Skip to main content

Sinds een jaar heb ik op mijn nieuwe adres kpn met superwifi versterkers voor tv beneden en boven. KPN monteur aangesloten. Ongeveer 2 maanden geleden viel de verbinding tussen de superwifis steeds weg. Superwifi gekoppeld aan modem werkte wel. Bij tv beneden en boven niet. Na contact met kpn is het modem vervangen. Na opnieuw modem geïnstalleerd te hebben werkte het weer. Nu heb ik weer hetzelfde probleem. Verbinding tussen de superwifi valt weer weg. Opnieuw de superwifi gekoppeld aan modem en weer terug gezet, lampje weer groen. Tv ontvanger weer aansluiten dan lampje weer rood. dit een paar keer gedaan en ineens werkt het weer. De volgende ochtend brandt het lampje weer rood. Gek wordt ik ervan. Boven heb ik het voorlopig maar niet aangesloten, eerst maar beneden opgelost krijgen. Nu al 3 dagen problemen. Tussen mijn modem met vast gekoppelde superwifi en mijn tv met superwifi/ontvanger zit 6 meter.

lampje superwifi bij tv begint regelmatig groen te knipperen om contact te zoeken, soms lukt dit en wordt hij groen, maar meestal blijft hij dan rood.

 

heeft iemand goede tips? 
 

Je hebt de tv ontvangers op de super wifi's aangesloten?? Officieel kan dat niet. Het schijnt af en toe te werken maar je krijgt er geen garantie op.


Beste Joep1965,

KPN monteur heeft dit zo aangesloten. Ga er toch vanuit dat hij moet weten of dit kan/mag. Hij heeft niets gezegd dat dit problemen op kan leveren.

ik zal KPN bellen en als het klopt wat je zegt ga ik overstappen naar een andere aanbieder. Dan mag ik van geluk spreken dat ik toch 10 maanden goed tv heb kunnen kijken.

 

dank voor je antwoord. Hier kan ik weer verder mee. 


De tv ontvanger hoort gewoon met een kabel aangesloten te worden. Maar kan dat? Heeft u die kabel liggen? Netjes weg gewerkt in de muur? Zo nee, dan kan de monteur natuurlijk een losse kabel over de vloer uitrollen. Maar dit wilt u ook niet zeker? Dus dan komt de monteur met een alternatief. En dat is altijd minder goed dan gewoon simpel de kabel.

Zal bij een andere provider niet anders zijn hoort...