Skip to main content

Mijn Philips smart TV wil ik aansluiten op het internet; bij de laatste stap waarbij de TV de verbinding met de Experia BoX v10 aan het maken is, lukt het niet. De TV en Experia Box staan in dezelfde ruimteā€¦.!

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Misschien een hele vreemden stap, maar het verbinden met internet/Wi-Fi wil nog wel
eens fout gaan als de datum en tijd verkeerd staan. Dit is recent nog gebeurt met Sony
TV's na een update, waarbij de datum en tijd verkeerd kwam te staan.Ā 


Hi @ERICERWIN, ik hoop dat het gelukt is met je smart tv, met de tip van Ramon, of misschien via een andere weg. Als je vragen hebt, laat het dan gerust weten. Stel dat je een goede tip of oplossing gevonden hebt, dan horen we het ook graagĀ :slight_smile: Zo zijn andere bezoekers mogelijk ook weer geholpen met jouw ervaringen.


Helaas Alexandra, het antwoord heeft niet de oplossing gebracht. Tot op vandaag nog geen verbinding kunnen makenā€¦.jammer!


Geeft de TV ook een specifieke foutmelding? Hieruit kunnen we verder kijken naar mogelijke oplossingen. Als u het model nummer heeft van de TV, kan ik de handleiding even opzoeken.


Model NO: 39PFL4208H/12 ;Ā Nov. 2013

Melding is: controleer router

Ik heb geen router, het toestel staat slechts enkele meters van de Experia box; Experia box is ā€˜resetā€™ doormiddel van de pin opening.
Ben heel benieuwd!

Groet, Eric


Ik vond deze stappen om bij de Wi-Fi instellingen te komen:

2. Druk op šŸ Ā  op de afstandsbediening van de TV. Ā 
3. Selecteer tSetup] > &Verbinden met netwerk] en druk vervolgens op OK.
4. Volg de instructies op het scherm.

Het is niet erg duidelijk waar het staat, maar er zou een optie: ā€œWPSā€ of
ā€œwireless protected setupā€ moeten staan.

Als u deze aanzet wordt er vaak iets aangegeven als: ā€œDruk op de knop op de routerā€.
U gaf aan geen router te hebben, maar de Experiabox is een router.Ā :wink:

De WPS knop zit op elk model anders, maar is te herkennen aan het logo:
Ā 

WPS logo

Deze staat op de boven / zij - kant vanĀ de Experiabox V10 en op de zijkant van de V8, v9, v10a en de KPN box 12. Hou er rekening mee bij de V10a dat als u een aantal seconden de knop inhoud de Wi-Fi uit gaat.

Normaal gesproken drukt u dus eerst op de WPS knop van uw TV in het menu en daarna binnen 1 minuutĀ op de WPS knop van de Experiabox. Hierna wordt de verbinding automatisch geconfigureerd.


Beste adviseur!

Geweldig, deze informatie heeft me echt geholpen...het werkt!Ā 
Verbinding is gelukt!

Bijzonder veel dank voor uw hulp en advies!

Vriendelijke groet,

EricšŸ˜Š