Skip to main content

Sinds een paar weken regelmatig de foutmelding stb-nmc-400 (zender verbroken), vaak gevolgd door een 303 melding. Ik maak gebruik van een Fritz!Box 7590, een Fritz!Repeater 3000 en 3x Teleste EOC03. Eentje bij de Fritz!Box en beide tv-ontvangers zijn verbonden met de EOC03. 

De storing vindt tegelijkertijd plaats op beide ontvangers, dus ik vermoed dat het bij de Fritz!Box zit. Resetten van modem en/of tv-ontvanger helpt vaak, soms maar even, soms iets langer. 

Wat te doen, want dit is irritant. 

Hoi @Twelph. Wat vervelend dat je deze foutcodes te zien krijgt. Deze foutcode geeft aan dat jouw tv-ontvanger geen verbinding maakt met jouw modem. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de tv-ontvangers hebt aangesloten op een Teleste EOC03. Het zou kunnen dat dit apparaat het probleem veroorzaakt. Zou je de tv-ontvanger eens (tijdelijk) bekabeld willen aansluiten op jouw FritzBox. Op deze manier kunnen we dat uitsluiten. Ik hoor graag van je of je deze foutcode dan blijft zien.


Heb je het inmiddels bekabeld kunnen testen?


Ik heb de EOC03 van de tweede tv (boven) omgewisseld met die bij het modem en ik heb sindsdien nog maar 3x een storing gehad. Geen idee of dit een blijvende oplossing is, maar voor nu lijkt het te werken. 


Wat goed om te lezen dat je minder vaak deze storing krijgt te zien. Als deze storing toch weer terug komt, dan zou ik je willen vragen om het alsnog bekabeld te testen.