al de batterijen vervangen en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld. Inmiddels zie ik alle info over de afstandsbediening in het menu staan, maar helaas blijft hij de verbinding verbreken het lijkt wel of die in standby gaat ofzo.

Iemand een idee wat te doen?

Vanavond nog even de afstandsbediening een reset gegeven maar nu koppelt hij niet meer met de box, hij blijft hangen bij koppelen ook met nieuwe batterijen erin.

Nu voor nood even de afstandsbediening van een chromecast gepakt.


Als u de blauwe en rode knoppen tegelijk inhoudt dan reset u de afstandsbediening.
Wellicht dat er mogelijk een andere afstandsbediening weer controle wilt terugpakken.
Als eens geprobeerd de batterijen eruit te halen van de TV of andere apparaten (afstandsbedieningen) die hierop aangesloten zijn?


Hij is gereset door de blauwe en rode knoppen in te drukken, en nu koppelt de afstandsbediening niet meer. Er is verder niks in de buurt wat hem tegen werkt, ik heb de afstandsbediening ook direct bij de tv+ box neer gelegd zonder resultaat.

Enige apparaat wat er op aangesloten zit is een lg tv, ook met die afstandsbediening zonder batterijen weigert de tv+ afstandsbediening.


7+9 tegelijk inhouden. Je krijgt dan weer een zwart scherm dat hij wilt koppelen met uitleg.


7+9 tegelijk inhouden. Je krijgt dan weer een zwart scherm dat hij wilt koppelen met uitleg.

Klopt maar hij koppelt niet.


Vaag,  batterijen zijn eruit opnieuw gekoppeld op twee manieren.
Misschien een hikje in de iTV+?.
Je kunt hem resetten zit een klein gaatje op de achterkant van ontvanger.
Mocht dat niet helpen dan adviseer ik je te bellen naar de klantenservice. 0800-0402.
Of wellicht dat een moderator of andere gebruikers iets voor je kunnen betekenen.


Gekke is dat de afstandsbediening van de chromecast (4k) wel meteen koppelt, en dat is ook een Bluetooth verbinding.

Ik denk daarom ook dat de fout bij de afstandsbediening zit en niet bij de tv+.


Ik heb geen idee of het verschil maakt, maar wie weet: kun je met de Chromecast afstandsbediening naar Instellingen (tanddwiel rechtsboven), Apparaatinstellingen, Apparaat » Afstandsbedieningen en accessoires?

Daar staat ook een optie “Accessoire toevoegen” om de TV+ Box te laten zoeken naar apparaten. Of daar misschien een oude koppeling van de “KPN Afstandsbediening L8” verwijderen?

 

Instellingen, Afstandsbedieningen en accessoires, Accessoire toevoegen.
KPN Afstandsbediening L8, Koppeling ongedaan maken.

 


Er staat geen oude koppeling meer in die verwijst naar de kpn afstandsbediening L8.


Laten zoeken (“Accessoire toevoegen”) helpt ook niet met koppelen? Maar dat is natuurlijk hoe dan ook geen oplossing voor je eerste probleem. En zoals je al schreef:

 

Ik denk daarom ook dat de fout bij de afstandsbediening zit en niet bij de tv+.

Maar hoe je dan aan een nieuwe komt? (Je kunt alvast wat persoonlijke details in je profiel zetten zodat moderators misschien een nieuwe kunnen sturen als ze dit lezen…? 🤞)


Oh, misschien een nieuwe aanvragen zoals hier beschreven?

 


Laten zoeken (“Accessoire toevoegen”) helpt ook niet met koppelen? Maar dat is natuurlijk hoe dan ook geen oplossing voor je eerste probleem. En zoals je al schreef:

 

Ik denk daarom ook dat de fout bij de afstandsbediening zit en niet bij de tv+.

Maar hoe je dan aan een nieuwe komt? (Je kunt alvast wat persoonlijke details in je profiel zetten zodat moderators misschien een nieuwe kunnen sturen als ze dit lezen…? 🤞)

Nee laten zoeken (accessoire toevoegen) werkt ook niet.

Gegevens staan in mijn profiel.

 


Even een test gedaan ik kan de afstandsbediening wel koppelen aan de chromecast 4k, en dat werkt zonder problemen maar koppelen aan de tv+ box lukt gewoon echt niet.

Nu heb ik op de tv (lg) en op de tv+ hdmi cec aangezet en getest, nu wil het geval dat ik niet met de numerieke toetsen van kanaal kan veranderen met de lg afstandsbediening. Weet hier iemand iets op?


Oh, misschien een nieuwe aanvragen zoals hier beschreven?

 

Zag nu je link pas we hebben een nieuwe besteld.

Bij de chromecast 4k verloor die ook de verbinding.


Laat even weten of die nieuwe het wel goed doet, @Basdekruijf .  Aangezien ik het hier vaker voorbij zie komen wil ik het graag gaan inventariseren. 


@Erwin_ ik laat het in dit topic weten of de nieuwe het wel goed doet.


De afstandsbediening bediening is binnen en gekoppeld aan de tv+ box, ik ben benieuwd of de software versie de juiste is. De versie die er nu op staat is 0625.01.10.


Mocht je het niet weten: via instellingen » Apparaat » Afstandsbedieningen en accessoires, kun je bij “KPN Afstandsbediening L8” kiezen voor “Afstandsbedieding software bijwerken”. Blijven kijken, want de melding als er geen update is, is maar kort in beeld.

Trouwens, bij instellingen » Informatie staat hier bij “Afstandsbediening versie” alleen maar “Ophalen...”. Hetzelfde geldt voor de batterijstatus. Werkt verder prima dus dat is hier geen paniek.

 

Afstandsbediening versie: Ophalen...

 

Batterijstatus: Ophalen...


@Arjan van B ik kan alle informatie zien van de afstandsbediening, maar ik ben benieuwd of de afstandsbediening ook de laatste versie van de software heeft.

De software update geeft aan dat er een nieuwe versie is maar download hem niet, kan een bug zijn of ik heb de laatste versie vandaar mijn vraag.


Na een herstart zie ik hier wel de huidige versie (en het batterijniveau, 100%), en dat is 0265.02.02. En hier geen nieuwe versie beschikbaar, dus 0265.02.02 lijkt me de laatste.

 

De versie die er nu op staat is 0625.01.10.

Die 0625 lijkt me een tikfout?

 

Afstandsbediening versie: 0265.02.02

Ja klopt dat is een typfout, maar er is dus een iets nieuwere versie.

Vandaag eens kijken of ik deze erop krijg.


De laatste versie staat er nu op, nu kijken hoe het gaat tot nu toe lijkt hij de verbinding vast te houden.


@Erwin_  helaas de nieuwe verliest ook zijn verbinding.


Dan ga je toch aan de tuner zelf denken. Je hebt er ééntje of  meerdere?  


Dan ga je toch aan de tuner zelf denken. Je hebt er ééntje of  meerdere?  

Wij hebben er eentje.


Reageer