Skip to main content

Ik heb op het forum lopen zoeken maar ik vond niet zo snel een oplossing.

Onze afstandsbediening verliest meerdere keren per dag de verbinding met de tv+ box, ik heb inmiddels al de batterijen vervangen en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld. Inmiddels zie ik alle info over de afstandsbediening in het menu staan, maar helaas blijft hij de verbinding verbreken het lijkt wel of die in standby gaat ofzo.

Iemand een idee wat te doen?

Ik wil bijna, zeggen doe maar geen moeite. Ik zoek al sinds begin dit jaar naar een oplossing voor hetzelfde probleem. Kpn stuurt je een nieuwe afstandsbediening die dezelfde problemen geeft en herkent het probleem nog steeds niet. Ik heb al vanalles geprobeerd en ben erachter dat ik het kan verhelpen door de ab recht voor de tvbox te leggen en dat dit niet verder weg mag zijn dan 3m. Wat best droevig is als je over bleutooth praat. 

Mijn volgende experiment zal zijn de tvbox uit mijn tv dressoir te halen aangezien deze van metaal is. Ik ga er niet vanuit dat dit iets helpt aangezien het probleem ook blijft als het deurtje open staat. En ik bij de oudere tvbox van kpn met oudere afstandsbediening nooit problemen heb gehad. Ik verwacht van kpn hierin een proactieve houding, echter ben vooralsnog teleurgesteld. 


Wij zijn hier verder gewoon tevreden met de box en dit is ook geen irritatie factor,  maar wel fijn als het opgelost is. En ik heb er vertrouwen in dat hier een oplossing voor komt.


@Basdekruijf : op jouw TV+ tuner staat een serienummer. Zou je die in je profiel willen zetten en mij daarna hier een seintje geven?


@Erwin_  gedaan.


@Basdekruijf Ik heb een verzoek ingediend .  Dat moet handmatig via onze logistiek afdeling. 

 

Als jij vrijdag nog niks gehoord hebt (SMS met berichtje dat er iets verstuurd wordt), laat het mij dan hier even weten. 


@Erwin_  ik begrijp hier uit dat er dus iets mis is met de box+ we wachten het berichtje af, en ik laat het je hier weten.


@Erwin_ de nieuwe box is binnen en aangesloten nu even afwachten.


Ben benieuwd. Er zijn nu twee dagen verstreken. Geen nieuws is goed nieuws?


@Erwin_ we hebben woensdag avond en donderdag geen melding gezien, lijkt nu inderdaad goed te gaan. We zijn nu een week op vakantie vandaar mijn wat late reactie.


Okay.  Dus hetzelfde issue is er nog steeds? Zo ja, zou je dan het serienummer van je TV+ tuner in je profiel kunnen zetten en mij daarna hier een seintje geven?


Okay.  Dus hetzelfde issue is er nog steeds? Zo ja, zou je dan het serienummer van je TV+ tuner in je profiel kunnen zetten en mij daarna hier een seintje geven?

Nee de twee dagen dat we gekeken hebben voor we op vakantie gingen was er geen issue.


@Erwin_ voor ons is het probleem opgelost bedankt voor je hulp.


Hallo, als newbie kan ik je melden dat ik het zelfde gedrag had met mijn gloednieuwe TV+ box en de afstandsbediening. Ik heb al een vervangende afstandsbediening ontvangen maar dat heeft niet geholpen. Na enige studie heb ik ooit een extern bluetooth keyboard gekoppeld (dat maakt het typen in netflix en youtube een stuk makkerlijker) Als ik die extra bluetooth verbingding verwijder is het probleem onmiddelijk opgelost.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met vriendelijke groet,
rookiehome 


Hallo, als newbie kan ik je melden dat ik het zelfde gedrag had met mijn gloednieuwe TV+ box en de afstandsbediening. Ik heb al een vervangende afstandsbediening ontvangen maar dat heeft niet geholpen. Na enige studie heb ik ooit een extern bluetooth keyboard gekoppeld (dat maakt het typen in netflix en youtube een stuk makkerlijker) Als ik die extra bluetooth verbingding verwijder is het probleem onmiddelijk opgelost.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Met vriendelijke groet,
rookiehome 

Interessant. Dus dat BT toetsenbord ‘zat in de weg’ van die andere bluetooth verbinding als ik je goed begrijp?


Yep, dat is het enige wat ik kon bedenken, ik had al een nieuwe afstandbediening ontvangen en binnen 5 minuten was duidelijk dat dat niet de oplossing van het probleem was. Na het ontkoppelen van het BT keyboard zijn er geen issues meer opgetreden. 
Groet,
rookiehome


Reageer