Skip to main content

Ik heb o.a. KPN Interactieve TV besteld en op 6 mei komt de KPN monteur de Experia Box V10 aansluiten.

Om straks niet voor verrassingen komen te staan ben ik mij nu alvast aan het voorbereiden.

Op dit moment loopt er vanuit de meterkast waar straks de Experia Box komt te hangenĀ 1 coaxkabel en via een router een UTP kabel naar de TV in de huiskamer. De coaxkabel komt straks te vervallen en de UTP kabel zal voor het aansluiten van de TV noodzakelijk zijn.

Op dit moment is de UTP kabel bij de TV op een 4-poorts switch achter de TV aangesloten waarop een 3-tal apparaten zijn aangesloten en dit wil ik eigenlijk zo houden.

Ik vrees echter dat de huidige UTP kabel straks uitsluitend voor het aansluiten van de TV wordt gebruikt of heb ik het mis?

Ā 

Die switch die u noemt is geen probleem. Maar deze moet wel igmp snooping ondersteunen. Wat is het merk en type?

U noemt echter ook nog een router. En dat is wel een probleem. Want die mag er niet tussen zitten.


De router is geen probleem want die zit er nu alleen tussen om er 2 UTP kabels voor Internet door te sluizen naar de huiskamer. Ć©Ć©n naar switch achter de TV en Ć©Ć©n naar mijn werkplek. Die kunnen straks rechtstreeks op de Experia Box worden aangesloten.

De switch is maar een heel eenvoudig type en wel deĀ TP-Link TL-SG105 maar volgens mij ondersteund die wel IGMP Snooping.

Ā 


De switch is maar een heel eenvoudig type en wel deĀ TP-Link TL-SG105 maar volgens mij ondersteund die wel IGMP Snooping.

Hier staat in ieder gevalĀ van wel:

https://tweakers.net/pricewatch/327757/tp-link-tl-sg105-10-100-1000-mbps-desktop-switch/specificaties/