Skip to main content

De tv valt uit en de verbinding met het itv kastje is weg.

Gebeurt herhaaldelijk.

Kastje opnieuw opstarten verhelpt tijdelijk het probleem.

Denk dat het kastje vervangen moet worden.

Groet,

Tonsr

Ā 

Admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Tonsr Sleurink, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt niet als prettig tv kijken.Ā 

  • Wat voor tv-ontvanger heb je precies van ons, welk merk en model is het?
  • Hoe is deze aangesloten op het modem, is dat met een directe kabel, is het met een draadloze verbindingsset of anders?
  • Welk model modem heb je van ons?
  • Krijg je ook een foutmelding als dit gebeurt?

We denken graag met je mee, maar we zien niet wat jij ziet. Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Jasper,

Ā 

dank voor je reactie.Ā 

KPN ITV zwarte kastje is een Motorola VIP1853

Het kastje is met een kabel verbonden aanĀ het modem.

Het modem is de Experia box V10

En foutmeldingen zie ik niet.

Ā 

Hoop dat je hiermee verder komt.

Groet,

Tonsr Sleurink

Ā 


Hallo @Tonsr SleurinkĀ ,

Je kunt deze ontvanger zelf omwisselen.Ā 

Probeer het eens via deze omwisseltool :Ā 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006Ā 

Ā 


Het verbaast mij dat er nog zoveel mensen deze oude Mototola 1853 hebben.

Als ik het goed heb, mag hij al een paar jaar worden omgeruild.

En @Tonsr SleurinkĀ de nieuwe is echt veel sneller.šŸ˜‰

Zie boven de link bij @NoordzeeĀ 

Ā 

Je kan ook je abonnement omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste DIW7022.

Dat is een Anroid mediabox met alle apps en televisie.

Er zitten momenteel nog wel wat kinderziektes in, maar KPN werkt er super hard aan om die snel op te lossen.

Zie eventueel hier.


De 1853 is inderdaad al een ouder type ontvanger @Tonsr Sleurink, die kan je het beste omruilen zoals de anderen al noemen. De link die Noordzee helpt je daar heel makkelijk bij.

Het lijkt me het beste als je dat eerst doet en dat we daarna kijken hoe het gaat, mogelijk is het daarmee al opgelost.


Dat deze STB of zoals meneer het noemt kast niet goed werkt lijkt mij duidelijk.

Om dan meteen een product voor te stellen wat werkelijk vol zit met bugs en kinderziektes snap ik niet.

We zitten hier op forum topic waar het 80% over de nieuwe STB gaat met al zijn issues.

En dan geeft men het advies deze STB maar te nemen?

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Dat meneer een andere STB nodig heeft lijkt mij rieel maar stel dan voor om de vorige generatie STB te gaan, die werkt perfect de DIW7022 is een bron van ergernis en frustratie volgens mij heeft deze klant daar niets aan ook al werkt KPN daar schijnbaar hard aan om dat op te lossen.

Wat ik daar van vind als laatste laat ik maar even voor mij als beroepsmatig externe deskundige.


Dat deze STB of zoals meneer het noemt kast niet goed werkt lijkt mij duidelijk.

Om dan meteen een product voor te stellen wat werkelijk vol zit met bugs en kinderziektes snap ik niet.

We zitten hier op forum topic waar het 80% over de nieuwe STB gaat met al zijn issues.

En dan geeft men het advies deze STB maar te nemen?

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Dat meneer een andere STB nodig heeft lijkt mij rieel maar stel dan voor om de vorige generatie STB te gaan, die werkt perfect de DIW7022 is een bron van ergernis en frustratie volgens mij heeft deze klant daar niets aan ook al werkt KPN daar schijnbaar hard aan om dat op te lossen.

Wat ik daar van vind als laatste laat ik maar even voor mij als beroepsmatig externe deskundige.

@Thijs1963Ā 

Wanneer je een omruil doet via de tool,Ā krijg je niet de nieuwe ontvanger van KPN TV+.Ā 

Die ontvanger kan op dit moment alleen maar via 0800-0402 worden aangevraagd.Ā 

Ā 

Ik geef daarom bewust het advies van de tool en niet om te bellen naar 0800-0402. Ā Ā 


@NoordzeeĀ 

Als je dan niet de laatste generatie STB krijg is dat een goed advies.

Echter reageer ik even op een advies onder jou reactie van Joop waarin hij zegt wellicht krijg je dan de nieuwe DIW7022.

Dat is mijn inziens een slecht advies en is deze klant in de huidige situatie zeker niet bij geholpen.

m.v.g.


HalloĀ @Tonsr SleurinkĀ ,

Je kunt deze ontvanger zelf omwisselen.Ā 

Probeer het eens via deze omwisseltool :Ā 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006Ā 

Ā 

@Tonsr SleurinkĀ 

Is het probleem met de nieuwe ontvanger nu opgelost?Ā 


@Noordzee

Als je dan niet de laatste generatie STB krijg is dat een goed advies.

Echter reageer ik even op een advies onder jou reactie van Joop waarin hij zegt wellicht krijg je dan de nieuwe DIW7022.

Dat is mijn inziens een slecht advies en is deze klant in de huidige situatie zeker niet bij geholpen.

m.v.g.

Ā 

Ik schrijf:

Je kan ook je abonnement omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste DIW7022

Dat kan momenteel alleen telefonisch, gratis, via 0800-0402

Ā 

Dus, mijn advies klopte.

Via de omruillink krijg je de Arris 2952 of de Arcadyan HMB2260

En ik schreef: Je kan ook xxxxxxxxxxxxxxxxxx


Goedemorgen,

Ā 

Hier hadden wij ook last van. Wij hebben glasvezel en we hebben dat kastje uit en aan gezet, zodat hij reset. Nu doet hij het weer goed.

Ā 

Succes.

Ā 

Groeten Ferry


Het verbaast mij dat er nog zoveel mensen deze oude Mototola 1853 hebben.

---

@joop2011Ā Mij verbaast het dat kpn deze 1853 niet pro-actief omruilt.


Een tijdje geleden hebben we alle aansluitingen waar een 1853 wordt gebruikt wel een bericht gestuurd dat ze 'm konden omruilen, maar niet iedereen lijkt dat te hebben gedaan.Ā 

Het kan zijn dat er later nog een pro-actieve bezemactie komt waarbij de overgebleven 1853's worden vervangen. Dat is een persoonlijk vermoeden, daar is niets over bekendĀ šŸ˜‰